• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-21 22:15:57 följande:

Insektar tävlingar borde man ha testat på innan man väljer at vara med vara med....Ska du överleva så ska du kunna äta det ena med det andra....

I en ren överlevnadssituation hade jag nog försökt äta insekter jag med men det e en hög tröskel för mig. Vet inte om jag klarat det för att ta mig vidare i Robinson däremot. :/
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-03-21 22:42:33 följande:
    I en ren överlevnadssituation hade jag nog försökt äta insekter jag med men det e en hög tröskel för mig. Vet inte om jag klarat det för att ta mig vidare i Robinson däremot. :/
    Jag hade nog ätit allt från havet, men annat vet jag inte …..Har försökt äta sniglar, men kan inte uttala om det var gott eller inte.

Men har dessa deltagare någon kunskap hur man jagar fågel eller annat vilt? Eller hur man fiskar.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-21 23:03:21 följande:

Jag hade nog ätit allt från havet, men annat vet jag inte ?..Har försökt äta sniglar, men kan inte uttala om det var gott eller inte.

Men har dessa deltagare någon kunskap hur man jagar fågel eller annat vilt? Eller hur man fiskar.

Tror också det mesta från havet hade funkat för mig. Sniglar har jag ätit och det e gott med massa vitlökssmör. Har också käkat rostade gräshoppor och myror och det som barn faktiskt. Men kackerlackor och tjocka larver och sånt...fy fan. :/

Så du hade också fått problem i en insektsätartåvling?
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-03-21 23:14:40 följande:
    Tror också det mesta från havet hade funkat för mig. Sniglar har jag ätit och det e gott med massa vitlökssmör. Har också käkat rostade gräshoppor och myror och det som barn faktiskt. Men kackerlackor och tjocka larver och sånt...fy fan. :/

Så du hade också fått problem i en insektsätartåvling?
    Nja vet inte om jag hade fått problem.....Man vet ju inte förrän man smakat.
    Däremot gillar jag allt från havet....Kan vara smak från nåt jag inte smakat som hade kört till det
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-21 22:08:32 följande:

Blev visst fel av mig tidigare om immunitetstävlingen. Den kom inte idag som jag skrev utan på söndag. Blir spännande se om Carl lyckas vinna den. Att han åker ut i örådet om han inte klarar det e väl 100% klart.

Och vissa har redan börjat träna inför en ev insektsätar tävling. Blä!

Säger som Adnilson att då hade jag nog fått åka hem. Jag minns fortfarande fjolårets tävling där bla. Lillemor lyckades trycka i sig både det ena & andra. :/

Tycker också Robert verkar va en väldigt mogen och trevlig person som enbart talar väl om och till andra. :)

Johannus skrev 2019-03-21 19:17:54 följande:

Jag med vill se av Mattias mer då han är Norrlänning och renskötare som kan vara ute i skog och mark och jobba hårt.

Jag är själv född och uppvuxen i Norrbotten (dock inte renägare :)) Men jag måste ju hålla på en Norrlänning.

Ja, Mattias verkar va en skön typ och han har säkert färdigheter som kan komma väl till pass där på ön. Han började ju visa lite av det idag.

Han e fö inte enda norrlänningen i årets Robinson. Klas kommer från Umeå och Linn e tydligen från Jämtland om jag inte missförstått. :)
    Ja,det är bara att hoppas att han förlorar immunitetstävlingen då.

Ja,huvva! Hade jag tvingats äta insekter så hade jag garanterat få åka hem. *S*

Ja,jag tror också att de kan ha användning för Mattias. Han verkar kunna mycket.
  • molly50

Ursäkta min dåliga franska. Men fy fan vad förbannad jag blir att Carl fick immunitet och fick stanna kvar.
    Och nu hotar han med att förstöra för de andra för att de röstade ut Anna,hans enda kompis. (Som om han inte redan har förstört nog med sitt beteende och sina hån mot de andra)
    Jag hoppas han åker ut med huvudet före i nästa öråd.

• Johannus
    molly50 skrev 2019-03-24 22:02:43 följande:
    Ursäkta min dåliga franska. Men fy fan vad förbannad jag blir att Carl fick immunitet och fick stanna kvar.
    Och nu hotar han med att förstöra för de andra för att de röstade ut Anna,hans enda kompis. (Som om han inte redan har förstört nog med sitt beteende och sina hån mot de andra)
    Jag hoppas han åker ut med huvudet före i nästa öråd.
    Håller med dig, jag blev också förbannad att Carl fick immunitet. Han verkar helt rabiat mot det andra deltagarna.
    Det hade varit bättre att han åkt ut och fått träffa sin övermäktare Nick på Gränslandet.

Tycker att Anders borde ha sagt att om Carl inte slutar och mobba och vara som han är så får han lämna programmet. Hoppas han åker ut nästa vecka.
  • A4ka

TV4 väljer olika typer som kan bidra till fler tittarsiffror, så personer som Carl och Nick och Adnilson måste vara med annars ingen ska titta på

Robinson. Carl känns verkligen som skådespelare eller finns det så elaka och dryga maniskor på riktigt!!?!

Svar på tråden Robinson 2019