• Chantel

Krig med bonusdotter....

Jag lever med en man sen drygt 3 år. Han har 2 barn sen tidigare, en 16-årig son och en 11-årig dotter. Vi har ett gemensamt barn som nu är 7 månader.

Det har alltid funkat jättebra mellan mig och den äldre dottern, hon har pratat med mig om sånt hon inte kunnat prata med någon annan om osv.

Sen sisådär 8 månader har dock det ändrats helt. Vi kan knappt prata med varandra längre, allt jag säger möts av negativitet och allmänt tjafs. Hon är likadan mot både sin mamma och pappa, så det är inte bara mot mig. Men extra mycket mot mig. Jag kan inte tex be henne släcka lampan när hon går ur ett rum för då "brinner det till" hos henne och hon hatar att jag säger något åt henne. Hon har talat om för sin pappa att hon tycker väldigt illa om att jag ska säga åt henne vad hon ska göra, hon tycker allt jag gör är kasst.

Både jag och hennes pappa har försökt prata med henne men det går inte.

Hur kan vi komma till rätta med det här?

• Svar på tråden Krig med bonusdotter....
  • Anonym (Fd styvmor)
    Anonym (alma) skrev 2020-09-01 15:22:19 följande:
    Det kan du ju bli. Oavsett om ni är på väg att bli ihop igen eller inte. Förhållanden tar slut, och alla kvinnor är inte så trevliga mot andras ungar.
    Tja, det får väl framtiden utvisa antar jag.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Fd styvmor) skrev 2020-09-01 15:12:03 följande:

Inte alls, mot vårt barn är han hur bra som helst. Vi separerade men kommer nog att flytta ihop igen, fast i ett mindre hem. Så det inte startar om igen.

Han var väl ingen bra pappa mot något av sina barn? Han har aktivt valt att inte bo med någon av dem. Hur mycket har han tagit hand om ert gemensamma barn när ni separerade?
  • Anonym (alma)
    Anonym (Fd styvmor) skrev 2020-09-01 15:26:17 följande:
    Tja, det får väl framtiden utvisa antar jag.
    Synd om ungen, men men en del är ju predestinerade att bli kanonmat. 
  • Anonym (lea)
    Inte alls, mot vårt barn är han hur bra som helst. Vi separerade men kommer nog att flytta ihop igen, fast i ett mindre hem. Så det inte startar om igen.
    Herregud vad det här provocerar mig. Som förälder kan man ju inte bara dumpa sitt barn om hen är jobbig! De flesta tonåringar är skitjobbiga, tänk om deras föräldrar bara skulle dumpa dem? Tänk om mamman också skulle kasta ut dottern, skulle hon bo på gatan då eller? Han är en dålig människa.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (lea) skrev 2020-09-01 15:37:35 följande:

Herregud vad det här provocerar mig. Som förälder kan man ju inte bara dumpa sitt barn om hen är jobbig! De flesta tonåringar är skitjobbiga, tänk om deras föräldrar bara skulle dumpa dem? Tänk om mamman också skulle kasta ut dottern, skulle hon bo på gatan då eller? Han är en dålig människa.

Det är nog meningen att provocera..
  • Anonym (lea)
    Anonym (Jojo) skrev 2020-09-01 15:42:51 följande:
    Det är nog meningen att provocera..
    Det lyckades Flört
  • Anonym (Stina)
    Anonym (lea) skrev 2020-09-01 15:43:55 följande:

Det lyckades 

Förstår dig! När man ser en del inlägg här på FL förstår man varför världen ser ut som den gör. Folk är typ hånfulla och hatiska mot småbarn och vill ha en klapp på axeln för det. Helt galet, men jag tänker de här knäppisarna ofta hänger på FL och inte är ett tvärsnitt av mänskligheten.
  • Brumma

Det är han ju knappast om han aktivt förstör en normal syskonrelation..

Sånt här är anledningen till allt hat mot oss bonusmammor...
  • Ess
    Anonym (Zina) skrev 2020-09-01 13:33:32 följande:
    TS är inte förälder till 11 åringen. Om inte TS har varit en riktig bitch mot henne så ska hans dotter rikta ilskan där den hör hemma, pappan.
    Ja hon borde rikta det mot pappan. Jag anser att pappan ska gå in och säga stopp, för annars står han snart i mitten av två personer som inte tål varann. För hur det är så är beteendet en stor del av hur man uppfattar folk och när man bedömer dem.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-01 15:51:42 följande:

Förstår dig! När man ser en del inlägg här på FL förstår man varför världen ser ut som den gör. Folk är typ hånfulla och hatiska mot småbarn och vill ha en klapp på axeln för det. Helt galet, men jag tänker de här knäppisarna ofta hänger på FL och inte är ett tvärsnitt av mänskligheten.

Det måste man tänka när man är i den här typen av trådar samt att många vet att det är ett känsligt ämne och är ute efter att provocera.
Svar på tråden Krig med bonusdotter....