• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • Vickan08

Hej,

Hoppar gärna in här. Plussade igår (BIM -5) men mitt andra barn. Har en son som är 6 år sedan tidigare. 33 år och bor i Stockholm ????

• noraaa

Om ingen har skapat en grupp på Facebook så kan jag skapa en hemlig och bjuda in er.

• Dance dance dance
    noraaa skrev 2020-09-09 12:27:00 följande:

Finns det någon hemlig grupp på facebook?

Ja det finns en FB-grupp. Om du kontaktar fruitl­oop så bjuder hon in dig till gruppen. Hon behöver mailadressen som är kopplad till ditt fb-konto för att kunna skicka inbjudan.
    Om inte min länk här ovan funkar så får du bläddra tillbaka ett par sidor i tråden så hittar du hennes användare. :) 
  • Grustradgarden

Inte nog med att man är nervös som det är... Nu har jag blivit knallförkyld! Har ingen feber, utan endast väldigt snorig. Jätterädd att det ska påverka embryot så att det stöts bort... är bara i v 4+1, men har plussat sedan 3+4. Jag hoppas sååå att den ska bo kvar tills maj!

• Grustradgarden

Åååh nu försvann ?alla? symptom. Jag känner på något sätt att jag är tom. Brösten känns inte känsliga för fem öre. Går på lutinus, så jag antar att jag kommer blöda så fort jag slutar med den?

• Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-09 20:21:21 följande:

Åååh nu försvann ?alla? symptom. Jag känner på något sätt att jag är tom. Brösten känns inte känsliga för fem öre. Går på lutinus, så jag antar att jag kommer blöda så fort jag slutar med den?

Alltså, du kunde vara jag! Helt sjukt! Jag är också jätteförkyld och mina symtom är också borta.......... Jag ammar min dotter ibland och inte ens de känns NÅNTING.

Går dock inte på lutinus..

Känns nästan som jag vill ringa och avboka inskrivningen till BM :(
  • Grustradgarden
    Canama skrev 2020-09-09 20:36:29 följande:

Alltså, du kunde vara jag! Helt sjukt! Jag är också jätteförkyld och mina symtom är också borta.......... Jag ammar min dotter ibland och inte ens de känns NÅNTING.

Går dock inte på lutinus..

Känns nästan som jag vill ringa och avboka inskrivningen till BM :(

Så trist!! Hur långt gången är du?

Ska gå och lägga mig nu så att jag kan gå upp tidigt och testa igen.. hur fort försvinner hcg? Blöder inget eller så.
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-09 20:49:33 följande:

Så trist!! Hur långt gången är du?

Ska gå och lägga mig nu så att jag kan gå upp tidigt och testa igen.. hur fort försvinner hcg? Blöder inget eller så.

5+1... och du? Jag vet inte hur snabbt Hcg försvinner.. försöker tänka såhär: kanske våra förkylningssymtom är mest framträdande så att de andra hamnar i skymundan?

Suck först går man flera dagar o är nervös pga molvärk. Och sen när den försvinner så blir man ÄNNU mer nervös :(
  • Danni 83

Symptom kan ju komma och gå, jag hade en blödning i lördags och symptomen försvann, tänkte att nu är det kört men ett par dygn senare kom de tillbaka och igår testade jag med cb digitalt veckoindikator och veckorna har ökat.

Fick mf i maj och då blödde jag kraftigt, med smärta och 4,5 veckor senare visade testet fortfarande gravid 1-2 veckor men vi hade skyddat oss då så kunde inte vara gravid igen. Några dagar senare kom mensen.

Håller tummarna för er, men så länge vi inte blöder kraftigt så tror jag inte att det är någon fara. Det finns ju aldrig garantier, men jag försöker tänka så.

Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
Svar på tråden Bf maj 2021