• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • Grustradgarden
    Canama skrev 2020-09-08 11:55:35 följande:

Ser jättefint ut enligt mig! Man ser ju en klar stegring. Det är RFSU test va? Mitt på BIM+3 var inte på långa vägar lika starkt som kontrollstrecket. Om det är de du oroar dig för? Koncentrationen på urinen spelar ju också stor roll..

Tack för lugnandet! Försöker googla som en dåre för att hitta test tagna på bim. Det är min andra graviditet (en oönskad för 9 år sedan då jag gjorde abort) och minns det testet då som otroligt starkt! Men kommer ju tyvärr inte ihåg när jag tog det...

kommer nog försöka ta ett varje morgon nu för att se att det stegrar. Kommer iaf göra ett tidigt vul i ca v 8. Väntan dit är ju olidlig!? Haha.
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-08 12:40:04 följande:

Tack för lugnandet! Försöker googla som en dåre för att hitta test tagna på bim. Det är min andra graviditet (en oönskad för 9 år sedan då jag gjorde abort) och minns det testet då som otroligt starkt! Men kommer ju tyvärr inte ihåg när jag tog det...

kommer nog försöka ta ett varje morgon nu för att se att det stegrar. Kommer iaf göra ett tidigt vul i ca v 8. Väntan dit är ju olidlig!? Haha.

Vill du se stegring ska du givetvis fortsätta med samma märke, annars skulle jag rekommendera att ta typ clear blue för starkare plus. Har alltid fått mycket -starkare- plus med dom ;)
  • Grustradgarden
    Canama skrev 2020-09-08 13:59:32 följande:

Vill du se stegring ska du givetvis fortsätta med samma märke, annars skulle jag rekommendera att ta typ clear blue för starkare plus. Har alltid fått mycket -starkare- plus med dom ;)

Ja, jag borde ha några kvar av samma märke - RFSU testa ofta.

Har också fyllt på med 4 st clearblue digital. Haha. I princip aldrig köpt tester, fast vi försökt ett tag. Ska ta imorgon och se ifall det står 2-3 eftersom att det då är bim+2.

Eftersom vi haft svårt att bli med barn blir jag såååå rädd att något ska hända. Trodde aldrig att det skulle kännas så här jobbigt. :( får nog be om extra stöttning hos bm. När skriver man in sig? Och hur?
  • Zannsson

Hoppar gärna med jag också!

Plussade idag på BIM 0. Andra barnet, har en son på 3 år. Är 35 år och vet att det inte är en ålder men oroar mig såklart för allt möjligt.

Bjussar på en bild på plusset :)

• Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-08 20:40:38 följande:

Har också fyllt på med 4 st clearblue digital. Haha. I princip aldrig köpt tester, fast vi försökt ett tag. Ska ta imorgon och se ifall det står 2-3 eftersom att det då är bim+2.

Eftersom vi haft svårt att bli med barn blir jag såååå rädd att något ska hända. Trodde aldrig att det skulle kännas så här jobbigt. :( får nog be om extra stöttning hos bm. När skriver man in sig? Och hur?

Tänk på att inte lite blint på digitala sen, det är ju andra saker som spelar in ifall du får 1-2 eller 2-3, tex koncentrationen på urinen. Jag har en dotter sedan tidigare och då fick jag 1-2 fast de -borde- ha stått 2-3. Men de gick ju bra ändå :D. Jag satt ihop några test så kan du få se hur mina stegrat/sett ut. Som sagt, svårt att jämföra men du sa att du hade letat bilder så kan bjuda på några :)

Jag bor inte i Sverige men här ska man ringa till MVC så fort man plussat egentligen och skriva in sig. Jag väntade några dagar extra för ville passera BIM först. Så jag har fått tid till inskrivning och första ultraljudet. De blir först i oktober så känns som man över i limbo hela september haha...

• Grustradgarden
    Canama skrev 2020-09-09 07:42:24 följande:

Tänk på att inte lite blint på digitala sen, det är ju andra saker som spelar in ifall du får 1-2 eller 2-3, tex koncentrationen på urinen. Jag har en dotter sedan tidigare och då fick jag 1-2 fast de -borde- ha stått 2-3. Men de gick ju bra ändå :D. Jag satt ihop några test så kan du få se hur mina stegrat/sett ut. Som sagt, svårt att jämföra men du sa att du hade letat bilder så kan bjuda på några :)

Jag bor inte i Sverige men här ska man ringa till MVC så fort man plussat egentligen och skriva in sig. Jag väntade några dagar extra för ville passera BIM först. Så jag har fått tid till inskrivning och första ultraljudet. De blir först i oktober så känns som man över i limbo hela september haha...

Tusen tack! Känns fint att veta att man kan få stöttning via det här forumet.

Idag har det bara stegrat liiiiiite på rfsu, men clearblue digital säger 2-3 på bim+1. Borde väl stämma då? :)

känns som att jag jinxar något ifall jag hör av mig till bm! Känner mig så fånig, men är ju samtidigt överlycklig!
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-08 20:40:38 följande:

Lägger till bild från 2018 som resultera i dottern också. Alla tester borde vara -testa tidigt-, se så svagt! Och de gick ju bra det med :)

• Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-09 07:51:09 följande:

Tusen tack! Känns fint att veta att man kan få stöttning via det här forumet.

Idag har det bara stegrat liiiiiite på rfsu, men clearblue digital säger 2-3 på bim+1. Borde väl stämma då? :)

känns som att jag jinxar något ifall jag hör av mig till bm! Känner mig så fånig, men är ju samtidigt överlycklig!

Haha, känner igen mig i det! Jag vågade som sagt inte heller kontakta BM förens några dagar efter BIM. Tänkte precis som du att jag skulle jinxa nått. Tror att såna här idéer hör till att vara gravid faktiskt ;)

Ja, det är skönt att kunna skriva av sig här! Med personer som är i samma situation som förstår. Jag är också lite nervös denna graviditet faktiskt.... Jag har ju hängt ett tag på FL och man läser ju som såååååååå många som får missfall, MA, X och allt möjligt vad det heter :( . Ibland känns de som -varför kommer just min graviditet lyckas-..
  • rosvatten

Hej, hoppar in i tråden. Plussade i måndags i v3+0, kan man verkligen plussa så tidigt? Funderar på om min ägglossning varit lite tidig. Hade inga symtom utan gjorde det bara av nyfikenhet då detta är första månaden vi försöker göra ett syskon. Testet var väldigt svagt positivt och imorse när jag tog ett nytt var det fortfarande svagt men ändå mycket tydligare :)

Har "mensvärk" nästan hela tiden, känns som det drar i livmodern. Någon mer som har samma?

Bifogar bild på det jag tog idag

• Madame98

Hej!

Jag plussade igår så hoppar in här.

Är 22 år och har bf, om allt går som det ska, 22 maj 2021.

Det blir vårt andra barn då vi har en flicka född juli-16.

Är bara i vecka 4 (3+3) så väldigt tidigt, men skulle ändå gärna vilja vara med i någon facebookgrupp. Eller är det kanske fullt?

Svar på tråden Bf maj 2021