• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Seven Costanza
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-09 20:51:41 följande:

Oj inget blodprov eller urinprov?

Jag vill minnas att det är väldigt långt mellan besöken i början. Men sen blir de oftare och oftare. Känner man oro över något innan dess får man ju såklart boka in en tid däremellan och prata med bm om saker och ting och ev ta fler prover om det skulle behövas. Är det första barnet är det ofta fler kontroller än vid efterföljande barn. Men kan säkert skilja sig lite nu pga personalbrist och annat för covid.

Nej ingenting. Ska som sagt ta blodprov nästa vecka men som jag förstod är det bara som ska skickas till KUB-mottagningen. Andra barnet och jag går på Capio för det är min närmsta klinik. Jag är inte orolig men blev ändå förvånad att det är så sällan. Jag minns att jag gjorde KUB i slutet på juni i förra graviditeten och sedan RUL i augusti och nej det var kanske inget däremellan men då var det ju sommar så jag tänkte nog inte så mycket på det, och sedan flyttade jag utomlands och där var det besök hela tiden, så jag blev väldigt ställd att det skulle gå åtta veckor mellan v10 och v18 och sedan sex veckor till v24. Känns länge.
  • isabelle81
    Perssonlund skrev 2021-01-09 17:08:10 följande:

Jag åkte in till akuten för att få det kollat.

Hon vet inte anledningen men där va ett litet pyre med ett klart tickande hjärtat iaf <3 Inget att oroa sig för och jag skulle höra av mig om jag fick nya blödningar men nu va det lugnt iaf <3

Tack kära ni som väljer att skriva. Så peppande och sånt stöd ni ger! Tack snälla ni!

Så skönt att höra :)
  • Mochi1
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-09 18:04:51 följande:
    Aha, trodde inte att man gjorde vul efter 9+6 längre? Kanske är olika då. Jag får nog ringa och kolla med stället vi ska till för tidigt ultraljud och se vad de brukar göra.
    Ja jag och min BM var lite oeniga om hur långt gången jag var eftersom jag inte hade ägglossning förrän dag 24 och MVC utgår från sista mens och en vanlig 28 dagars cykel. Men jag var precis 9+6 i fredags när jag var på VUL, iallafall enligt natural cycles. 
  • Perssonlund

Jag trodde att jag kunde vara lugn efter att ha sett bebisen igår... på kvällen kom en stor klump... inget färskt blod... bara en klump och ?gammalt? blod. Åkte dock inte in igen... kände att jag ringer BM imorgon. Känner mig fortfarande gravid, illamående och symtom som jag har haft innan... även om jag inner i inne är lite orolig så känner jag att d borde ha med blodet att göra? Eller? Får man inte färskt blod i samband med missfall? Tänker väl att det borde va rätt omöjligt att ett foster åker ut utan att man blöder.... eller har jag fel?

Uppdaterar mer när jag vet mer.... ifall någon skulle vara mer om något liknande... hoppas allt e bra och att d får vara bra resten av tiden... står mitt i en flytt och orkar verkligen inte med en massa krångel :(

• Enell83
    Seven Costanza skrev 2021-01-06 20:28:15 följande:

Precis- en fördel är iallafall att det nog blir ganska lätt att dölja magen under vintern. Vi hoppas kunna vänta med att berätta till efter RUL och det blir i början av mars. Förra gången hade jag RUL i augusti och det hade inte varit lätt att dölja tills dess med sommarkläder för mig, men då berättade vi efter KUB. Hur länge är det till KUB för dig?Jag har fått tid torsdag den 21/1.

Är själv så glad över att jag kan dölja min uppkörda mage på jobbet än så länge. Vill vänta med att berätta till efter KUB. Kan tänka mig att det är.mycket svårare på sommaren. Själv kan jag inte vara för varm. Fungerar inte då! Mitt kub är 20/1 så vi får vänta tillsammans. Känns så långt bort nu, vill bara se den lilla!
  • isabelle81
    Perssonlund skrev 2021-01-10 20:52:42 följande:

Jag trodde att jag kunde vara lugn efter att ha sett bebisen igår... på kvällen kom en stor klump... inget färskt blod... bara en klump och ?gammalt? blod. Åkte dock inte in igen... kände att jag ringer BM imorgon. Känner mig fortfarande gravid, illamående och symtom som jag har haft innan... även om jag inner i inne är lite orolig så känner jag att d borde ha med blodet att göra? Eller? Får man inte färskt blod i samband med missfall? Tänker väl att det borde va rätt omöjligt att ett foster åker ut utan att man blöder.... eller har jag fel?

Uppdaterar mer när jag vet mer.... ifall någon skulle vara mer om något liknande... hoppas allt e bra och att d får vara bra resten av tiden... står mitt i en flytt och orkar verkligen inte med en massa krångel :(

Håller tummarna för dig! Var det bara gammalt blod som kom ut alltså typ brunt? Ibland samlas det ju och allt kommer inte ut direkt. Vilken vecka är du i exakt?
  • Perssonlund
    isabelle81 skrev 2021-01-10 22:05:30 följande:

Håller tummarna för dig! Var det bara gammalt blod som kom ut alltså typ brunt? Ibland samlas det ju och allt kommer inte ut direkt. Vilken vecka är du i exakt?

Ja bara gammalt. Jag är i vecka 9+1 :)
  • Anonym (hoppfull)
    Perssonlund skrev 2021-01-10 20:52:42 följande:

Vid mf är det ju som mensblod som kommer ut så att säga att det är färskt är väl inte helt rätt heller, men det är inte brunt iaf :) Och har det inte kommit mer än den klumpen så är det säkert inget att oroa sig för. 

Lycka till med flytten och pyret i magen nu! <3

• isabelle81
    Perssonlund skrev 2021-01-11 05:19:05 följande:

Ja bara gammalt. Jag är i vecka 9+1 :)

Vad skönt :) Jag är i v 7+4 idag. Vill bara snabbspola tiden lite! Bokade ett privat UL 26/1 då jag kommer vara i v 9+5.
  • Anonym4848
    isabelle81 skrev 2021-01-11 11:43:55 följande:

Vad skönt :) Jag är i v 7+4 idag. Vill bara snabbspola tiden lite! Bokade ett privat UL 26/1 då jag kommer vara i v 9+5.

Verkar som att vi har samma bf! Jag har bokat privat UL den 22/1, men är typ 99% säker på att det inte är något levande där.. :( vill också snabbspola tiden..
Svar på tråden BF Augusti 2021