• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Fruk

Har BF med tredje barnet den 19 augusti ???? finns det någon mer fb grupp?

• Anonym (Lovelia)

Tack snälla för lugnande svar! Då det inte kommit något mer så ska jag försöka lugna ner mig. Kub om 2 iallafall.

Anonym (Mommo) skrev 2021-01-06 19:12:15 följande:

Jag fick det i min förra graviditet .Då fick jag veta att det är helt normalt. Större blödningar eller smärta som påminner om mensvärk bör kollas upp sa bm till mig då.

• Anonym4848

Är man knäpp om man åker 2,5 timme enkel väg för att få till ett tidigt ul? Verkar helt omöjligt häromkring..men känns outhärdligt att vänta till kub.. är 7+0 idag, skulle kunna boka tidigt ul om 2 veckor isf. Annars vänta till mitten av februari för kub (inte fått någon tid än..)

• Milie
    Anonym4848 skrev 2021-01-07 13:43:33 följande:

Är man knäpp om man åker 2,5 timme enkel väg för att få till ett tidigt ul? Verkar helt omöjligt häromkring..men känns outhärdligt att vänta till kub.. är 7+0 idag, skulle kunna boka tidigt ul om 2 veckor isf. Annars vänta till mitten av februari för kub (inte fått någon tid än..)

Vi åker 1,5 timme för NIPT. Gjorde samma med de andra två barnen. Inget konstigt :)
  • Milie
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-06 22:35:14 följande:

Här skulle det va tvärt om, de få gånger jag varit varm har de undrat hehe.

Snabbt å snabbt men kan sitta i nån timme å komma lite olika många gånger över dagen. Växtvärk har jag alltid men hade mycket värre nu än sist vill jag minnas. Är lite rädd för tvillingar själv för jag har många i släkten på både mammas och pappas sida. Min svärmor berättade att hon mådde mer och mer illa för varje barn.

Å den 19 är inte långt borta nu! Jag ska göra ett ul privat den 26/1. Kommer va 10+6 då.

Skönt med pauser i illamåendet i alla fall, även om det så klart ändå är drygt att må illa. Det stämmer för mig såsom din svärmor säger. Tur att jag inte vill ha fler barn efter detta.

Ja, det ska även bli skönt att få se hjärtat slå osv för då kommer jag berätta på jobbet. De lär ju undra varför jag försvinner in på toa eller till fikarummet så ofta.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym4848 skrev 2021-01-07 13:43:33 följande:

Jag har åkt 4h enkelväg, alltså 8h på en dag i bil för ett tidigt VUL på privat klinik. Om det var värt det, absolut!
  • Anonym4848
    Anonym (Anonym) skrev 2021-01-07 14:49:47 följande:

Jag har åkt 4h enkelväg, alltså 8h på en dag i bil för ett tidigt VUL på privat klinik. Om det var värt det, absolut!

Tack! Känner lite så också..oavsett resultat är det ju skönt att få det så snabbt som möjligt.. är sjukt nojig pga att Jag inte känner nåt, inget illamående. Kommer bli galen av att vänta 6 veckor till.. :(
  • EllieJo
    isabelle81 skrev 2021-01-05 05:21:44 följande:

Tack så mkt! Åh håller tummarna för dig! Vilken dag ska du på återbesök?

Grattis till pickande hjärta & tack för pepp!

Hade återbesök idag, nervositeten skojade man inte bort.

Mot alla odds fanns där en mini i rätt storlek o pickande hjärta.

De hittade också en koagulerad blödning högre upp i livmodern, vilket var en varningsflagga. Blev ordinerad vila i mängder & vitaminer.

De kunde inte svara på vad alla mina blödningar beror på, har en 1åring sen innan o blödde exakt noll med hen, så jag är inte kaxig i allt detta alls!
  • Perzika
    EllieJo skrev 2021-01-07 21:11:18 följande:

De hittade också en koagulerad blödning högre upp i livmodern, vilket var en varningsflagga. Blev ordinerad vila i mängder & vitaminer.

De kunde inte svara på vad alla mina blödningar beror på, har en 1åring sen innan o blödde exakt noll med hen, så jag är inte kaxig i allt detta alls!

Det kommer gå bra ska du se!

Jag blödde i vecka 22 med min son, men de kunde inte komma fram till något. Allt gick bra!

Vill de göra en uppföljning eller ordinerade de bara vila?
  • isabelle81
    EllieJo skrev 2021-01-07 21:11:18 följande:

Wow grattis! Så skönt :) Håller alla tummar och tår!
Svar på tråden BF Augusti 2021