• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (jadu) skrev 2021-03-07 16:22:53 följande:

Ja och du tycker att kvinnor är tråkiga, feta och har för höga krav.....såå att ja....det verkar ju jämna ut sig rätt bra.

Jag antar att du har rätt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (555) skrev 2021-03-07 16:29:50 följande:

Jaha. Är det du som vill ha supersmala tjejer?

Yes, är det problemet menar du ? Det finns ju många killar med smala flickvänner...
  • Anonym (555)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 16:31:37 följande:

Yes, är det problemet menar du ? Det finns ju många killar med smala flickvänner...

Sättet du uttrycker dig om kvinnor som har ett BMI över 17 är förskräckligt.
  • Fjäril kär
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 16:31:37 följande:

Grejen är att dom inte har valt ut dom specifikt för att de är smala utan för att dom blir kär i personen. Äkta kärlek bryr sig inte om vikt och längd.
  • Anonym (Letar fel?)

För när man dejtar via internet är utbudet (för vissa) väldigt stort. Man dejtar flera, blir kontaktad av ännu fler och det blir mer som en anställningsintervju där mannen skall imponera på kvinnan för att få positionen istället för andra sökanden.

Så minsta lilla fel och man tar hellre någon annan. Så är du en person som ofta klantar sig, inte vet intuitivt vad du skall säga i varje situation och inte är duktig på att snabbt läsa av andra människor och det kommer en del grodor ur munnen på så tycker jag att du skall hitta alternativ till dejting för att hitta någon. Leta i bekantskapskretsen, på jobbet, på gymmet eller något ställe där du har fler tillfällen än ett att skapa ett bra intryck.

Är iofs kvinna och har väl kanske mer svängrum att ge ett dåligt första intryck men nätdejting funkar inte något vidare för mig heller. Kan hitta sex så, men ingen som stannar. Är lite speciell i beteendet, socialt klumpig, säger saker som inte var så genomtänkta och när man dejtar någon blir man lätt avpolleterad för sånt. Så det är lättare att flirta i miljöer där den jag flirtar med redan vet att jag är lite socialt efterbliven och har tolerans för det. Kanske tycker jag är charmig istället för bara konstig osv.  

• Anonym (Trevligt men...)

Låter som det klassiska att dejten blir trevlig men inte mer. Du skapar helt enkelt ingen sexuell attraktion så det blir aldrig mer än vänskap som mest. Det är är något som jag själv har rätt stora problem med. Jag är urusel på att flirta (kommer inte alls naturligt för mig) så även om jag är en intressant och trevlig person med många bra egenskaper (om jag ska tro på de som jag varit på dejt med) så slår det tyvärr inga gnistor.

Dejting coachen Linnea Molander på Happy Dejting har skrivit och gjort en del videos om det. Även om hon nu förtiden bara verkar ta kvinnor som klienter så är mycket av det hon skriver/säger något som gäller även oss män. Just när det handlar om flirtande så kanske det gäller män än mer än kvinnor efter som vi ofta förväntas vara de drivande trots att det är år 2021.

happydating.se/flirtbrist/

Personligen tycker jag att det är skitsvårt att dejta utan att det bara blir vänskapliga känslor, särskilt om inte tjejen heller är särskilt flirtig av sig. Vore jäkligt skönt om det uppstod känslor till och från någon som jag känt som kompis först. Då tror jag det blir helt annorlunda.

• Anonym (E)
    Anonym (jadu) skrev 2021-03-07 15:57:23 följande:
    Det är ju du som skriver att kvinnor är feta, tråkiga och har för höga krav i tråd efter tråd efter tråd. Du uppvisar gång på gång en väldigt underlig, trist och självömkande attityd gentemot kvinnor. 

Jag är ledsen att säga det. Men det är där ditt stora problem ligger. Du uppfattas inte som en trevlig person. Skulle jag gå på dejt med dig och efter första dejten fått reda på hur du utrycker dig här på forumet så skulle jag blocka direkt. 

Jag tror att det är din taskiga attityd som lyser igenom hur vettig du än försöker vara på en dejt. Så där har du svaret på din fråga. 

Detta!

Attityden som TS uppvisar i trådar där denne klampar in som en elefant och ger oönskade/otrevliga "råd" gör att även smala tjejer backar. Att ge livsfarliga råd till tjejer med ätstörningar som det varit i flera av trådarna är ett säkert sätt att tända av mig för all framtid även om jag är viktmässigt kring Pelles krav. Detta skiner igenom i övriga attityd, att inte kunna släppa utan fortsätta ge "råd" som inte är önskade.

• Anonym (Pelle)
    Fjäril kär skrev 2021-03-07 16:50:43 följande:
    Grejen är att dom inte har valt ut dom specifikt för att de är smala utan för att dom blir kär i personen. Äkta kärlek bryr sig inte om vikt och längd.
    Och hur vet du det ?
    Det kanske vart attraherad av henne just pga att hon var smal och sen lärde känna henne och samtidigt gillade hennes personlighet.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Letar fel?) skrev 2021-03-07 16:51:35 följande:

För när man dejtar via internet är utbudet (för vissa) väldigt stort. Man dejtar flera, blir kontaktad av ännu fler och det blir mer som en anställningsintervju där mannen skall imponera på kvinnan för att få positionen istället för andra sökanden.

Så minsta lilla fel och man tar hellre någon annan. Så är du en person som ofta klantar sig, inte vet intuitivt vad du skall säga i varje situation och inte är duktig på att snabbt läsa av andra människor och det kommer en del grodor ur munnen på så tycker jag att du skall hitta alternativ till dejting för att hitta någon. Leta i bekantskapskretsen, på jobbet, på gymmet eller något ställe där du har fler tillfällen än ett att skapa ett bra intryck.

Är iofs kvinna och har väl kanske mer svängrum att ge ett dåligt första intryck men nätdejting funkar inte något vidare för mig heller. Kan hitta sex så, men ingen som stannar. Är lite speciell i beteendet, socialt klumpig, säger saker som inte var så genomtänkta och när man dejtar någon blir man lätt avpolleterad för sånt. Så det är lättare att flirta i miljöer där den jag flirtar med redan vet att jag är lite socialt efterbliven och har tolerans för det. Kanske tycker jag är charmig istället för bara konstig osv.  

Tack, jag tror att det ligger mycket i det du skriver.  Är det något litet som inte stämmer så kan dom bara plocka nästa kille ur högen.   Det är precis som en anställningsintervju som du säger.  Med enda skillnaden att jag fått alla jobb utom ett som jag har varit på intervju på...  
    Att bli anställd av en tjej är 10 gånger svårare uppenbarligen och precis som du säger så kan en tjej vara lite socialt efterbliven men det gör inte så mycket.

Problemet med att tex leta tjej på gymmet är att jag vet inte ens hur man får igång en konversation där ?    Jag har sett killar som börjar snacka med tjejer på gymmet och jag tycker en del tjejer ser lite besvärade ut över det...
    Men jag vet inte?   Det kanske är uppskattat.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (555) skrev 2021-03-07 16:41:57 följande:
    Sättet du uttrycker dig om kvinnor som har ett BMI över 17 är förskräckligt.
    Jag antar att det mynnar ut i min frustration att aldrig finna någon.   Jag hade knappast hängt på ett forum och beklaga mig över att nästan alla kvinnor är överviktiga idag om jag hade haft lätt att hitta en partner.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?