• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • Grustradgarden
    Canama skrev 2020-09-09 21:04:10 följande:

5+1... och du? Jag vet inte hur snabbt Hcg försvinner.. försöker tänka såhär: kanske våra förkylningssymtom är mest framträdande så att de andra hamnar i skymundan?

Suck först går man flera dagar o är nervös pga molvärk. Och sen när den försvinner så blir man ÄNNU mer nervös :(

Så himla jobbigt! Jaa, kroppen kanske måste ta hand om det först...? Kan man få extra stöttning av bm när man är så här orolig?

nu när jag tog clearblue står det fortfarande gravid 2-3 när jag är 4+2. :) det ska ju stämma?

Har INGA känningar i brösten, men jäkligt ont i magen (längst ner). Hoppas så att den lilla vill stanna! Min sambo säger att jag måste slappna av, men det är skitsvårt! Han skulle provat själv...
    Canama skrev 2020-09-09 21:04:10 följande:

5+1... och du? Jag vet inte hur snabbt Hcg försvinner.. försöker tänka såhär: kanske våra förkylningssymtom är mest framträdande så att de andra hamnar i skymundan?

Suck först går man flera dagar o är nervös pga molvärk. Och sen när den försvinner så blir man ÄNNU mer nervös :(

Ja, detta är hemskt! :( hoppas verkligen att det är som du säger ang förkylningen. Har du feber? jag är sjukskriven... måste få dagarna att gå på något vis. Risken för missfall sjunker ju markant då! Har du tidigt vul bokat eller så?

Jag själv är bara i v 4+2, men har vetat att jag varit gravid sedan 3+3. När jag tog ett test nu står det fortfarande 2-3 v på digital och jag tycker mig se en stegring på stickorna från RFSU. Det borde ju stämma då?

Så konstigt... jag känner INGENTING i brösten, men har lite molvärk långt ner i magen. Det sticker då och då också. Känner mig verkligen inte gravid längre, även om det är tidigt har jag haft flera symptom innan.

• Grustradgarden
    Danni 83 skrev 2020-09-10 05:46:04 följande:

Symptom kan ju komma och gå, jag hade en blödning i lördags och symptomen försvann, tänkte att nu är det kört men ett par dygn senare kom de tillbaka och igår testade jag med cb digitalt veckoindikator och veckorna har ökat.

Fick mf i maj och då blödde jag kraftigt, med smärta och 4,5 veckor senare visade testet fortfarande gravid 1-2 veckor men vi hade skyddat oss då så kunde inte vara gravid igen. Några dagar senare kom mensen.

Håller tummarna för er, men så länge vi inte blöder kraftigt så tror jag inte att det är någon fara. Det finns ju aldrig garantier, men jag försöker tänka så.

Ja, det är nog så man får tänka. Beklagar missfallet, men gratulerar till ny graviditet! Hur långt gången var du då? I maj alltså. Och hur långt har du gått nu? :)
  • Danni 83
    Grustradgarden skrev 2020-09-10 07:01:23 följande:

Ja, det är nog så man får tänka. Beklagar missfallet, men gratulerar till ny graviditet! Hur långt gången var du då? I maj alltså. Och hur långt har du gått nu? :)

Tack. 4+3 i maj så det blev en kortvarig lycka, bara tre dagar efter jag plussat. Idag är jag i 4+2 så det är galet tidigt och jag oroar mig hela tiden. Men bokade in vul 7/10, är i v9 då för att se om hjärtat slår. Bf är 17/5. Hur långt gången är du? Grattis till dig med
    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • Grustradgarden
    Danni 83 skrev 2020-09-10 07:12:01 följande:

Tack. 4+3 i maj så det blev en kortvarig lycka, bara tre dagar efter jag plussat. Idag är jag i 4+2 så det är galet tidigt och jag oroar mig hela tiden. Men bokade in vul 7/10, är i v9 då för att se om hjärtat slår. Bf är 17/5. Hur långt gången är du? Grattis till dig med

Jag är också bara i 4+2, men med bf 18-19 maj! Så roligt! jag kommer nog också göra vul i den veckan ungefär. har du barn sedan innan?
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-10 06:59:07 följande:

Så himla jobbigt! Jaa, kroppen kanske måste ta hand om det först...? Kan man få extra stöttning av bm när man är så här orolig?

nu när jag tog clearblue står det fortfarande gravid 2-3 när jag är 4+2. :) det ska ju stämma?

Har INGA känningar i brösten, men jäkligt ont i magen (längst ner). Hoppas så att den lilla vill stanna! Min sambo säger att jag måste slappna av, men det är skitsvårt! Han skulle provat själv... Ja, detta är hemskt! :( hoppas verkligen att det är som du säger ang förkylningen. Har du feber? jag är sjukskriven... måste få dagarna att gå på något vis. Risken för missfall sjunker ju markant då! Har du tidigt vul bokat eller så?

Jag själv är bara i v 4+2, men har vetat att jag varit gravid sedan 3+3. När jag tog ett test nu står det fortfarande 2-3 v på digital och jag tycker mig se en stegring på stickorna från RFSU. Det borde ju stämma då?

Så konstigt... jag känner INGENTING i brösten, men har lite molvärk långt ner i magen. Det sticker då och då också. Känner mig verkligen inte gravid längre, även om det är tidigt har jag haft flera symptom innan.

Jag tror inte jag har feber, har inte testat haha! Förra graviditeten fick jag typ influensan ganska tidigt, tror de var vecka 7-8 nått? 40 graders feber och kroppsvärk från HELVETE. Då trodde jag nog de var kört för den lille, men de gick ju bra ändå! Så känner mig inte så nervös för just förkylningen.... Vill minnas att jag hade mera symtom förra graviditeten men jag kanske minns fel.... Jag har bokat in UL 12/10 så det är ett tag dit! Vet inte ens hur långt gången jag är då? De blir väl typ v 10/11 nått?! Så det är ju en halv evighet dit......

Som Danni83 skriver så ska vi nog sitta stilla i båten så länge det inte kommer något blod... Och att symtomen kan komma och gå. Det visar sig tids nog!
  • Grustradgarden
    Canama skrev 2020-09-10 07:20:54 följande:

Jag tror inte jag har feber, har inte testat haha! Förra graviditeten fick jag typ influensan ganska tidigt, tror de var vecka 7-8 nått? 40 graders feber och kroppsvärk från HELVETE. Då trodde jag nog de var kört för den lille, men de gick ju bra ändå! Så känner mig inte så nervös för just förkylningen.... Vill minnas att jag hade mera symtom förra graviditeten men jag kanske minns fel.... Jag har bokat in UL 12/10 så det är ett tag dit! Vet inte ens hur långt gången jag är då? De blir väl typ v 10/11 nått?! Så det är ju en halv evighet dit......

Som Danni83 skriver så ska vi nog sitta stilla i båten så länge det inte kommer något blod... Och att symtomen kan komma och gå. Det visar sig tids nog!

Haha, då kommer du lindrigt undan den här gången. Jag har inte varit förkyld på över 1,5 år, men nu var det visst tvunget att komma. Har du bokat vul privat?
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-10 07:29:32 följande:

Haha, då kommer du lindrigt undan den här gången. Jag har inte varit förkyld på över 1,5 år, men nu var det visst tvunget att komma. Har du bokat vul privat?

Nej det är inte privat, bokat via BM. Ha du bokat nått än?
  • Grustradgarden
    Canama skrev 2020-09-10 07:48:28 följande:

Nej det är inte privat, bokat via BM. Ha du bokat nått än?

Är det alltså hos den bm som du ska gå till under hela graviditeten?

Inte bokat någonting... vågar inte! ???? haha. Men man kan väl vänta lite med att skriva in sig? Hade varit jobbigt att få ringa och avboka pga missfall... det första samtalet är väl bara hälsosamtal?
  • noraaa
    Dance dance dance skrev 2020-09-09 14:17:23 följande:

Ja det finns en FB-grupp. Om du kontaktar fruitl­oop så bjuder hon in dig till gruppen. Hon behöver mailadressen som är kopplad till ditt fb-konto för att kunna skicka inbjudan.

Om inte min länk här ovan funkar så får du bläddra tillbaka ett par sidor i tråden så hittar du hennes användare. :) 

Jag har skrivit till henne men hon svarar inte. Någon annan som kan bjuda in?
  • Danni 83
    Grustradgarden skrev 2020-09-10 07:16:50 följande:

Jag är också bara i 4+2, men med bf 18-19 maj! Så roligt! jag kommer nog också göra vul i den veckan ungefär. har du barn sedan innan?

Ok! Ja jag har tre söner från en tidigare relation. Det här är min killes första. Har du barn sen innan?
    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
Svar på tråden Bf maj 2021