• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Perzika
    isabelle81 skrev 2021-01-06 12:53:13 följande:

Tror fb gruppen är full...

Trådstartaren har sagt stt FB-gruppen är full (50 pers).

Men vi kan ju göra en ny grupp när vi önskar.

Jag personligen väntar lite, tills man själv gått ut med det.
  • Perzika
    isabelle81 skrev 2021-01-06 12:51:22 följande:

Tack :) ja privat verkar de ha andra regler här också. Jag frågade en läkare på jobb och hon ville hjälpa mig. UL-läkare och himla gullig :) Funderar ändå på att boka ett privat om några veckor... Sen blir det KUB. Jag blir ju 40 nästa år så lite fundersam om siffrorna. Fick bra siffror -18 när jag väntade nr 4. De andra har jag fått innan jag var 29 år.

Spännande nästa vecka för er :)

Ja, jag försöker njuta hela tiden nu, jag har inte tänkte mer barn efter det här (nr 3) så därför ville jga ?lyxa till det? med privat UL. Jag blir 38 i år)?.

Jag har inte gjort KUB tidigare så jag är helt ny på det där :)

Förstår att blir ett blodprov och sedan UL. Beroende på vad det ger för ?värde? så får man se om, och i så fall hur man går vidare?
  • tjoppan

Lägger till mig :)

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

• soltroll

Lägger till mig

17 aug- Soltroll ( 1:a barnet)

• Anonym (Lovelia)

Jag är gravid i v 10. Fick igår en ljusrosa liten flytning. Har varit på vul som såg bra ut för en vecka sedan med hjärta som slog. Någon som har erfarenhet av detta? Man blir ju väldigt orolig!

• Katizi80

Lägger till mig

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

• Katizi80

Oj! Det blev fel ordning! Här kommer ny lista :)

• Seven Costanza

4 aug - Seven Costanza (2:a barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)[/quote]

• SpändFörväntan
    Anonym (Lovelia) skrev 2021-01-06 16:53:15 följande:

Jag är gravid i v 10. Fick igår en ljusrosa liten flytning. Har varit på vul som såg bra ut för en vecka sedan med hjärta som slog. Någon som har erfarenhet av detta? Man blir ju väldigt orolig!

Åh, det är tyvärr omöjligt att säga :(

Generellt så säger man ju att när man sett hjärtat slå så sjunker risken för missfall drastiskt, så jag skulle säga att statistiken talar för en positiv utgång för dig :)

Jag såg hjärtat slå i vecka 7 och bara några dagar senare dig tydligen fostret. Det upptäckte vi i vecka 9 då jag var på ett nytt VUL eftersom jag kände på mig att något var på tok. Ingen blödning eller så, men precis alla symptom var som bortblåsta.

Men tänk positivt! Jag är gravid i vecka 7 nu igen och ska på ett första VUL om 2 dagar. Jag väljer att tro att allt kommer gå vägen den här gången :)
  • Anonym (Lovelia)

Tack för svar! Känns som att det kan bli hur som helst. Men håller tummarna!!

SpändFörväntan skrev 2021-01-06 18:40:06 följande:

Åh, det är tyvärr omöjligt att säga :(

Generellt så säger man ju att när man sett hjärtat slå så sjunker risken för missfall drastiskt, så jag skulle säga att statistiken talar för en positiv utgång för dig :)

Jag såg hjärtat slå i vecka 7 och bara några dagar senare dig tydligen fostret. Det upptäckte vi i vecka 9 då jag var på ett nytt VUL eftersom jag kände på mig att något var på tok. Ingen blödning eller så, men precis alla symptom var som bortblåsta.

Men tänk positivt! Jag är gravid i vecka 7 nu igen och ska på ett första VUL om 2 dagar. Jag väljer att tro att allt kommer gå vägen den här gången :)

Svar på tråden BF Augusti 2021