• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Tr0ust
    yasmir skrev 2019-08-21 22:08:42 följande:

Jag äter just nu folsyra och kvinna kostillskott äter inte omega 3 dock borde man göra det?

Omega 3 ska man äta under graviditeten :)
  • Tr0ust
    FELT skrev 2019-08-22 06:37:19 följande:

Hej.

Jag hoppar in i er tråd. Jag har följt slaviskt men inte skrivit något förrän nu och känner att jag behöver få skriva av mig. Jag har en son sedan innan och nu vill vi få ett syskon.

Att bli gravid första gången var ?lätt? i jämförelse med nu. Jag hade inte koll på ägglossning mer än vad appen sa. Jag analyserade inget som min kropp gjorde och jag testade mig första gången bim+4.

Denna gången... är jag så medveten om min kropp. Min menscykel varierar mellan 21-29 dagar och har ett snitt på 26. Jag trodde på riktigt att jag var gravid förra månaden med mycket molvärk redan någon dag efter äl och väldigt ömma bröst vilket jag inte haft i samband med mensen innan. Mensen kom och jag behövde ladda ur och komma igen.

Denna månaden är det samma efter äl. Jag plussade redan på dag 6 (äl) i cykeln och sen fortsatte jag testa men fick blankt. Mina ältest tog slut och ca 8-9 dagar efter första älplus så fick jag de klassiska flytningar etc. alltså enligt de så är jag på äl+7-8.

Jag ska enligt min app ha mens 28/8 men har redan nu som sagt molvärk deluxe.

Jag har även testat rosenrot till äl denna cykel för så desperat är jag just nu..

Jag känner mig så ensam eftersom jag inte kan prata med någon om det direkt utan att verka galen och att jag inte vill att folk ska veta att vi försöker.

Välkommen hit :) här behöver du inte känna dig ensam :) vi går igenom precis samma sak som dig :p

Jag har BIM den 27/8. Så vi är typ samma. :)

Lycka till, & ställ vilka frågor du vill! :)
  • Tr0ust
    Anonym (Blyger) skrev 2019-08-22 06:58:00 följande:

Åh min dumming... vaknade 06 och klarvaken. Funderade länge... gick ner och tog det jävla testet. Clearblue från det att man väntar mens... såklart negativt inte en skugga. Bim lördag. Gömde allt längst ner i papperskorgen så inte mannen ska se, känner mig lite dum och knäpp samtidigt som inbillat mig saker.

Jag vet att det kan visa plus senare... men tänker nu ställa in mig på att bara vänta å se om mensen kommer. Om inte annat har jag en trevlig fest att gå på samt chans att komma ytterligare liten form före plus.

Byter inte tråd än, fortsättning följer.

Lycka till! Än är det inte lördag ;)
  • yasmir
    Tr0ust skrev 2019-08-22 07:07:05 följande:

Omega 3 ska man äta under graviditeten :)

Tycker ändå att bm borde ha sagt det till mig när Kg var gravid förut hon nämnde bara folsyra och gravidkostilskott men inget om omega 3. Känns som att man måste kolla upp mycket själv. Denna gång, när vi lyckas, ska jag vara mer noga att fråga om allt! När hade du bim?
  • yasmir
    EllaLo skrev 2019-08-21 22:34:38 följande:

Det är bra att få i sig omega 3 och 6 som innehåller DHA och EPA som gravid för fostrets utveckling. Sen vet jag inte vad som kan hända om man inte äter det. Jag menar det finns dom kvinnor som går länge utan att veta om sin graviditet som inte ätit folsyra eller något och ändå fått fullt friska barn :). Bra varierad kost är väl överlag viktigast!, Läs mer på livsmedelsverket!:)

Folsyra tar jag absolut men blev aldrig tillsagd av bm att ta omega 3, vilket är dumt om.det är så viktigt. Nästa gång ska jag ta upp det med bm om vi lyckas bli gravida snart. Iofs kan jag börja med det nu också om inget så är det ändå bra för en :)
  • Tr0ust
    yasmir skrev 2019-08-22 07:26:39 följande:

Tycker ändå att bm borde ha sagt det till mig när Kg var gravid förut hon nämnde bara folsyra och gravidkostilskott men inget om omega 3. Känns som att man måste kolla upp mycket själv. Denna gång, när vi lyckas, ska jag vara mer noga att fråga om allt! När hade du bim?

Mina bm har sagt att jag ska äta det iallafall :) det kanske bara är jag då :)

Jag har BIM på tisdag så är alltså på bim-5 idag testade negativt med early test imorses. När har du BIM?
  • Anonym (Blyger)

-tadaaaaaaa!!! Nu har jag beställt hem stickor, både testa tidigt, vanliga och ägglossningstest. Redo för nästa omgång. Känns lite bättre att vara förberedd.

• yasmir
    Tr0ust skrev 2019-08-22 07:41:07 följande:

Jag har BIM på tisdag så är alltså på bim-5 idag testade negativt med early test imorses. När har du BIM?

Bim -3 idag så sugen på ett testa tidigt men hört att många får falskt positivt på dem. Vad har du för symptom?
  • Pyret13

Omega 3 ska vara bra som jag förstått det för utvecklingen av fostrets hjärna och syn. Äter man tillräckligt med fisk, fröer osv så får man säkert i sig det i alla fall. Jag är dålig på att äta fisk så jag tar tillskott, nästan alltid.

Tr0ust skrev 2019-08-22 07:41:07 följande:

• Mathilda999

Negativt idag på två olika early test så jag inväntar mens och hoppar över till september. (ÄL+10)

Lycka till alla.

Svar på tråden BIM augusti 2019