knodd skrev 2020-09-08 06:37:06 följande:
Vad skönt att ni har möjlighet att jobba hemifrån, även om det troligtvis är så pågrund av rådande situation i världen.
Och att sönerna dessutom är i skolålder allihopa ????
Har två pojkar 4 och 6 från ett tidigare förhållande som bor varannan vecka. Och idag är det äntligen dags för mamma vecka, bästa som finns även om möjligheten till vila försvinner rätt snabbt ????
Får man fråga hur din relation är till pappan till dina söner? Min är rätt trasig då våra värderingar ligger väldigt långt ifrån varandra och får han inte konstant medhåll så brakar det loss.
Varför jag frågar är för att få en liten idé hur tidigt man bör informera honom om min graviditet för att han ska ha så lite negativ inverkan på barnen om det.
Ja det är ju en ganska allvarlig orsak till att vi jobbar hemma, men tänker att det är ganska lägligt just den här hösten om graviditeten går som det ska. Skönt att kunna vila lite då och då. Ja minsta grabben började förskoleklass nu i augusti så bara skolbarn. Men om 2,5 år då ca får man börja om med föris förhoppningsvis
Jag har en ganska bra relation med pappan till barnen, vi har lite olika åsikter om skärmtid, jag kämpar för att begränsa men har också stor avlastning av den när man är ensamstående. Han tycker att de spelar för mycket hos mig. Vi separerade strax före jul 2014 då vår yngsta bara var sex månader för mitt ex hade träffat en annan. Det var mycket sorg i samband med det, var ju inte mitt val. Ibland kan jag känna mig lite bitter över att det blev som det blev även om jag träffat en fantastisk ny man och vi väntar barn ihop. Låter kanske lite ologiskt men du kanske förstår ?
Jag tänker att jag berättar när 12 veckor har gått, bokade in ett vul i v9 i början av oktober för jag hade en blödning i lördags och vill se att hjärtat slår osv. När tänkte du berätta?