Anonym (Letar fel?) skrev 2021-03-07 16:51:35 följande:
För när man dejtar via internet är utbudet (för vissa) väldigt stort. Man dejtar flera, blir kontaktad av ännu fler och det blir mer som en anställningsintervju där mannen skall imponera på kvinnan för att få positionen istället för andra sökanden.
Så minsta lilla fel och man tar hellre någon annan. Så är du en person som ofta klantar sig, inte vet intuitivt vad du skall säga i varje situation och inte är duktig på att snabbt läsa av andra människor och det kommer en del grodor ur munnen på så tycker jag att du skall hitta alternativ till dejting för att hitta någon. Leta i bekantskapskretsen, på jobbet, på gymmet eller något ställe där du har fler tillfällen än ett att skapa ett bra intryck.
Är iofs kvinna och har väl kanske mer svängrum att ge ett dåligt första intryck men nätdejting funkar inte något vidare för mig heller. Kan hitta sex så, men ingen som stannar. Är lite speciell i beteendet, socialt klumpig, säger saker som inte var så genomtänkta och när man dejtar någon blir man lätt avpolleterad för sånt. Så det är lättare att flirta i miljöer där den jag flirtar med redan vet att jag är lite socialt efterbliven och har tolerans för det. Kanske tycker jag är charmig istället för bara konstig osv.
Tack, jag tror att det ligger mycket i det du skriver. Är det något litet som inte stämmer så kan dom bara plocka nästa kille ur högen. Det är precis som en anställningsintervju som du säger. Med enda skillnaden att jag fått alla jobb utom ett som jag har varit på intervju på...
Att bli anställd av en tjej är 10 gånger svårare uppenbarligen och precis som du säger så kan en tjej vara lite socialt efterbliven men det gör inte så mycket.
Problemet med att tex leta tjej på gymmet är att jag vet inte ens hur man får igång en konversation där ? Jag har sett killar som börjar snacka med tjejer på gymmet och jag tycker en del tjejer ser lite besvärade ut över det...
Men jag vet inte? Det kanske är uppskattat.