Inlägg från: Ingenpsykolog |Visa alla inlägg
  • Ingenpsykolog

Här är vi alla vänner.

Antigone skrev 2022-09-28 14:46:56 följande:
    Naw! Men här i tråden är vi glada att du hänger med i ur och skur i alla fall 😊☔️
    Ja det är vi verkligen! Kram på dig fina Freddie! Och alla ni andra också, kram på allihopa! 🤗🤗🤗🤗🥰🥰🥰
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-28 14:48:06 följande:

På tal om rövar. Det finns en busshållplats i Västra Götaland som heter Arslätt. Jag vet inte var den ligger, men jag har inte heller tänkt att åka dit.  // Tungan ute

Jag är uppvuxen i Ekerö kommun utanför Stockholm 
    Kommunen består av ett antal öar. Jag själv är uppvuxen på Färingsö. Mina morföräldrar hade sitt landställe på Munsö. Längst norrut på Munsö ligger platsen Slut, och även Sluts brygga.

sv.wikipedia.org/wiki/Slut,_Muns%C3%B6

Inför eller under de flesta somrar brukar vägskyltar fotas och läggas upp i diverse medier, med funderingar kring vad utländska, engelskspråkiga, turister tänker när de ser vägskyltarna. Och varje gång undrar jag hur många utländska turister som ens besöker norra Munsö. Det ligger 4,5 mil från centrala Stockholm, och 3,5 mil längre ut från stan än Drottningholms slott  som känns som en mycket mer sannolik plats att besöka som turist. Rutten på bilden är från Stockholms central till Sluts brygga, med bil. Bussarna går ytterst sällan.

Jag har bott på Färingsö under hela min uppväxt och tillbringat mycket tid på Munsö. Jag har varit vid Sluts brygga högst 5 gånger...

• Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-28 21:32:36 följande:
    Nej, vem vill åka till Arslätt liksom? Men det är säkert varmt om än trångt där. :-P.
    Om jag tvingades välja mellan att åka till en plats som hette Arslätt eller en som hette Arssvårt skulle jag välja Arslätt. Jag gissar att det kanske från början hette Ars slätt, men att det med tidens gång dragits ihop?
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-29 05:45:05 följande:

God morgon, allihopa!

Jag ska skicka in min novell "Guldgrävare jack", till ett annat förlag och hoppas på att de nappar. Så håll alla tummar och tår för mig nu!

Jag håller både 👍👍🦶
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-30 05:49:16 följande:

*Markerar min närvaro!*

*Markerar olovlig frånvaro och mycket sen ankomst.*

*Sätter mig själv "i skamvrån" vid fikabordet och tuggar på en ölkorv* 😁🥳
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-01 17:21:51 följande:

Sjuk dag! Jag fick punka på cykeln, min kompis tappade plånboken, en främmande man satte sig med oss och fikade och vägrade att gå därifrån, på vägen hem cyklade jag på punkacykeln och då trasslade slangen in sig så illa att jag blev tvungen att bära bakdelen av cykeln hem. Då började det spöregna. När min kompis kom hem hade någon lagt plånboken i hennes brevlåda, men stulit ett av korten. Vilken tjuv gör så? 😵?💫 Nu håller jag mig hemma resten av dagen!

Verkligen märkligt beteende med plånboken. Har hon kollat igenom att det försvunna kortet inte bara ligger i fel fack? Med tanke på att personen la det i hennes brevlåda måste hen ju ha rotat igenom plånboken efter id-kort eller liknande för att få fram adressen. Så kortet kanske hamnade på fel ställe när hen la tillbaka grejorna? Inte för att jag förvånas över människor som beter sig knäppt, men man vill ju tro gott om någon som gör sig besväret att lämna en tappad plånka i ägarens brevlåda. Men jag antar att hon har kollat igenom den ordentligt och att kortet faktiskt är borta. Å andra sidan kan det ju vara så att din kompis först tappade den. Sedan kommer en person  får syn på den på marken. Rotar igenom den, snor ett kort och slänger den på marken igen. Sedan kommer en god medmänniska, plockar upp plånboken, Letar efter uppgifter för att kunna lämna tillbaka den, och gör det utan att ta något ur den.

Det låter riktigt jobbigt med cykeln. Vilken pärs. 
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-10-01 15:48:10 följande:

I'm like Han-Solo always stroking my own wookie. I'm the root of all thats evil, yeah, but you can call me cookie.

Är wookie, i det här sammanhanget, slang för 🍆 ?
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-01 20:40:28 följande:
    Nämen, då får du passa på att plocka en bukett!  // {#emotions_dlg.flower}
    Och fota! Jag har aldrig sett blommande purjolök! 😊
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-10-02 15:16:39 följande:
    Hehe! Jag avskyr clowner, även om de är snälla. Tycker de är så skrämmande! Skäms.

Welcome back! {#emotions_dlg.flower}
    Tackar 🥰

Riktigt usel dag idag. Hade en röntgen inbokad imorgon och dos 4 av covidvaccin på torsdag. Har inte träffat någon annan än hemtjänsten på över en vecka. Likförbannat började jag känna av att en förkylning var på gång under gårdagen. Inatt hade jag feberfrossa och nu är jag rejält hängig, snuvig och hostig. Så det var bara att boka av allt. Bläh.
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-02 15:31:21 följande:
    Hej! Kul att se dig igen! 😊 Ja, det är otroligt vad vi lyckas luska ut tillsammans. Vi skulle nästan ställa upp i någon pervers frågesport eller öppna en detektivbyrå där vi gör research. Trodde nästan att den där clownen hade skrämt bort dig 🤡🎈
    Nej då, inga clowner kan hålla mig från att hänga här i tråden med er! 💜 Jag har varit inne och läst lite, utan att skriva också. 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.