• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • isabelle81

Hej tjejer! God fortsättning :) Måtte detta år bli annorlunda :)

Hur har ni det? Jag är i v 6+4 idag. Efter min ofostriga graviditet har jag blivit en orolig själ, något jag sällan varit tidigare :(

Ska göra ett VUL på tisdag morgon och är så nervös. Blir v 6+6 då. Någon som har erfarenhet av så tidiga VUL? Hört att ser man hjärtslag är risken för missfall härligt liten. Förra UL skulle jag varit 9+5 men då bara en tom hinnsäck syntes... Har min ålder lite emot mig känner jag men blev å andra sidan lätt gravid även denna gången. Usch denna ovisshet. Känner bra med symptom i form av illamående, känsliga bröst och trötthet så det känns positivt även om jag inte brukar ha så mkt symptom faktiskt.

• isabelle81
    Eliinaw skrev 2021-01-02 16:34:59 följande:

Jag läste de senaste inläggen och såg att några har ganska kraftiga symptom. Jag har ett barn sen tidigare, född 2015 så detta blir barn nr 2. Jag hade inga som helst gravid krämpor under min första graviditet. Denna graviditet har jag mått hemskt. Fick redan symptom vid v 4. Illamående, ont i brösten, förstoppad, halsbränna och jätte trött. Är nu inne i vecka 9 och fått hjälp. Dricker lactulos varje dag, äter medicin för halsbränna samt för illamående. Mår bättre nu med hjälp, men tröttheten kan jag inte påverka så mycket.

Sen har jag även märkt att de spänner en hel del nere vid livmodern samt att när man trycker lite så är det ömt. Kände inte alls de vid första graviditet.

Samma hör faktiskt. Kanske åldern? Glömde förstoppning som symtom och gasig haha. Ingen halsbränna, det brukar min man stå för ;)
  • Anonym4848
    isabelle81 skrev 2021-01-03 13:14:30 följande:

Hur har ni det? Jag är i v 6+4 idag. Efter min ofostriga graviditet har jag blivit en orolig själ, något jag sällan varit tidigare :(

Ska göra ett VUL på tisdag morgon och är så nervös. Blir v 6+6 då. Någon som har erfarenhet av så tidiga VUL? Hört att ser man hjärtslag är risken för missfall härligt liten. Förra UL skulle jag varit 9+5 men då bara en tom hinnsäck syntes... Har min ålder lite emot mig känner jag men blev å andra sidan lätt gravid även denna gången. Usch denna ovisshet. Känner bra med symptom i form av illamående, känsliga bröst och trötthet så det känns positivt även om jag inte brukar ha så mkt symptom faktiskt.

Jag är också orolig själ, brukar iofs vara det annars med men extremt nu.. :(

6+3 idag och har typ inga symtom alls. Lite ömma bröst som varit sen bim, och ibland typ drar det lite ner mot vänster jumske men är extremt lite, typ inbillning. Annars känner jag absolut ingenting. Är 35, så det där med ålder verkar inte stämma på mig iaf..om det nu inte är nåt fel på mig :(

Verkar helt omöjligt att hitta nån som gör vul här, så får försöka stå ut till kub.. :(
  • Anonym (Mommo)

Jag ska på VUL imorgon, gick in i vecka 9 idag. Är superstressad och rädd att de inte ska se några hjärtslag. Hoppas på att kunna slappna av och andas ut efter imorgon.

Lycka till på tisdag!
  • EllieJo

Hej :)

Förstår verkligen din oro, lever med samma efter ett MA i september.

Var på ett VUL i v.5+3 (6) nu denna grav, dels pga oro men också pga en blödning.

Då såg man ett foster osv men inga hjärtljud, storlek stämde överens med veckan.

Har ett uppföljnings VUL denna vecka, men har inga förväntningar då jag för 1,5 vecka sedan hade en störtblödning + smärta.

Fortfarande symtom och positiva test.. men försöker tänka (hur svårt de än är) att allt har sin mening och de blir som de blir..

Lycka till på ditt VUL, håller tummarna för att de får din oro att släppa :)
  • Enell83
    Seven Costanza skrev 2021-01-03 10:59:06 följande:

Har också BF i början av augusti och går in i vecka 11 idag. Fyller snart 37 och har just nu nästan inga symptom förutom trötthet - hade jätteont i brösten i början men det har avtagit och har heller inte varit illamående. Dock har jag redan ett barn och det var samma i den graviditeten dvs nästan inga symptom och allt var bra ändå. Ska också till BM imorgon och då ska vi boka tid för KUB så det är första milstolpen där man äntligen får veta om det finns någon därinne och om allt är bra. Lite mer orolig den här gången känner jag då jag inte kände till exempelvis missed abortion förra gången så då oroade jag mig inte över bristen på symptom. Det går snabbt till KUB nu!

Hej, ja hoppas verkligen att vi båda snart får svar, eller symtom. Kom symtomen längre fram för dig med första? Känner att det varit lättare om jag inte haft symtom i början än att jag haft som sedan avtagit. Har ju inte vågat berätta för så många ännu. Känns jätte jobbigt. Samtidigt tänker jag att det kan ju vara helt naturligt att man får mindre symtom när moderkakan börjar ta över. Men det är inte förens i vecka 12 om jag förstått det rätt. Längtar så till KUB!

Ser att det är fler som ska på första besöket imorgon. Lycka till alla!! Spännande att höra hur det gått.
  • Anonym (hoppfull)

Förra graviditeten gjorde jag ett vul i v 7+2 tror jag men blev framflyttad till 6+5 istället med tanke på storl på bönan. Då syntes hjärtat tydligt iaf :) 

Nu blir det inget ultraljud förrän i v 10+4 (privat) och börjar bli rikrigt nervös för min växtvärk är så gott som borta men lär inte få något ultraljud hos bmm innan kub så är bara att vänta. 

• Seven Costanza
    Enell83 skrev 2021-01-03 21:00:11 följande:

Hej, ja hoppas verkligen att vi båda snart får svar, eller symtom. Kom symtomen längre fram för dig med första? Känner att det varit lättare om jag inte haft symtom i början än att jag haft som sedan avtagit. Har ju inte vågat berätta för så många ännu. Känns jätte jobbigt. Samtidigt tänker jag att det kan ju vara helt naturligt att man får mindre symtom när moderkakan börjar ta över. Men det är inte förens i vecka 12 om jag förstått det rätt. Längtar så till KUB!

Ser att det är fler som ska på första besöket imorgon. Lycka till alla!! Spännande att höra hur det gått.

Nej det kan jag inte påstå. Om inte graviditeten hade varit välplanerad så skulle jag säkert inte ha märkt något förrän magen blivit större. Vi har inte berättat för någon den här gången pga att vi vill vänta så länge som möjligt att berätta för vårt barn - dels för att bespara honom ifall det blir missfall men även för att barn inte har så bra tidsperspektiv så det känns ju som en evighet till månadsskiftet juli/augusti (det tycker man ju själv nu också i och för sig). Men just eftersom ingen vet förutom min man så känns det nästan som att jag glömmer bort graviditeten ibland! Skämt åsido men det är så trista veckor innan man får veta om allt verkar bra och kan börja berätta för folk så jag hoppas verkligen att jag kan få KUB tidigare snarare än senare (har läst att det kan vara mellan 11+5 och 13+6).
  • elllinand

Hej! 
    Vilken rolig tråd! Jag är också gravid, i vecka 8 (7+1 dagar). Jag undrar om FB-gruppen, är den helt anonym så ingen utomstående kan se att man är med i den? Vi har inte ännu gått ut med den lilla överraskningen till alla anhöriga och vill inte att någon skall råka se Skrattande //E

• Perzika
    elllinand skrev 2021-01-03 23:10:57 följande:

Hej! 

Vilken rolig tråd! Jag är också gravid, i vecka 8 (7+1 dagar). Jag undrar om FB-gruppen, är den helt anonym så ingen utomstående kan se att man är med i den? Vi har inte ännu gått ut med den lilla överraskningen till alla anhöriga och vill inte att någon skall råka se  //E

Grattis! Det sägs att FB-gruppen är full (begränsning på 50) vi kanske får skapa en egen när vi alla är runt vecka 12! :)
Svar på tråden BF Augusti 2021