• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • molly50
    Tonårsmamman1 skrev 2019-03-21 09:08:18 följande:

Jag såg några avsnitt på TV4 play tidigare i veckan. Vilka kvällar sänds det?

Måndag-torsdag kl 19.30 och söndagar kl 20.00. På Tv4. 
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-03-21 00:44:38 följande:
    Carl har sin egen ego-taktik och då ingår att sinka egna laget. Om jag förstod honom rätt hoppas han att egna laget förlorar alla tävlingar (Robinson tävlingar iaf) fram till sammanslagningen medans han själv ska vinna samtliga immunitetståvlingar. På så vis tar han sig vidare medans lagkamraterna slås ut en efter en och han får ett bättre läge efter sammanslagningen. Aja, lycka till säger jag bara. Hoppas han inte tar immuniteten imorgon för då åker han på söndag.

Det e tråkigt det jämt ska va mobbare med men tyvärr tycker väl TV4 det leder till bra TV och höga tittarsiffror. :/

Lag Nord känns mer harmoniska och har flera riktigt sympatiska deltagare som Tobias, Klas och Robert. Men det e synd om Lag Syd som har Carl.

Se mitt svar till Johannus här ovanför angående Carls ego-taktik. Jag tror han vill dom ska förlora pristävlingarna för skapa missämja i laget. Carl e rakt igenom destruktiv. :/

Lag Syd förlorade och hamnar i öråd. Imorgon blir det immunitetstävlng för dom.
    Om nu Carl ska ha egen ego taktik och tro att han kommer att vinna immunitets tävlingarna så tror jag att han går sin egen dumhet till mötes. Deltagarna i laget kommer snart att fatta vad han går för. Han förhoppningsvis kommer att få åka ut snart. Blir verkligen kul att set Carr och Nick att möta varann. Två så in i helsike egenkära personer och självgoda. Det kan man verkligen vänta och se på.

Ja i lag Nord är man harmoniska och sammarbets villiga. 
    Hoppas bara att Mattias snart är frisk för magsmärtan.
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-03-21 08:58:39 följande:

Ja,du har nog en poäng i det. Men han kan ju ite vara så säker på att vinna immuniteten.

Och gör han inte det så löper han ju stor risk att åka ut när han beter sig som han gör.

Så det känns ju inte så smart tänkt av honom där,i så fall.

Undrar vad som hände med Mattias. Han verkar ha blivit dålig i magen. Hoppas han frisknar till snart. Jag tror han är en som laget kan behöva.

Johannus skrev 2019-03-21 18:35:49 följande:

Om nu Carl ska ha egen ego taktik och tro att han kommer att vinna immunitets tävlingarna så tror jag att han går sin egen dumhet till mötes. Deltagarna i laget kommer snart att fatta vad han går för. Han förhoppningsvis kommer att få åka ut snart. Blir verkligen kul att set Carr och Nick att möta varann. Två så in i helsike egenkära personer och självgoda. Det kan man verkligen vänta och se på.

Jag återgav va jag uppfattade som Carls plan. Att den knappast kommer hålla håller jag helt med om. Han går sin egen dumhet till mötes som Johannus skrev.

Nä, Carl tror han e bäst och smartast av alla men han lurar nog ffa sig själv.

Hoppas Mattias snart blir frisk från magåkomman han dragit på sig. Vill se mer av honom.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-21 19:03:09 följande:
    Johannus skrev 2019-03-21 18:35:49 följande:

Jag återgav va jag uppfattade som Carls plan. Att den knappast kommer hålla håller jag helt med om. Han går sin egen dumhet till mötes som Johannus skrev.

Hoppas Mattias snart blir frisk från magåkomman han dragit på sig. Vill se mer av honom.
    Ja,jag håller absolut med dig om Carl.

Ja,det hoppas verkligen jag med. Han verkar så härlig. 
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-03-21 19:03:09 följande:
    Jag återgav va jag uppfattade som Carls plan. Att den knappast kommer hålla håller jag helt med om. Han går sin egen dumhet till mötes som Johannus skrev. smile2.gif

Jag med vill se av Mattias mer då han är Norrlänning och renskötare som kan vara ute i skog och mark och jobba hårt.
    Jag är själv född och uppvuxen i Norrbotten (dock inte renägare :)) Men jag måste ju hålla på en Norrlänning.
  • flygrl

Blev visst fel av mig tidigare om immunitetstävlingen. Den kom inte idag som jag skrev utan på söndag. Blir spännande se om Carl lyckas vinna den. Att han åker ut i örådet om han inte klarar det e väl 100% klart.

Och vissa har redan börjat träna inför en ev insektsätar tävling. Blä!

Säger som Adnilson att då hade jag nog fått åka hem. Jag minns fortfarande fjolårets tävling där bla. Lillemor lyckades trycka i sig både det ena & andra. :/

Tycker också Robert verkar va en väldigt mogen och trevlig person som enbart talar väl om och till andra. :)

molly50 skrev 2019-03-21 19:14:42 följande:

Ja,jag håller absolut med dig om Carl.

Ja,det hoppas verkligen jag med. Han verkar så härlig. 

Johannus skrev 2019-03-21 19:17:54 följande:

Jag med vill se av Mattias mer då han är Norrlänning och renskötare som kan vara ute i skog och mark och jobba hårt.

Jag är själv född och uppvuxen i Norrbotten (dock inte renägare :)) Men jag måste ju hålla på en Norrlänning.

Ja, Mattias verkar va en skön typ och han har säkert färdigheter som kan komma väl till pass där på ön. Han började ju visa lite av det idag.

Han e fö inte enda norrlänningen i årets Robinson. Klas kommer från Umeå och Linn e tydligen från Jämtland om jag inte missförstått. :)
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-03-21 22:08:32 följande:
    Blev visst fel av mig tidigare om immunitetstävlingen. Den kom inte idag som jag skrev utan på söndag. Blir spännande se om Carl lyckas vinna den. Att han åker ut i örådet om han inte klarar det e väl 100% klart.

Och vissa har redan börjat träna inför en ev insektsätar tävling. Blä!
    Säger som Adnilson att då hade jag nog fått åka hem. Jag minns fortfarande fjolårets tävling där bla. Lillemor lyckades trycka i sig både det ena & andra. :/

Tycker också Robert verkar va en väldigt mogen och trevlig person som enbart talar väl om och till andra. :)

Ja, Mattias verkar va en skön typ och han har säkert färdigheter som kan komma väl till pass där på ön. Han började ju visa lite av det idag.
    Han e fö inte enda norrlänningen i årets Robinson. Klas kommer från Umeå och Linn e tydligen från Jämtland om jag inte missförstått. :)
    Insektar tävlingar borde man ha testat på innan man väljer at vara med vara med....Ska du överleva så ska du kunna äta det ena med det andra....

Svar på tråden Robinson 2019