Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 13:20:49 följande:
Jag har mailat massor innan med många tjejer. Vissa med i månader
Det tycks inte hjälpa hur länge man skriver till varandra innan.
Sållar jag ändå mer blir det svårt att få till ens en dejt per år. Jag har inte den lyxen att kunna sålla massor som många tjejer har...
Här visa du ditt feltänk. Du håller dörren öppet för kreti och pleti för du blir desperat och inte vill riskera att det blir 0 dejter. Jag tänker tvärtom: det är bättre att vara tydlig med vad man söker och vara tydlig med hur man själv är så att man träffar mer "rätt", även om det bara är en person man får kontakt med. Det kan vara den rätta!
Jag hade inte många dejter, kanske en varannan månad, men det var för att jag skrev en profil där jag var tydlig med vad jag önskade och även inte önskade. En del törs inte skriva såna texter, verkar det som. Man vill inte stöta sig med folk och inte riskera att färre vill ta kontakt - men det är då man får de där hundra mailen som man egentligen inte vill ha. Jag ville hellre ha få men bra mail och det fick jag när jag vågade skriva den texten. Min man sa att det var just den texten som gjorde att han skrev till mig.