• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • MeSi

Kul med denna tråd.

Jag och sambon väntar vårt första med. Bf 29/8-21. Jag är 26 och sambon 31 år ????

• Perzika

Grattis till alla som plussat! ????

Jag har gått in i vecka 7 och känner mig som en klubbad säl emellanåt.

Var på inskrivning precis innan jul och barnmorskan berättade att det är som mest hormonpåslag vecka 7-8 och att det planar ut vid vecka 12.

Jag får dippar och blir som en zombie. Någon annan som känner med sig? ????

• Holy93
    Perzika skrev 2020-12-27 22:59:51 följande:

Grattis till alla som plussat! ????

Jag har gått in i vecka 7 och känner mig som en klubbad säl emellanåt.

Var på inskrivning precis innan jul och barnmorskan berättade att det är som mest hormonpåslag vecka 7-8 och att det planar ut vid vecka 12.

Jag får dippar och blir som en zombie. Någon annan som känner med sig? ????

Jag går in i vecka 9 idag (måndag) och jo verkligen, har jättesvårt att fokusera när folk pratar, har svårt att hitta ord och känner mig svintrött. Känns nästan farligt att jobba (arbetar inom vården) då jag inte litar på att jag kommer ihåg allt som jag brukar..
  • soltroll

Äntligen plussat och har bf 17 augusti:))

Denna vecka har nästan alla symtom försvunnit och jag är såå rädd inför första ultraljudet den 4 januari ifall det inte slår ett litet hjärta.

I början hade jag väldigt mycket "mensvärk" och ömma, spända bröst men tror att det mest berodde på lutinus jag tog då det är med hjälp av ivf jag är gravid så därför är det svårt att veta om jag har haft just dom symtomen har varit äkta.

• Anonym4848

En till jobbig sak är att i min region verkar de dragit ner jättemycket iom corona. Fick ett stressat telefonsamtal istället för inskrivning med info man kan hitta när man googlar, typ vad man inte ska äta osv. Och nu får man inte göra nåt mer förrän kub v. 13. Inte lämna några prover, absolut inte tidigt vul osv. Ser att andra får åka in tidigt. Hur ser det ut hos er, går ni privat?

• Anonym (hoppfull)
    Anonym (Milla) skrev 2020-12-27 15:23:37 följande:

Låter konstigt att de skulle ha gjort den bredare. Vet inte hur bred vår är, men den går in i princip överallt.

Har ingen koll på maxvikten på varukorgen, men är rätt säker på att vi lastat den med bra mycket mer än 4kg. Dock så brukar vi inte packa så tungt där nere ändå, har mycket i skötväskan så det har inte behövts.

Vi har nog haft den i bilen nån gång, men oftast har vi inte behövt ha med dubbelvagn nånstans. Vi brukar inte åka bil nånstans för att gå långpromenader ensamma. Annars har vi ofta tagit med 2 enkelvagnar eller sele+vagn eftersom barnen hade olika sovtider första året, så det var skönare att söva en i taget i enkelvagn om det alternativet fanns. Sen den stora blev 2år började vi använda enkelvagn+ståbräda.

Hur stor åldersskillnad har du mellan dina? Har du mycket mer än 1år så kommer ju dubbelvagnen förmodligen inte att användas särskilt länge, så då kanske man inte behöver lägga så mycket energi och pengar på vagnen.

Ah, nä jag tänkte att Stockholmsmåttet är 75 och den är 80 bred :) insåg precis att det inte verkar spela så stor roll så de efter ett stambyte i vår uppgång minskat bredden på rampen vi använder för barnvagnen till 65 cm ändå :/

Det kommer vara ganska exakt 1,5 år mellan dom. Promenerar rätt mycket och ofta så tror det kommer bli tufft för äldsta att använda ståbräda så mycket. 5-6km om dagen är inget konstigt om vädret är ok och vi har många branta backar runt oss. Hur som.. det lämnar en del att grubbla på :) tur man har några månader på sig.
  • Anonym (hoppfull)
    Anonym4848 skrev 2020-12-28 08:23:49 följande:

En till jobbig sak är att i min region verkar de dragit ner jättemycket iom corona. Fick ett stressat telefonsamtal istället för inskrivning med info man kan hitta när man googlar, typ vad man inte ska äta osv. Och nu får man inte göra nåt mer förrän kub v. 13. Inte lämna några prover, absolut inte tidigt vul osv. Ser att andra får åka in tidigt. Hur ser det ut hos er, går ni privat?

Oj va märkligt att de skurit ner så mycket :( här Är det som vanligt bortsett från att man inte får ha med sig någon till bmm och inte heller göra några ultraljud förutom vid kub och rul.

Har bokat privat ultraljud tidigare för att se att allt är ok och då får sambon följa med också.
  • Tellie

Hej! Jag hoppar in här, borde vara vecka 7 nu efter 4 ivf, känns helt sjukt att jag plussat för första gången i livet och efter att ha kämpat med alla dessa behandlingar. Tror knappt fortfarande att det är sant och är i princip helt knockad av oro för missfall eller MA. Känner i princip ingenting, ömma bröst kan komma emellanåt, annars mest uppblåst mage, särskilt på kvällarna. Uteblivna gravsymptom gör mig inte mindre orolig..

Så skönt att få skriva av sig här och lycka till alla med-gravida!

• Jenjenh

Någon mer som blir otroligt svullen om magen så det gör ont efter att ni ätit? Jag går till att bli 4-5 månader gravid om magen och spänd som tusan efter mat. Pågått i ca 5 dagar nu och går in i vecka 10 på fredag. Jag blir så svullen och ont så jag är liksom inte hungrig mer på dagen förrän sent på kvällen.

• Jenjenh

Någon mer som blir otroligt svullen om magen så det gör ont efter att ni ätit? Jag går till att bli 4-5 månader gravid om magen och spänd som tusan efter mat. Pågått i ca 5 dagar nu och går in i vecka 10 på fredag. Jag blir så svullen och ont så jag är liksom inte hungrig mer på dagen förrän sent på kvällen.

Svar på tråden BF Augusti 2021