• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Mochi1
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-09 09:40:12 följande:
    Så härligt <3 vilken vecka är du i nu?
    v 10+0 idag! Hjärta
  • Mochi1
    Perssonlund skrev 2021-01-09 09:58:50 följande:
    Dom trodde att det kunde vara ett blodkärl som spruckit... men d kan också vara tecken på missfall men också en blödning bara som en del får.... blir alldeles snurrig av alla funderingar... tycker väl ändå att någon kanske bara hade kunnat kolla så man vet hur man kan tänka.... men jag har inte ont... sjukt illamående fortfarande och ömma bröst och det tyckte som va ett gott tecken (sen vet inte jag hur fort d avtar annars).... Jag hade bara den blödningen... inget mer. Eller ja pyttelite idag som verkar blivit kvar från igår (d handlar om någon pyttedroppe)
    Oj så läskigt. Hoppas de kan titta på det om så bara för att ge lugnande besked Hjärta
  • Perssonlund

Jag åkte in till akuten för att få det kollat.

Hon vet inte anledningen men där va ett litet pyre med ett klart tickande hjärtat iaf <3 Inget att oroa sig för och jag skulle höra av mig om jag fick nya blödningar men nu va det lugnt iaf <3

Tack kära ni som väljer att skriva. Så peppande och sånt stöd ni ger! Tack snälla ni!

• Anonym (hoppfull)
    Mochi1 skrev 2021-01-09 13:04:01 följande:

v 10+0 idag! 

Aha, trodde inte att man gjorde vul efter 9+6 längre? Kanske är olika då. Jag får nog ringa och kolla med stället vi ska till för tidigt ultraljud och se vad de brukar göra.
  • Anonym (hoppfull)
    Perssonlund skrev 2021-01-09 17:08:10 följande:

Hon vet inte anledningen men där va ett litet pyre med ett klart tickande hjärtat iaf <3 Inget att oroa sig för och jag skulle höra av mig om jag fick nya blödningar men nu va det lugnt iaf <3

Tack kära ni som väljer att skriva. Så peppande och sånt stöd ni ger! Tack snälla ni!

Så skönt att du fick det kollat <3 mycket bättre att slippa onödig oro.
  • EllieJo
    Perssonlund skrev 2021-01-09 17:08:10 följande:

Så tryggt att se ett hjärta! Glad för din skull :) har haft ett par stora blödningar denna graviditet jag med & småblödningar däremellan så jag förstår din oro till 100%!
  • Perssonlund
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-09 18:06:14 följande:

Så skönt att du fick det kollat <3 mycket bättre att slippa onödig oro.

Ja d är det absolut... förstår bara inte varför man inte kan få kolla d direkt när det blir något sånt. Förstår att man inte kan åka in för minsta oro men blödningar och sånt tär ju verkligen på en...

Men jag är tacksam för att dom tog emot mig idag och att jag fick se den lill* och att allt såg bra ut :D Tack för pepp och stöd <3
  • Perssonlund
    EllieJo skrev 2021-01-09 19:00:14 följande:

Så tryggt att se ett hjärta! Glad för din skull :) har haft ett par stora blödningar denna graviditet jag med & småblödningar däremellan så jag förstår din oro till 100%!

Jag har haft en missfall innan. Jag vet inte om man blir mer orolig med åldern... jag har nog blivit d iaf. Ja men visst är det en hemsk känsla... ibland önskar man att man hade en egen ultraljudsmaskin XD Det kändes verkligen tryggt. Började gråta när jag fick se :) Så himla tacksam för att dom tog emot mig idag så jag slapp vänta.

Man kan läsa mkt om sånt men d är ju ändå olika för alla så det e svårt att lugna sin oro innan man har sett.

Jag har bara varit på inskrivning än så länge. Har besök hos bm den 19 Jan. Så jag visste ju egentligen inte ens om det hade tagit som d skulle eller något.
  • Seven Costanza

Är det bara jag som tycker att det är väldigt långt mellan BM-besöken? Nu var jag där första gången i måndags i v 10 och sedan ska jag dit nästa fredag och bara ta blodprov inför KUB, och sedan KUB på privat klinik veckan därpå. Sedan är det RUL på sjukhuset v 18, men det är inget BM-besök förrän vecka 24!? Alltså ingen som tar blodtryck eller järnvärden etc på 14 veckor. Insåg i efterhand att hon inte ens tog några värden eller min vikt på detta besök. Frågade bara vad jag vägde.

• Anonym (hoppfull)
    Seven Costanza skrev 2021-01-09 20:25:22 följande:

Är det bara jag som tycker att det är väldigt långt mellan BM-besöken? Nu var jag där första gången i måndags i v 10 och sedan ska jag dit nästa fredag och bara ta blodprov inför KUB, och sedan KUB på privat klinik veckan därpå. Sedan är det RUL på sjukhuset v 18, men det är inget BM-besök förrän vecka 24!? Alltså ingen som tar blodtryck eller järnvärden etc på 14 veckor. Insåg i efterhand att hon inte ens tog några värden eller min vikt på detta besök. Frågade bara vad jag vägde.

Oj inget blodprov eller urinprov?

Jag vill minnas att det är väldigt långt mellan besöken i början. Men sen blir de oftare och oftare. Känner man oro över något innan dess får man ju såklart boka in en tid däremellan och prata med bm om saker och ting och ev ta fler prover om det skulle behövas. Är det första barnet är det ofta fler kontroller än vid efterföljande barn. Men kan säkert skilja sig lite nu pga personalbrist och annat för covid.
Svar på tråden BF Augusti 2021