• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Katizi80

Hej hej! Ny här. 40 år, bor i Göteborg, väntar mitt första barn. BF 22/8. Är nu i vecka 7. Det är julstängt på IVF-kliniken så jag fick tid för ultraljud först vecka 9. Ska man ringa den vanliga MVC tro? Nån som har koll. Läste på nån app nämligen att det är vid den här tiden man ska kontakta MVC. 

• Seven Costanza
    Jenjenh skrev 2020-12-28 14:42:43 följande:

Någon mer som blir otroligt svullen om magen så det gör ont efter att ni ätit? Jag går till att bli 4-5 månader gravid om magen och spänd som tusan efter mat. Pågått i ca 5 dagar nu och går in i vecka 10 på fredag. Jag blir så svullen och ont så jag är liksom inte hungrig mer på dagen förrän sent på kvällen.

Jag gick in i vecka 10 igår och har också haft det sådär, men det har blivit lite bättre. Ser väldigt gravid ut på em/kväll men helt som vanligt på morgonen.
  • Seven Costanza
    Tellie skrev 2020-12-28 12:58:21 följande:

Hej! Jag hoppar in här, borde vara vecka 7 nu efter 4 ivf, känns helt sjukt att jag plussat för första gången i livet och efter att ha kämpat med alla dessa behandlingar. Tror knappt fortfarande att det är sant och är i princip helt knockad av oro för missfall eller MA. Känner i princip ingenting, ömma bröst kan komma emellanåt, annars mest uppblåst mage, särskilt på kvällarna. Uteblivna gravsymptom gör mig inte mindre orolig..

Så skönt att få skriva av sig här och lycka till alla med-gravida!

Stort grattis! Känner heller inget, är i vecka 10 och gjorde inte det i min förra graviditet heller, så om den inte hade varit planerad skulle jag inte ha förstått något förrän jag var LÅNGT gången. Allt gick bra så jag utgår från det nu också. Alla har absolut inte symptom! Lite ömma bröst och uppsvälld här också men inget illamående alls. Bara trött.
  • Jenjenh
    Seven Costanza skrev 2020-12-28 16:07:03 följande:

Jag gick in i vecka 10 igår och har också haft det sådär, men det har blivit lite bättre. Ser väldigt gravid ut på em/kväll men helt som vanligt på morgonen.

Har du märkt ngt som gjorde det bättre eller sämre? Ändrade du ngt I kosten?

Som det va idag på jobbet va det hemskt efter lunch, kunde inte sitta ner ens pga smärtan, vågar inte fisa där liksom så allt hölls inne ????
  • Tellie
    Seven Costanza skrev 2020-12-28 16:10:10 följande:

Stort grattis! Känner heller inget, är i vecka 10 och gjorde inte det i min förra graviditet heller, så om den inte hade varit planerad skulle jag inte ha förstått något förrän jag var LÅNGT gången. Allt gick bra så jag utgår från det nu också. Alla har absolut inte symptom! Lite ömma bröst och uppsvälld här också men inget illamående alls. Bara trött.

Tack! Och detsamma!

Skönt att höra att fler känner lika. Så länge jag inte blöder något så försöker jag hålla mig lugn.
  • Perzika
    Katizi80 skrev 2020-12-28 16:05:51 följande:

Hej hej! Ny här. 40 år, bor i Göteborg, väntar mitt första barn. BF 22/8. Är nu i vecka 7. Det är julstängt på IVF-kliniken så jag fick tid för ultraljud först vecka 9. Ska man ringa den vanliga MVC tro? Nån som har koll. Läste på nån app nämligen att det är vid den här tiden man ska kontakta MVC. 

Grattis!

Man brukar kontakta MVC för inskrivning så fort man plussat och jag tänker ju att kliniken borde tipsa dig om rutinerna också. Men ring du!
  • Perzika

Grattis!

Man brukar kontakta MVC för inskrivning så fort man plussat och jag tänker ju att kliniken borde tipsa dig om rutinerna också. Men ring du!
  • Seven Costanza
    Jenjenh skrev 2020-12-28 17:10:46 följande:

Har du märkt ngt som gjorde det bättre eller sämre? Ändrade du ngt I kosten?

Som det va idag på jobbet va det hemskt efter lunch, kunde inte sitta ner ens pga smärtan, vågar inte fisa där liksom så allt hölls inne ????

Jag försöker äta mer fullkorn så har jag börjat med fullkornsgröt med katrinplommon på morgonen för att få igång magen (vanligt med gaser och förstoppning i graviditeten).
  • Anonym (hoppfull)

Ja beroende på var du vill gå så är det bra att höra av sig i god tid. När jag väntade första ville närhälsan att jag skulle komma in på första besöket redan i vecka sju :) Denna gången gissar jag att hälsosamtalet hoppas över och jag fick första tiden i v 9. Det va också den första lediga tiden med just den bm som fanns nu.
  • Katizi80
    Anonym (hoppfull) skrev 2020-12-29 09:19:34 följande:
    Ja beroende på var du vill gå så är det bra att höra av sig i god tid. När jag väntade första ville närhälsan att jag skulle komma in på första besöket redan i vecka sju :) Denna gången gissar jag att hälsosamtalet hoppas över och jag fick första tiden i v 9. Det va också den första lediga tiden med just den bm som fanns nu.
    OK! Jag har bokat telefontid nu :)
Svar på tråden BF Augusti 2021