• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • EllieJo
    Perzika skrev 2021-01-07 21:29:20 följande:

Det kommer gå bra ska du se!

Jag blödde i vecka 22 med min son, men de kunde inte komma fram till något. Allt gick bra!

Vill de göra en uppföljning eller ordinerade de bara vila?

Tack för uppmuntran!! :)

Åh jag förstår, var de bara den veckan du blödde?

Grattis till en lyckad bakning av sonen!

Fick en tid för ett tredje VUL om 3 veckor för uppföljning.

Jag vet att en graviditet - bebis absolut inte är självklart, men jag känner mig bra mycket mer ?skör? i denna graviditet från att ha varit rätt tuff och levt på som vanligt k förra!
  • Mochi1

VUL idag. Jag fick äntligen se en liten bebis som som gjorde lite gympa och ett litet tickande hjärta. Så lättad, började gråta där i gynstolen. Hoppas bebis fortsätter växa som den ska, KUB som två veckor. Hoppas att allt ser bra ut då med. 
    Detta med att vara gravid, all glädje kommer tillsammans med en stor dos av oro också. Ska i alla fall berätta för min föräldrar om graviditeten idag! <3

• Perssonlund

Jag fick en riklig blödning ikväll... efter samlag. Vet inte riktigt vad man ska tänka... Eftersom jag inte hade någon smärta så ville dom inte att jag skulle in och tyckte jag kunde avvakta och ringa till min bm på måndag...

Sån bergochdalbana av känslor... man försöker tänka positivt men ändå kan man inte sluta tänka negativt...

Hoppas att d går bra för er andra iaf :)

• isabelle81
    Perssonlund skrev 2021-01-08 23:22:32 följande:

Jag fick en riklig blödning ikväll... efter samlag. Vet inte riktigt vad man ska tänka... Eftersom jag inte hade någon smärta så ville dom inte att jag skulle in och tyckte jag kunde avvakta och ringa till min bm på måndag...

Sån bergochdalbana av känslor... man försöker tänka positivt men ändå kan man inte sluta tänka negativt...

Vad jobbigt :( Har det lugnat sig? Håller tummarna!!
  • Anonym (hoppfull)
    Mochi1 skrev 2021-01-08 16:09:26 följande:

VUL idag. Jag fick äntligen se en liten bebis som som gjorde lite gympa och ett litet tickande hjärta. Så lättad, började gråta där i gynstolen. Hoppas bebis fortsätter växa som den ska, KUB som två veckor. Hoppas att allt ser bra ut då med. 

Detta med att vara gravid, all glädje kommer tillsammans med en stor dos av oro också. Ska i alla fall berätta för min föräldrar om graviditeten idag! <3

Så härligt <3 vilken vecka är du i nu?
  • Anonym (hoppfull)
    Perssonlund skrev 2021-01-08 23:22:32 följande:

Livmodertappen kan ju va extra känslig för stötar och så och det är inte helt ovanligt att det kommer en blödning efter sex. Men den ska inte hålla på länge eller vara stor.

Hoppas den avtagit!
  • Perssonlund
    isabelle81 skrev 2021-01-09 08:15:55 följande:

Vad jobbigt :( Har det lugnat sig? Håller tummarna!!

Jag hade bara en jätteblödning. Ingen smärta och inget mer blod. Nu kom d pyttelite (verkar vara lite från igår då d e lite brunt)... inga klumpar heller. Tycker ändå att någon skulle kolla så man vet.... kanske ett missfall på g kanske bara en blödning. Dom sa att d skulle kunna vara ett blodkärl som sprack... mår fortfarande illa och ömma bröst...
  • Perssonlund
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-09 09:43:27 följande:

Livmodertappen kan ju va extra känslig för stötar och så och det är inte helt ovanligt att det kommer en blödning efter sex. Men den ska inte hålla på länge eller vara stor.

Hoppas den avtagit!

Dom trodde att det kunde vara ett blodkärl som spruckit... men d kan också vara tecken på missfall men också en blödning bara som en del får.... blir alldeles snurrig av alla funderingar... tycker väl ändå att någon kanske bara hade kunnat kolla så man vet hur man kan tänka.... men jag har inte ont... sjukt illamående fortfarande och ömma bröst och det tyckte som va ett gott tecken (sen vet inte jag hur fort d avtar annars).... Jag hade bara den blödningen... inget mer. Eller ja pyttelite idag som verkar blivit kvar från igår (d handlar om någon pyttedroppe)
  • Anonym (T)
    Perssonlund skrev 2021-01-09 09:58:50 följande:

Dom trodde att det kunde vara ett blodkärl som spruckit... men d kan också vara tecken på missfall men också en blödning bara som en del får.... blir alldeles snurrig av alla funderingar... tycker väl ändå att någon kanske bara hade kunnat kolla så man vet hur man kan tänka.... men jag har inte ont... sjukt illamående fortfarande och ömma bröst och det tyckte som va ett gott tecken (sen vet inte jag hur fort d avtar annars).... Jag hade bara den blödningen... inget mer. Eller ja pyttelite idag som verkar blivit kvar från igår (d handlar om någon pyttedroppe)

För mig blev det precis likadant som du beskriver efter sex typ i vecka 12. Måste ha varit blodkärl som sprack. I vecka 20 nu och har gjort flera ul efter det och ingår konstigheter.
  • Anonym (hoppfull)
    Perssonlund skrev 2021-01-09 09:58:50 följande:

När jag fick mf så blev det en riklig blödning som höll i sig som en mens ungefär fast kraftigare. Varje gång jag gick på toa bara rann det ur mig. Så att din blödning verkar ha upphört är ju positivt! Om du pratar med din bm på måndag kanske hen kan hjälpa dig boka ett ul för att kolla allt?
Svar på tråden BF Augusti 2021