Inlägg från: Ingenpsykolog |Visa alla inlägg
  • Ingenpsykolog

Här är vi alla vänner.

Antigone skrev 2022-10-07 17:35:56 följande:
    Det låter som en bra film! Jag skulle gärna se den på bio 🍿 Tror det besvansade citatet från filmen skulle vara One small step for Torsten, one giant leap for the dust rats 🐀
    Klockrent!
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-07 20:11:40 följande:
    Det var en bra idé! Numera kommer vi med en varningstext, så man kan hålla för ögonen tills vi är rumsrena igen 😉
    Det kan ju dröja ett bra tag! 🍑😂😂
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-07 23:25:42 följande:
    Eller hur! För evigt förmodligen 😂 Det bästa är att vi är aktiva dygnet runt, för vi har så olika dygnsrytm att det alltid är någon som är vaken. Jag (och kanske du också) går och lägger oss när Freddie går upp och Mortiscia80 har nog en normal dygnsrytm, men brukar titta in under eftermiddagen 👌 Torsten är klurig, för han kan dyka upp lite när som helst! 
    Ja, det är sällan helt tomt här. Väldigt tryggt när man behöver lite sällskap. 🥰🤗❤️
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-07 23:28:51 följande:
    Hmmm den sången har jag nog aldrig hört 🤔 Synd att du inte hittade någon inspelning på den, men jag får fantisera ihop själv hur den går 👽
    Kan du läsa noter? Jag vet att jag har notbladet i en pärm där jag samlat på mig diverse notblad genom  årens lopp, bland annat den. Jag är usel på att läsa noter, men har ett galet bra minne vad gäller att komma ihåg melodier till sånger jag lärde mig under skoltiden. Jag kan ta ett foto av notbladet under morgondagen. Just nu ligger jag nerbäddad och myser.

Det är så lustigt att bara vissa av telefonens emojisar funkar på FL. Tummarna och kugghjulet gör ju uppenbarligen inte det. (Valde min misslyckade sidfot till det här inlägget på skoj) Nu såg jag att inte astronauterna jag la in i mitt inlägg gjorde det heller. Men rymdraketer var ju rätt nära. Lite roligt att det ibland liksom blir som en gåta istället. Man lägger in en astronaut och i inlägget blir det en person, en rymdraket och ett frågetecken. Eller om man väljer vissa hjärtemojisar så blir det ett rött hjärta, en passande symbol för det Hjärta man valt och ett frågetecken. Som när jag valde hjärtat som står i brand blev det eldslågan, hjärta och frågetecken. 😝
    Vrid mobilen 90° så fungerar ????,????, och ??
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-08 16:51:50 följande:

*Placerar ut råttfällor i tråden och pimpar dem med ostbågar.*

Försöker du fånga Allmighty Torsten? 😝
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-10-08 15:55:32 följande:

För att nörda ner mig lite.

I bad boys sjunger de:"Whatcha gonna do when Sheriff John Brown comes for you".

I I shot the sheriff sjunger Bob Marley:"Sheriff John Brown always hated me. For what I don't know". 

Intressant iakttagelse! 🤔 Jag har aldrig tänkt på det, trots att jag är väldigt förtjust i båda låtarna. Undrar om Sheriff John Brown förekommer i flera texter. Nu när jag skrev det här inlägget, på min Samsung S22 mobil, och skrev sheriff kom John upp som förslag på nästa ord. Och när jag hade skrivit John kom Brown upp som förslag efter det.
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-08 16:49:32 följande:
    Tyvärr är jag helt omusikalisk, så det hjälper nog inte med noter 😜 Det är verkligen konstigt och man vet ju aldrig vilka som funkar eller inte innan man postar, utan det blir samma trevliga överraskning varje gång. Aha! Det var astronauter det skulle vara 😂 Tur att det blev en rymdraket i alla fall, så man fick rätt känsla. Hade varit ännu sjukare med typ en katt, blomma eller vampyr 🧛🏻 Nu får vi se om vampyren jag lade till blir en person, ettfrågetecken och en bloddroppe eller nåt. Vi kan nästan börja satsa pengar på att gissa vad det blir! 🙃
    Skumt att vampyren fungerar, men inte astronauterna! Ännu konstigare att vampyren fungerar men inte tumme upp och ner. Det är så spännande att se vilka som fungerar!

Men tummarna m fl kanske fungerar i inlägg men inte i sidfoten? *testning, testning"

Lägger min misslyckade sidfot i brödtexten

Vrid mobilen 90° så fungerar 👍,👎, och ⚙️

Spänningen är oliiiiidlig!
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-10-09 05:59:45 följande:

Idag är jak en snell hest. Aeta massa kress! . Jag kan ju inte vara annat när man har så underbara vänner som ni. Hugs and kisses. .

*klappar hesten och bjussar på en 🥕*
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-09 02:13:56 följande:
    Japp! Men han kom undan ännu en gång. Det är en listig liten rackare. Allsmäktig till på köpet! 🤔🐀
    Är man en Allsmäktig damm🐀 och har klarat att inte slukas av snabeldraken på flera år så är man nog inte så lättlurad. Det blir värre för Allmighty Torsten om Freddie får för sig att skaffa en snabeldrakerobot! 😝😝
Svar på tråden Här är vi alla vänner.