• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • Mamma91a
    Babynr4 skrev 2020-09-07 10:01:09 följande:

Hej!

Jag är så lycklig! Väntar mitt fjärde barn. BF 16 maj 2021.????????

Mina barn är födda 2013, 2016, 2019.

Grattis :)
  • Trean2021

Hej! Testade positivt i fredags men har BIM idag. Detta blir mitt tredje barn och BF är 17/5. Jag har haft väldigt mycket ångest sedan det positiva testet och känner mig osäker på hur det kommer bli med en till, är därför med här med viss försiktighet,

• Mamma91a
    Trean2021 skrev 2020-09-07 14:24:03 följande:

Hej! Testade positivt i fredags men har BIM idag. Detta blir mitt tredje barn och BF är 17/5. Jag har haft väldigt mycket ångest sedan det positiva testet och känner mig osäker på hur det kommer bli med en till, är därför med här med viss försiktighet,

Grattis, hoppas det snart känns bättre
  • Trean2021
    Mamma91a skrev 2020-09-07 14:49:26 följande:

Grattis, hoppas det snart känns bättre

Tack!

Är det någon mer som är vansinnigt trött? Från kl 14 är jag helt slut och somnar nästan stående. Har inte alls haft det så med tidigare barn, då kom inga symtom förrän vecka 9
  • Mamma91a
    Trean2021 skrev 2020-09-07 16:21:50 följande:

Tack!

Är det någon mer som är vansinnigt trött? Från kl 14 är jag helt slut och somnar nästan stående. Har inte alls haft det så med tidigare barn, då kom inga symtom förrän vecka 9

Ja :( jag somnade nästan vid ratten. " tur " att min 5åring är sjuk så jag får vabba och kunna ta det lugnt. Annars är det full fart på jobbet. Oron för missfall är också hög efter missfall förra månaden
  • Canama
    Trean2021 skrev 2020-09-07 16:21:50 följande:

Tack!

Mamma91a skrev 2020-09-07 17:30:15 följande:

Ja :( jag somnade nästan vid ratten. " tur " att min 5åring är sjuk så jag får vabba och kunna ta det lugnt. Annars är det full fart på jobbet. Oron för missfall är också hög efter missfall förra månaden

Här är en till som är trött, förlamande trötthet... Tycker dock att den är lindrigare än vad jag minns från förra graviditeten. Då jobbade jag iofs 100%+ och treskift. Så lite skönare att man kan glida hemma i mjukiskläder nu när jag är hemma med dottern :)
  • Trean2021
    Canama skrev 2020-09-07 18:30:10 följande:

Här är en till som är trött, förlamande trötthet... Tycker dock att den är lindrigare än vad jag minns från förra graviditeten. Då jobbade jag iofs 100%+ och treskift. Så lite skönare att man kan glida hemma i mjukiskläder nu när jag är hemma med dottern :)

Mamma91a skrev 2020-09-07 17:30:15 följande:

Skönt att veta att man inte är ensam i alla fall! Jag är helt själv med barnen denna vecka och jobb på det, vet inte riktigt hur jag ska överleva...

Usch, förstår att du är orolig! Hoppas det håller sig den här gången <3
  • Mamma91a
    Trean2021 skrev 2020-09-07 18:37:19 följande:

Skönt att veta att man inte är ensam i alla fall! Jag är helt själv med barnen denna vecka och jobb på det, vet inte riktigt hur jag ska överleva...

Usch, förstår att du är orolig! Hoppas det håller sig den här gången <3

Heja dig, det är kämpigt men så värt det när den lilla är ute
  • knodd
    Danni 83 skrev 2020-09-05 16:09:24 följande:

Jag har spända bröst, lite illamående ibland, drömmer mycket på nätterna, trött och väldigt lättirriterad... försöker vila och ha tålamod med omgivningen...

Drömmer också mycket på nätterna just nu. Inte ens tänkt på att det var ett slags symptom.

Hoppas du får ihop vilan, han du några barn sedan innan? ??
  • knodd
    Mamma91a skrev 2020-09-05 19:03:43 följande:

Jag har spända och ömma bröst och lättrerlig ^^

Jag försöker inbilla mig att jag inte är lättretlig men tror kanske inte sambon håller med ????
Svar på tråden Bf maj 2021