• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Edaa83

Tack Loviisa89 och Hedblomster.. <3 nåväl, då får jag i alla fall ta den där efterlängtade vinkvällen med tjejerna innan nästa omgång ;)

*är det bara jag som får en massa frågetecknen i min text istället för de figurer och utropstecken som jag egentligen skriver?* :p

Kan i alla fall bekräfta att det blev extra rikliga blödningar efter behandling och även menssmärta deluxe...

Fördelen med att första omgången inte gick som planerat är ju att vi är medvetna om hur det går till. Från att man gör första sprutomgången, UL och fram till insättning så går allt väldigt snabbt och vi kände oss trygga med all kontakt/möten med personal. Men efter insättning av embryo så släpps man fri. Ingen kontakt eller info om vad som kanske under tiden man ruvar. Utan bara helt ensamma i den längsta väntan under två veckors tid. Någon mer som upplevt det så?

:)

• LLW
    Hedblomster skrev 2019-09-01 12:39:23 följande:

Min svärmor frågade om vi ville följa med på en visning idag som en annan av sambons släktingar ska gå på, för att de väntar sitt andra barn och behöver köpa större.... Kan idag inte tänka mig en värre mardröm lol så jag tackade nej!

Nej fy! Verkligen en situation man ska tillåta sig hoppa över. Jag var bjuden på kalas idag då en väns barn fyller år, men jag känner bara att nej. Inte idag. Inte nu. Man har ok dagar och dåliga dagar, och på dåliga dagar får man skydda sig lite extra.
  • kanela84
    Loviisa89 skrev 2019-08-30 08:38:02 följande:

Jag testade ju på ruvardag 6 med ett testa tidigt och det var ju helt blankt. När jag kom hem från jobbet tog jag upp testet från papperskorgen för att kolla igen (som man gör, haha), och då såg jag ett svagt streck som verkar ha kommit fram när det torkade! Jag tog ett till testa tidigt på ruvardag 8 och fick ett supersvagt streck som knappt syntes (och som förvann när det torkade). Ruvardag 9 testade jag med ett vanligt test och fick då ett tydligare streck, fastän det ska vara mindre känsligt.

Idag ruvardag 13 har jag testdag och fick GRAVID 2-3 på digitalt! Har fått tid för ultraljud 17 september. Nu hoppas vi på tredje graviditeten gillt, och är ju såklart livrädda för att vi ska få ett till MA. Så jag vågar inte räkna mig som gravid riktigt än.

Woohoo grattis!! jag är på rd13 idag och har också precis plussat! första försöket, det trodde jag aldrig! :D
  • Re9

Jag är 40,vi påbörjar ivf nu. Tar nu sprutor,2 olika. Idag har jag tagit dem i 6 dagar,kombo med menopur och gonal.

Imorgon besök hos gyn,sen vet jag ej vad som händer efter det.

Vårt första IVF.

• Loviisa89
    kanela84 skrev 2019-09-01 16:21:31 följande:

Woohoo grattis!! jag är på rd13 idag och har också precis plussat! första försöket, det trodde jag aldrig! :D

Tack!

Men åh vad kul! Grattis till dig också! :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Mudcakemonster

Hoppar gärna in här! Första ivf gjorde vi i Maj med minus från ET. Sen bara ett till frysen som vilade där över sommaren. Den lilla eskimåen sattes in nu på fredag så jag är på rd 2 :)

Spännande! Någon annan som ruvar?

• malinmalan

Halloj!

Tack för svar ang. förkylning under ruvning. Det visade sig vara falskt alarm och bröt inte ut. Nu skulle jag kanske önska att det gjort det istället om det kan vara positivt att kroppen bekämpar sjukdomen istället för embryot ;)

Känner SÅ igen mig i alla era beskrivningar av att pendla mellan hopp och hopplöshet.. Och då är jag bara på RD3 idag, vart ska detta sluta? Man blir ju helt knäpp av alla symtom som kommer och går hela tiden.. Illamående, frusen/varm, huvudvärk, molvärk i magen, trött, ömmande bröst osv. Snacka om att lutinus ger effekter alltså..

Är det någon av er som har koll på hur många procent chans det är att få positivt med ett 2-dagars vid ET? Hittar allt mellan 30-50% och blir bara förvirrad..

Välkomna in ni nya också :)

• Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-01 20:17:00 följande:

Halloj!

Tack för svar ang. förkylning under ruvning. Det visade sig vara falskt alarm och bröt inte ut. Nu skulle jag kanske önska att det gjort det istället om det kan vara positivt att kroppen bekämpar sjukdomen istället för embryot ;)

Känner SÅ igen mig i alla era beskrivningar av att pendla mellan hopp och hopplöshet.. Och då är jag bara på RD3 idag, vart ska detta sluta? Man blir ju helt knäpp av alla symtom som kommer och går hela tiden.. Illamående, frusen/varm, huvudvärk, molvärk i magen, trött, ömmande bröst osv. Snacka om att lutinus ger effekter alltså..

Är det någon av er som har koll på hur många procent chans det är att få positivt med ett 2-dagars vid ET? Hittar allt mellan 30-50% och blir bara förvirrad..

Välkomna in ni nya också :)

Detta hittade jag:

The success rates range from 40.1% per embryo transfer leading to a live birth for patients under 30 years, to 8.5% per embryo transfer leading to a live birth for patients over 40 years
  • Aryzza
    Hedblomster skrev 2019-09-01 12:39:23 följande:

Min svärmor frågade om vi ville följa med på en visning idag som en annan av sambons släktingar ska gå på, för att de väntar sitt andra barn och behöver köpa större.... Kan idag inte tänka mig en värre mardröm lol så jag tackade nej!

Nä deg lät ju riktigt vidrigt faktiskt.. vissa saker behöver man absolut inte utsätta sig för!
  • Mudcakemonster
    kanela84 skrev 2019-09-01 16:21:31 följande:

Ååååh grattis!!! :) härligt! Själv är jag på rd2 så har lite väntetid ännu. Vad har du haft för symptom?
Svar på tråden IVF hösten 2019