• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • molly50
    happysunday skrev 2019-03-19 21:17:17 följande:

Jag tror att Carl är fejk, att han är med och kör ett eget litet projekt. 

Håller med övriga om att det i så fall vore otroligt dåligt av TV4.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-20 01:36:02 följande:
    Dom andra deltagarna har väl redan tröttnat på Carl så han sitter nog löst om/när det blir öråd för deras lag. :/

Carl sa själv han inte tånkte ta i allt för mycket för han ville att egna laget skulle förlora. Han pratade om det igen i kvällens avsnitt.

Blir intressant se om Carl och Nick kommer i närkontakt. Fast jag tycker ändå Nick e en vettigare person än Carl. Trots allt.
    molly50 skrev 2019-03-19 21:14:05 följande:

Ja,eller innan någon i laget tröttnar ur rejält på honom.

Jag hade gjort mig osams med honom från första dagen om jag hört honom kalla någon för sådana saker. 

Det plus hans diktatorsfasoner.

Bonnie börja ju lacka på Carl i kvällens avsnitt och mer lär väl komma från andra deltagare. Jag hade också stört mig som fan på Carl om jag vart där. Möjligt, fast jag säger som Johannus att det vore jåvligt svagt av TV4 om dom körde en sån grej.
    Ja,jag tycker att de verkar ha åsikter om honom.
    Som Bonnie igår t ex.
    Varför vill han att de ska förlora? Då blir det ju öråd för dem i så fall.
    Och då riskerar han ju att åka ut.
    Men man kan ju alltid hoppas.

Ja,jag tyckr också att Carl är värre än Nick. Och hoppas att Nick kan sätta honom ordentligt på plats om han kommer dit.
  • flygrl
    happysunday skrev 2019-03-20 07:22:37 följande:

Tv4 har kanske int med det att göra. Carl kör sin egen grej själv.

Det e ju möjligt förstås. Kommer vi nånsin få veta?
    molly50 skrev 2019-03-20 09:04:13 följande:

Som Bonnie igår t ex.

Ja,jag tyckr också att Carl är värre än Nick. Och hoppas att Nick kan sätta honom ordentligt på plats om han kommer dit.

Det va väl en pristävling så dom hade inte hamnat i öråd om dom förlorat. Han tyckte inte han behövde den där grejen man gör upp eld med. Ja, hamnar dom i öråd e det nog rätt troligt han blir utröstad.

Nick e inte lika elak och mobbaraktig som Carl. Uppfattade honom som mer av lagspelare också.
  • Johannus

Jag undrar vad Carl håller på med!!! Han verkar ju vilja sinka laget.
    Bra att lag Nord vann och jag tror att jag kommer att hålla på dom härefter.
    Hoppas att dem i lag Syd kommer rösta ut Carl. Han verkar bara vela namnge alla i deras lag.
    Fy det är så tråkigt att det alla program dem som vill mobba och vara elaka.
    Jag vil komma i håg att Nick var ganska elak förra året så alla ville ha ut honom. Hoppas han lärt sig nåt och försöker vara snällare i år. Men det verkar som han är likadan på Gränslandet.

• molly50
    flygrl skrev 2019-03-20 11:47:20 följande:
    Det e ju möjligt förstås. Kommer vi nånsin få veta?
    molly50 skrev 2019-03-20 09:04:13 följande:

Som Bonnie igår t ex.

Det va väl en pristävling så dom hade inte hamnat i öråd om dom förlorat. Han tyckte inte han behövde den där grejen man gör upp eld med. Ja, hamnar dom i öråd e det nog rätt troligt han blir utröstad.

Nick e inte lika elak och mobbaraktig som Carl. Uppfattade honom som mer av lagspelare också.
    Ja,det var det ju. Men i så all förstår jag ännu mindre varför han ville att laget skulle förlora.
    Ett tändstål är ju bra att ha. Dessutom fick de ju lite mat också.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-20 20:09:31 följande:

Hoppas att dem i lag Syd kommer rösta ut Carl. Han verkar bara vela namnge alla i deras lag.
    Jag vil komma i håg att Nick var ganska elak förra året så alla ville ha ut honom. Hoppas han lärt sig nåt och försöker vara snällare i år. Men det verkar som han är likadan på Gränslandet.

Hamnar lag syd i öråd på söndag då? Jag missade lite på slutet.

Ja,han var väl inte så juste. Men han verkar ändå vettigare än Carl,tycker jag.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-03-20 21:55:27 följande:

Ja lag syd hamnar i öråd.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-20 20:09:31 följande:

Carl har sin egen ego-taktik och då ingår att sinka egna laget. Om jag förstod honom rätt hoppas han att egna laget förlorar alla tävlingar (Robinson tävlingar iaf) fram till sammanslagningen medans han själv ska vinna samtliga immunitetståvlingar. På så vis tar han sig vidare medans lagkamraterna slås ut en efter en och han får ett bättre läge efter sammanslagningen. Aja, lycka till säger jag bara. Hoppas han inte tar immuniteten imorgon för då åker han på söndag.

Det e tråkigt det jämt ska va mobbare med men tyvärr tycker väl TV4 det leder till bra TV och höga tittarsiffror. :/

Lag Nord känns mer harmoniska och har flera riktigt sympatiska deltagare som Tobias, Klas och Robert. Men det e synd om Lag Syd som har Carl.
    molly50 skrev 2019-03-20 21:54:35 följande:

Ja,det var det ju. Men i så all förstår jag ännu mindre varför han ville att laget skulle förlora.

Se mitt svar till Johannus här ovanför angående Carls ego-taktik. Jag tror han vill dom ska förlora pristävlingarna för skapa missämja i laget. Carl e rakt igenom destruktiv. :/
    molly50 skrev 2019-03-20 21:55:27 följande:

Lag Syd förlorade och hamnar i öråd. Imorgon blir det immunitetstävlng för dom.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-20 23:04:54 följande:
    Ja lag syd hamnar i öråd.
    Då får vi hoppas att de röstar ut Carl då. Och att han får hamna i Gränslandet med Nick.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-21 00:44:38 följande:
    Carl har sin egen ego-taktik och då ingår att sinka egna laget. Om jag förstod honom rätt hoppas han att egna laget förlorar alla tävlingar (Robinson tävlingar iaf) fram till sammanslagningen medans han själv ska vinna samtliga immunitetståvlingar. På så vis tar han sig vidare medans lagkamraterna slås ut en efter en och han får ett bättre läge efter sammanslagningen. Aja, lycka till säger jag bara. Hoppas han inte tar immuniteten imorgon för då åker han på söndag.

Det e tråkigt det jämt ska va mobbare med men tyvärr tycker väl TV4 det leder till bra TV och höga tittarsiffror. :/

Lag Nord känns mer harmoniska och har flera riktigt sympatiska deltagare som Tobias, Klas och Robert. Men det e synd om Lag Syd som har Carl.
    molly50 skrev 2019-03-20 21:54:35 följande:

Se mitt svar till Johannus här ovanför angående Carls ego-taktik. Jag tror han vill dom ska förlora pristävlingarna för skapa missämja i laget. Carl e rakt igenom destruktiv. :/Lag Syd förlorade och hamnar i öråd. Imorgon blir det immunitetstävlng för dom.
    Ja,du har nog en poäng i det. Men han kan ju ite vara så säker på att vinna immuniteten.
    Och gör han inte det så löper han ju stor risk att åka ut när han beter sig som han gör.
    Så det känns ju inte så smart tänkt av honom där,i så fall.

Undrar vad som hände med Mattias. Han verkar ha blivit dålig i magen. Hoppas han frisknar till snart. Jag tror han är en som laget kan behöva.
Svar på tråden Robinson 2019