• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Enell83
    Seven Costanza skrev 2021-01-03 22:45:45 följande:

Nej det kan jag inte påstå. Om inte graviditeten hade varit välplanerad så skulle jag säkert inte ha märkt något förrän magen blivit större. Vi har inte berättat för någon den här gången pga att vi vill vänta så länge som möjligt att berätta för vårt barn - dels för att bespara honom ifall det blir missfall men även för att barn inte har så bra tidsperspektiv så det känns ju som en evighet till månadsskiftet juli/augusti (det tycker man ju själv nu också i och för sig). Men just eftersom ingen vet förutom min man så känns det nästan som att jag glömmer bort graviditeten ibland! Skämt åsido men det är så trista veckor innan man får veta om allt verkar bra och kan börja berätta för folk så jag hoppas verkligen att jag kan få KUB tidigare snarare än senare (har läst att det kan vara mellan 11+5 och 13+6).

Det låter ju klokt att vänta med att tala om för barnet. Kan säkert bli mycket jobbiga tankar för ett barn att ta in vid missfall. Önskar att jag också kunde "glömma" då och då ; )
  • Anonym (Mommo)
    Anonym (Lovelia) skrev 2021-01-06 16:53:15 följande:

Jag är gravid i v 10. Fick igår en ljusrosa liten flytning. Har varit på vul som såg bra ut för en vecka sedan med hjärta som slog. Någon som har erfarenhet av detta? Man blir ju väldigt orolig!

Jag fick det i min förra graviditet .Då fick jag veta att det är helt normalt. Större blödningar eller smärta som påminner om mensvärk bör kollas upp sa bm till mig då.
  • Milie

Ah, trist att den är full. Jag väntade till vecka 20 med första barnet innan jag gick med i FB-grupp och det ångrade jag. Det är så givande att vara med. Så med andra barnet gick jag med direkt. Det är ju ingen oinbjuden som ser det. Hur som helst. Jag är med om det skapas en till grupp :)

Hur har ni det med illamående? Jag har det tufft varenda dag och det är psykiskt påfrestande att veta hur länge detta ska pågå. Till kring vecka 30 om det ska vara som mina två andra graviditeter :| Jag är även väldigt trött och får g a l e n frossa. Det sistnämnda kan vara pga viktnedgång. Jag kan aldrig hålla vikten ibörjan. Fryser ni?

• Anonym (Mommo)

4 aug - Seven Costanza (2:a barnet)

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

15 aug - Mommo (2:a barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

17 aug- Soltroll ( 1:a barnet)

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

• Anonym (hoppfull)
    Milie skrev 2021-01-06 19:15:37 följande:

Ah, trist att den är full. Jag väntade till vecka 20 med första barnet innan jag gick med i FB-grupp och det ångrade jag. Det är så givande att vara med. Så med andra barnet gick jag med direkt. Det är ju ingen oinbjuden som ser det. Hur som helst. Jag är med om det skapas en till grupp :)

Hur har ni det med illamående? Jag har det tufft varenda dag och det är psykiskt påfrestande att veta hur länge detta ska pågå. Till kring vecka 30 om det ska vara som mina två andra graviditeter :| Jag är även väldigt trött och får g a l e n frossa. Det sistnämnda kan vara pga viktnedgång. Jag kan aldrig hålla vikten ibörjan. Fryser ni?

Ja jag fryser mer än vanligt (dvs jag fryser nått extremt). Hade samma vid förra graviditeten. Såg fram emot att bli varm när jag blev gravid som alla pratat om men jag blev inte varm av mig förrän kanske de två sista månaderna. Så känns skönt att vara extra svettig under högsommaren just men frysa som ett svin nu i vinter hehe.

Mår ruggit illa ibland dom när man är bakis. Trott att jag skulle spy ett par gånger men tack å lov alltid gått över ändå.

Minns inte att jag mådde såhär illa med förra inte såhär tidigt iaf. Då började jag kräkas i v 12-13.
  • Slinkann

23 aug - Slinkann (3:e barnet)

• Slinkann

23 aug - Slinkann (3:e barnet)

• Seven Costanza
    Enell83 skrev 2021-01-06 19:02:38 följande:

Det låter ju klokt att vänta med att tala om för barnet. Kan säkert bli mycket jobbiga tankar för ett barn att ta in vid missfall. Önskar att jag också kunde "glömma" då och då ; )

Precis- en fördel är iallafall att det nog blir ganska lätt att dölja magen under vintern. Vi hoppas kunna vänta med att berätta till efter RUL och det blir i början av mars. Förra gången hade jag RUL i augusti och det hade inte varit lätt att dölja tills dess med sommarkläder för mig, men då berättade vi efter KUB. Hur länge är det till KUB för dig?Jag har fått tid torsdag den 21/1.
  • Milie
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-06 19:57:06 följande:

Ja jag fryser mer än vanligt (dvs jag fryser nått extremt). Hade samma vid förra graviditeten. Såg fram emot att bli varm när jag blev gravid som alla pratat om men jag blev inte varm av mig förrän kanske de två sista månaderna. Så känns skönt att vara extra svettig under högsommaren just men frysa som ett svin nu i vinter hehe.

Mår ruggit illa ibland dom när man är bakis. Trott att jag skulle spy ett par gånger men tack å lov alltid gått över ändå.

Minns inte att jag mådde såhär illa med förra inte såhär tidigt iaf. Då började jag kräkas i v 12-13.

Jag brukar inte frysa så kollegerna kollar lite konstigt när jag tar på mig tre lager arbetskläder, hehe. Går illamåendet över snabbt? Det är lustigt hur det kan vara så olika. Jag minns inte exakt hur det var med de andra. Får för mig att jag blev illamående kring vecka 7-8. Nu kom det några dagar efter pluset, alltså 4+nånting. Det plus att jag hade växtvärk just ibörjan gör mig liiite orolig för tvillingar. Jag får se hur det ser ut 19 januari då jag ska ha mitt första ultraljud i samband med NIPT.
  • Anonym (hoppfull)
    Milie skrev 2021-01-06 21:23:46 följande:

Jag brukar inte frysa så kollegerna kollar lite konstigt när jag tar på mig tre lager arbetskläder, hehe. Går illamåendet över snabbt? Det är lustigt hur det kan vara så olika. Jag minns inte exakt hur det var med de andra. Får för mig att jag blev illamående kring vecka 7-8. Nu kom det några dagar efter pluset, alltså 4+nånting. Det plus att jag hade växtvärk just ibörjan gör mig liiite orolig för tvillingar. Jag får se hur det ser ut 19 januari då jag ska ha mitt första ultraljud i samband med NIPT.

Här skulle det va tvärt om, de få gånger jag varit varm har de undrat hehe.

Snabbt å snabbt men kan sitta i nån timme å komma lite olika många gånger över dagen. Växtvärk har jag alltid men hade mycket värre nu än sist vill jag minnas. Är lite rädd för tvillingar själv för jag har många i släkten på både mammas och pappas sida. Min svärmor berättade att hon mådde mer och mer illa för varje barn.

Å den 19 är inte långt borta nu! Jag ska göra ett ul privat den 26/1. Kommer va 10+6 då.
Svar på tråden BF Augusti 2021