• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Freya18
    Lady K skrev 2019-08-21 19:10:53 följande:

Är nu på ÄL+4, har molvärk till och från precis som dig Freya18. Det hade jag dock förra cykeln också och då blev det ju inget så tar inte det som ett för mig även om det såklart kan vara det också. Har bara fått en känsla av att det inte tagit sig denna gång heller, även om jag vet att man inte behöver känna massor av symptom innan bim. Det gjorde jag inte min förra graviditet.

Jaja, det är bara att vänta och se. Såå lätt...;)

Jag kände också en hel del med molande känslor förrförra omgången. Ingenting på förra omgången och nu har det där molandet börjat igen. Men iallafall inga mellanblödningar! Det är jag glad för! Kanske vitaminer och noll koffein hjälper. Mindre stress denna månad också. :)
  • EllaLo
    Freya18 skrev 2019-08-21 19:51:03 följande:

Ja, det är säkert nåt sånt som känns. Växande slemhinna. Förhoppningsvis kommer den inte ut som mens sen. Vill ju så gärna ha en till liten majbebis.

Majbebis hade varit så perfekt! Är själv född i maj när allt blommar ut, såå fint :).
  • Tr0ust
    EllaLo skrev 2019-08-21 19:57:32 följande:

Majbebis hade varit så perfekt! Är själv född i maj när allt blommar ut, såå fint :).

Jag är också född i Maj, 9:e :) jag älskar maj månad . Min sambo fyller den 26:e maj så vi är maj båda 2 :)
  • Gottegrisen91
    Freya18 skrev 2019-08-21 18:55:53 följande:

Molar i livmodern. Rätt så tydligt. Funderar vad det kan bero på. En graviditet är det inte så pass tidigt (ÄL+5).

Kan det mola och värka för att slemhinnan byggs upp och blir tjockare? Kan det kännas? Det började igår morse och har molat på hela tiden.

Jag fick rejäl molvärk på ÄL +3, visste redan då att jag var gravid då jag aldrig har molvärk mellan ÄL o mens. Jag ser det positivt!! :D
  • yasmir
    Tr0ust skrev 2019-08-21 19:40:21 följande:

Är det någon här som äter kosttillskott nu i förberedelse för att bli gravid?

Jag kör på Omega 3 - 3 Kaplsar om dagen, B12 + Folsyra, Vitamin D :)

Någon annan? :)

Jag äter just nu folsyra och kvinna kostillskott äter inte omega 3 dock borde man göra det?
  • EllaLo
    yasmir skrev 2019-08-21 22:08:42 följande:

Jag äter just nu folsyra och kvinna kostillskott äter inte omega 3 dock borde man göra det?

Det är bra att få i sig omega 3 och 6 som innehåller DHA och EPA som gravid för fostrets utveckling. Sen vet jag inte vad som kan hända om man inte äter det. Jag menar det finns dom kvinnor som går länge utan att veta om sin graviditet som inte ätit folsyra eller något och ändå fått fullt friska barn :). Bra varierad kost är väl överlag viktigast!, Läs mer på livsmedelsverket!:)
  • MeAndMyself
    Tr0ust skrev 2019-08-21 19:40:21 följande:

Är det någon här som äter kosttillskott nu i förberedelse för att bli gravid?

Jag kör på Omega 3 - 3 Kaplsar om dagen, B12 + Folsyra, Vitamin D :)

Någon annan? :)

Jag åt alltid folsyra mm förr, åt massa för att bli gravid men även ifall jag skulle få ett plus, men efter 3 års försök så slutade jag :/
  • EllaLo

Fick en del ljusrosa på pappret idag, kan nog vara så att mensen är på gång, väldigt tidigt :(. Kommer det igång mer hoppar jag över till BIM September!

• FELT

Hej.

Jag hoppar in i er tråd. Jag har följt slaviskt men inte skrivit något förrän nu och känner att jag behöver få skriva av mig. Jag har en son sedan innan och nu vill vi få ett syskon.

Att bli gravid första gången var ?lätt? i jämförelse med nu. Jag hade inte koll på ägglossning mer än vad appen sa. Jag analyserade inget som min kropp gjorde och jag testade mig första gången bim+4.

Denna gången... är jag så medveten om min kropp. Min menscykel varierar mellan 21-29 dagar och har ett snitt på 26. Jag trodde på riktigt att jag var gravid förra månaden med mycket molvärk redan någon dag efter äl och väldigt ömma bröst vilket jag inte haft i samband med mensen innan. Mensen kom och jag behövde ladda ur och komma igen.

Denna månaden är det samma efter äl. Jag plussade redan på dag 6 (äl) i cykeln och sen fortsatte jag testa men fick blankt. Mina ältest tog slut och ca 8-9 dagar efter första älplus så fick jag de klassiska flytningar etc. alltså enligt de så är jag på äl+7-8.

Jag ska enligt min app ha mens 28/8 men har redan nu som sagt molvärk deluxe.

Jag har även testat rosenrot till äl denna cykel för så desperat är jag just nu..

Jag känner mig så ensam eftersom jag inte kan prata med någon om det direkt utan att verka galen och att jag inte vill att folk ska veta att vi försöker.

• Anonym (Blyger)

Åh min dumming... vaknade 06 och klarvaken. Funderade länge... gick ner och tog det jävla testet. Clearblue från det att man väntar mens... såklart negativt inte en skugga. Bim lördag. Gömde allt längst ner i papperskorgen så inte mannen ska se, känner mig lite dum och knäpp samtidigt som inbillat mig saker.

Jag vet att det kan visa plus senare... men tänker nu ställa in mig på att bara vänta å se om mensen kommer. Om inte annat har jag en trevlig fest att gå på samt chans att komma ytterligare liten form före plus.

Byter inte tråd än, fortsättning följer.

Svar på tråden BIM augusti 2019