• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Katizi80
    Perzika skrev 2020-12-29 08:18:32 följande:
    Grattis!

Man brukar kontakta MVC för inskrivning så fort man plussat och jag tänker ju att kliniken borde tipsa dig om rutinerna också. Men ring du!
    Tack :) Känns sååå spännande. Nu ska jag ringa.
  • Anonym4848

Imorse gjorde jag ett till test.. plussade den 21/12 Och fick då 2-3 v på CB digitala test. Ville nu se att den visar 3+, att nåt har hänt sen förra veckan! Vet att det förmodligen inte säger nånting egentligen, men kändes ändå bra att det blev 3+ på det.. :)

• Perzika

Okej, en fråga!

Kommer ni ta reda på könet?!

Jag har både flicka och pojke sedan tidigare, och då valde jag att ta reda på det. Nu tänkte jag skippa, men kontrollmänniska så är jag ändå nyfiken och undrar verkligen om jag kommer kunna hålla mig.

Hur känner/tänker ni?

• Anonym (hoppfull)
    Perzika skrev 2020-12-29 18:27:48 följande:

Okej, en fråga!

Jag har både flicka och pojke sedan tidigare, och då valde jag att ta reda på det. Nu tänkte jag skippa, men kontrollmänniska så är jag ändå nyfiken och undrar verkligen om jag kommer kunna hålla mig.

Hur känner/tänker ni?

Kollade inte med första och kommer inte kolla nu heller :) syns det tydligt på ultraljudet så syns det, kommer inte blunda när de kollar runt det området. :)
  • Holy93

Okej, en fråga!

Hur känner/tänker ni?

Det är första för mig och tror inte att jag kommer ta reda på kön :)
  • isabelle81

Okej, en fråga!

Hur känner/tänker ni?

Jag hade gärna låtit bli :) tror dock inte resten av familjen håller med mig ;) Tog inte reda på det med första men sen med de andra. Har två av varje :)
  • tjoppan

Okej, en fråga!

Hur känner/tänker ni?

Vi har inte diskuterat det än, men jag är sugen på att ta reda på könet.

Gjorde inte det med de två första, men med de två senaste.

Har en flicka och 3 pojkar här hemma :)
  • Annanstans

Hoppar in här jag, plussade svagt den 14/12 och enligt beräkning från senaste mens (som för övrigt var ett tidigt missfall) var det BIM -3. Hade ingen mens emellan men testade neg på gyn den 3/12.

4:e barnet för min del, en liten sladdis (de andra är födda 2010, 2012, 2014) och första barnet för sambon.

Jag har extremt mycket "växtvärk" såpass att jag nästan blir orolig! Har även alla andra klassiska symptom; ömma bröst, lite svullen mage, illamående, trött.. det var visserligen en hel del år sedan jag var gravid sist men jag kan inte minnas att jag har haft så tydliga symptom med något av de andra barnen. Kanske är för att jag har blivit äldre, blir 38 i februari, och krämpor etc är betydligt mer kännbara än i yngre år ;)

• Jeahla

Jag hoppar in här också. Är gravid med fjärde barnet. Är 36år

• Anonym (Mommo)

Hej!

Väntar andra barnet med bf 15 augusti. Har ett barn på 2,5 sedan tidigare.

Svar på tråden BF Augusti 2021