Shakinah skrev 2022-10-03 19:08:11 följande:
Kvällen är räddad, jag har er i denna tråd och sedan Gustav Svensson på tvskärmen. Ni vet 90 talet med Svensson Svensoon? <3.
Ja, Svensson Svensson, med "originalfamiljen" är verkligen en klassiker! Jag gillar alla de avsnitten, och det som sänds på julafton. De nya, där Lina spelas av Claudia Galli istället, är inte alls lika kul. Inte för att CG på något vis gör en sämre tolkning av karaktären Lina, utan mer för att barnen när de var yngre gjorde sånt som barn i deras ålder brukar göra och på ett sätt som passar bättre in i just den här serien. Enligt min mening.
När jag låg på övervakningen 30/12-1/1 var det en tjej med behov av mer vård och hjälp i sin vardag av för mig okänd anledning som också låg där. Jag såg aldrig henne, för det var avskärmad mellan oss. Men hon hade hela tiden antingen en av sina personliga assistenter eller sin mamma hos sig. Alltid när mamman var där hörde jag ljudet av rösterna och signaturen för Svensson Svensson. Hela tiden när jag var vaken. Tur att jag gillar serien, men jag blev lite trött på signaturen ibland.