• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Perzika
    Annanstans skrev 2021-01-01 13:00:42 följande:

Hoppar in här jag, plussade svagt den 14/12 och enligt beräkning från senaste mens (som för övrigt var ett tidigt missfall) var det BIM -3. Hade ingen mens emellan men testade neg på gyn den 3/12.

4:e barnet för min del, en liten sladdis (de andra är födda 2010, 2012, 2014) och första barnet för sambon.

Jag har extremt mycket "växtvärk" såpass att jag nästan blir orolig! Har även alla andra klassiska symptom; ömma bröst, lite svullen mage, illamående, trött.. det var visserligen en hel del år sedan jag var gravid sist men jag kan inte minnas att jag har haft så tydliga symptom med något av de andra barnen. Kanske är för att jag har blivit äldre, blir 38 i februari, och krämpor etc är betydligt mer kännbara än i yngre år ;)

Grattis! Vi är änna lika :)

Jag funderar också på om symptomen ?känns mer? nu för att vi är äldre nu än när vi fick första barnen (mina födda 2011, 2013).

Jag mådde verkligen dåligt hela nyårsafton och tog 4 powernaps!

Jag undrar om det är på grund av min ålder, (eller kan det vara fler i magen)? Jag minns inte att jag var som en klubbad så ofta som jag är nu?

Härligt att det gått vägen för dig nu!
  • Bebis2019

Hejhej jag hoppar gärna in här! Går in i vecka 8 imorgon med tredje barnet! Har två pojkar sedan innan som är 3 år och 1,5 år. Denna bebis var inte planerad alls men älskad från första stund ändå! Dock lite panikslagen på hur vi får ihop livet med tre små haha! Grabbarna kommer ha hunnit bli 2 och strax 4 när killen kommer! Någon med fler barn tätt i ålder eller som är i samma sits som jag haha

• Eliinaw

Jag läste de senaste inläggen och såg att några har ganska kraftiga symptom. Jag har ett barn sen tidigare, född 2015 så detta blir barn nr 2. Jag hade inga som helst gravid krämpor under min första graviditet. Denna graviditet har jag mått hemskt. Fick redan symptom vid v 4. Illamående, ont i brösten, förstoppad, halsbränna och jätte trött. Är nu inne i vecka 9 och fått hjälp. Dricker lactulos varje dag, äter medicin för halsbränna samt för illamående. Mår bättre nu med hjälp, men tröttheten kan jag inte påverka så mycket.

Sen har jag även märkt att de spänner en hel del nere vid livmodern samt att när man trycker lite så är det ömt. Kände inte alls de vid första graviditet.

• Solen123
    Bebis2019 skrev 2021-01-02 13:14:38 följande:

Hejhej jag hoppar gärna in här! Går in i vecka 8 imorgon med tredje barnet! Har två pojkar sedan innan som är 3 år och 1,5 år. Denna bebis var inte planerad alls men älskad från första stund ändå! Dock lite panikslagen på hur vi får ihop livet med tre små haha! Grabbarna kommer ha hunnit bli 2 och strax 4 när killen kommer! Någon med fler barn tätt i ålder eller som är i samma sits som jag haha

Min äldsta hinner fylla 5 år precis innan(om bebis blir fullgången) Sen har vi en på 2 år och 3e påväg. Det kommer bli fuuull rulle haha!
  • Annanstans
    Perzika skrev 2021-01-01 21:40:32 följande:

Grattis! Vi är änna lika :)

Jag funderar också på om symptomen ?känns mer? nu för att vi är äldre nu än när vi fick första barnen (mina födda 2011, 2013).

Jag mådde verkligen dåligt hela nyårsafton och tog 4 powernaps!

Jag undrar om det är på grund av min ålder, (eller kan det vara fler i magen)? Jag minns inte att jag var som en klubbad så ofta som jag är nu?

Härligt att det gått vägen för dig nu!

Jag har också tänkt tanken att det kan vara fler än en haha :D Chansen (eller risken) är väl större ju äldre man blir men för egen del tror jag nog att det bara rör sig om att jag är gammal och inte orkar lika mycket längre, samt att kroppen säger ifrån vid minsta lilla krämpa :P Vilken vecka är du i?
  • Mattipatti

Hej!

Jag gick precis in i vecka 9 (vad vi själva listat ut).

Första barnet, 30 år.

Beräknat datum med appen är 14 augusti ????

Ska till Bm för inskrivning den 12 jan. Läääängtar!

Vill gärna gå med i fbgrupp.

• Mattipatti
    Mattipatti skrev 2021-01-02 22:08:53 följande:

Hej!

Jag gick precis in i vecka 9 (vad vi själva listat ut).

Första barnet, 30 år.

Beräknat datum med appen är 14 augusti ????

Ska till Bm för inskrivning den 12 jan. Läääängtar!

Vill gärna gå med i fbgrupp.

Skulle såklart inte vara 4 frågetecken efter bf. Det var en emoji som man tydligen inte kunde lägga in :)
  • Anonym (hoppfull)
    Bebis2019 skrev 2021-01-02 13:14:38 följande:

Har ett barn sedan tidigare som snart blir 13 månader så kommer ha dryga 20 månader mellan knoddarna. Håller tummarna för att det inte är tvillingar vi väntar nu hehe
  • Enell83

Hej! Ny här. 37 år och plussade redan i november, bf kring månadskiftet juli/augusti. Detta är första barnet så tänker att jag kommer att gå över tiden mot augusti. Har varit på ett första hälsosamtal hos bm och har inskrivning på måndag! Hoppas att allt ser bra ut. Är jätte orolig med mycket tankar. Har haft alla möjliga symtom men de har blivit svagare så känner mig nervös över om det är en levande graviditet eller inte. Glad över att få vara här och dela lite tankar och förhoppningsvis resten av resan ocså!

• Seven Costanza
    Enell83 skrev 2021-01-03 04:14:28 följande:

Hej! Ny här. 37 år och plussade redan i november, bf kring månadskiftet juli/augusti. Detta är första barnet så tänker att jag kommer att gå över tiden mot augusti. Har varit på ett första hälsosamtal hos bm och har inskrivning på måndag! Hoppas att allt ser bra ut. Är jätte orolig med mycket tankar. Har haft alla möjliga symtom men de har blivit svagare så känner mig nervös över om det är en levande graviditet eller inte. Glad över att få vara här och dela lite tankar och förhoppningsvis resten av resan ocså!

Har också BF i början av augusti och går in i vecka 11 idag. Fyller snart 37 och har just nu nästan inga symptom förutom trötthet - hade jätteont i brösten i början men det har avtagit och har heller inte varit illamående. Dock har jag redan ett barn och det var samma i den graviditeten dvs nästan inga symptom och allt var bra ändå. Ska också till BM imorgon och då ska vi boka tid för KUB så det är första milstolpen där man äntligen får veta om det finns någon därinne och om allt är bra. Lite mer orolig den här gången känner jag då jag inte kände till exempelvis missed abortion förra gången så då oroade jag mig inte över bristen på symptom. Det går snabbt till KUB nu!
Svar på tråden BF Augusti 2021