• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-07 13:46:51 följande:

Jag såg det som meningslöst att dejta nån jag visste var dödfött redan innan. Men vill du ödsla tid på det så varsågod. Jag har haft svårt att hitta nån jämt, men visste vad jag ville med livet och min man ville samma sak. 

Om du bara skulle få till en dejt per år om du var mer kräsen undrar jag också var felet ligger. Jag tror stenhårt att det finns nån för alla för det har jag sett i min bekantskap. Såna man aldrig trodde skulle hitta nån blev gifta även dom. Men kaka söker maka-  din typ kanske inte finns på den sajten ens.

Felet ligger väl där jag bor misstänker jag . I Stockholm för jag massor med matchningar med attraktiva tjejer.

Men jag vet inte om det skulle hjälpa då ingen ändå vill gå på en andra dejt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (ooo) skrev 2021-03-07 13:36:34 följande:

Ja? Det kan man kanske säga, du låter anklagande?

Nej, jag bara menar att tjejerna kanske har en föreställning på något jag inte kan uppfylla. Jag har lagt mycket jobb på att fixa bra bilder och utan dem hade jag inte fått dejter. Men tar jag en vanlig selfie så tycker jag att jag är riktigt ful. Dessutom är jag kort.

Så ibland undrar jag om det är utseendet.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ems) skrev 2021-03-07 14:29:28 följande:

Enskilt vanligaste anledningarna till att jag inte vill ses igen eller tackar för mig redan innan dejten är slut.

1. Han är respektlöst gåpåig i försök att skapa kroppskontakt och i sexuella närmanden. Jag är gärna het på gröten men vill att motparten har fingertoppskänsla och är uppmärksam på signaler. Om jag behöver säga ifrån eller ta bort händer så är han helt körd i mina ögon.

2. Han är uppenbart ointresserad av att umgås och prata, visar bilder på bilar och bjuder på drinkar i hopp om att det ska göra honom attraktiv, när han egentligen bara hade behövt lyfta blicken från sin telefon och kommunicera.

3. Han uppvisar tecken på dålig hygien/röker/snusar. Om jag får kväljningar av dina händer och din mun vill jag inte närma mig fler kroppsdelar.

4. "Skojar" om rasistiska/sexistiska ämnen eller är nedlåtande mot mig på grund av mitt kön.

1. Jag gör inga närmanden på dejterna.

2. Jag försöker mitt bästa att kommunicera. Ställer frågor om henne och visar mitt intresse på det viset. Jag upplever ofta att jag får styra samtalet. Ibland är tjejern aktiv och frågar saker också.

3. Jag håller bra hygien. Varken röker eller snusar och tränar mycket. Jag har provat att vara rakad och ha lite stubb. Verkar inte spela någon roll.

Har jag utan skägg ser jag dock rätt barnslig och pojkaktig ut.

4. Nope, inget sånt. Pratar aldrig sex på första dejten.
  • Anonym (?)

Är du Pelle som enbart söker supersmala och som skriver i alla vikttrådar? Eller någon helt annan. Bra att veta innan jag svarar.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-07 15:11:06 följande:

Är du Pelle som enbart söker supersmala och som skriver i alla vikttrådar? Eller någon helt annan. Bra att veta innan jag svarar.

Det stämmer. Men inte supersmala. Bara smala tjejer.
  • Anonym (Kräsen)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 14:32:50 följande:
    Felet ligger väl där jag bor misstänker jag . I Stockholm för jag massor med matchningar med attraktiva tjejer.
    Men jag vet inte om det skulle hjälpa då ingen ändå vill gå på en andra dejt.
    Är det det enda du söker- nån attraktiv? Då fattar jag var felet ligger. Vill du ha nåt tillfälligt, enbart sex, kk eller nån att bilda familj med resten av livet? Man är ju betydligt mer än sitt utseende. Utseendet förändras med stigande ålder och försvinner tids nog. Vill du ha mer än en yta måste du ändra synsätt. Annars kommer du aldrig förbi den första dejten. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-07 15:32:11 följande:

Är det det enda du söker- nån attraktiv? Då fattar jag var felet ligger. Vill du ha nåt tillfälligt, enbart sex, kk eller nån att bilda familj med resten av livet? Man är ju betydligt mer än sitt utseende. Utseendet förändras med stigande ålder och försvinner tids nog. Vill du ha mer än en yta måste du ändra synsätt. Annars kommer du aldrig förbi den första dejten. 

Jag är intresserad av både KK och nåt långvarig.

Om jag inte är attraherad av kvinnan blir jag inte intresserad.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-07 15:32:11 följande:
    Även om jag skulle vara attraherad av mulliga tjejer.  Hur många mulliga tjejer vill träffa en kort kille som väger lika mycket eller mindre ?
  • Anonym (Sandra)

För mig är anledningen att jag inte vill gå på en andra dejt oftast att jag tyckt att killen var tråkig, enkelt uttryckt. Jag tycker det är viktigt att han är pratsam, positiv, social, osv. Sedan har det ibland varit pga att han haft åsikter jag inte tycker är ok, är negativ mot kvinnor, bitter, osv. Eller är ointelligent eller inte allmänbildad.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Sandra) skrev 2021-03-07 15:46:25 följande:

För mig är anledningen att jag inte vill gå på en andra dejt oftast att jag tyckt att killen var tråkig, enkelt uttryckt. Jag tycker det är viktigt att han är pratsam, positiv, social, osv. Sedan har det ibland varit pga att han haft åsikter jag inte tycker är ok, är negativ mot kvinnor, bitter, osv. Eller är ointelligent eller inte allmänbildad.

Jag börjar fundera i dom banorna också...
    Att jag upplevs som tråkig.  
    Jag försöker prata som sagt och ställa frågor.  Men ibland kan det naturligtvis uppstå tystnader.  Då jag behöver fundera på vad mer vi kan prata om.  

Det är lite synd att det är mannen som ska vara den som underhåller och vara rolig i dejtingsammanhang .  Jag tycker det borde vara ett samspel.  Men ändå det är nåt man helt enkelt får förlika sig med att det är så det är och jobba på det.  Frågan är hur...   efter över 30 år har jag inte blivit bättre på det.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?