Anonym (Ems) skrev 2021-03-07 14:29:28 följande:
Enskilt vanligaste anledningarna till att jag inte vill ses igen eller tackar för mig redan innan dejten är slut.
1. Han är respektlöst gåpåig i försök att skapa kroppskontakt och i sexuella närmanden. Jag är gärna het på gröten men vill att motparten har fingertoppskänsla och är uppmärksam på signaler. Om jag behöver säga ifrån eller ta bort händer så är han helt körd i mina ögon.
2. Han är uppenbart ointresserad av att umgås och prata, visar bilder på bilar och bjuder på drinkar i hopp om att det ska göra honom attraktiv, när han egentligen bara hade behövt lyfta blicken från sin telefon och kommunicera.
3. Han uppvisar tecken på dålig hygien/röker/snusar. Om jag får kväljningar av dina händer och din mun vill jag inte närma mig fler kroppsdelar.
4. "Skojar" om rasistiska/sexistiska ämnen eller är nedlåtande mot mig på grund av mitt kön.
1. Jag gör inga närmanden på dejterna.
2. Jag försöker mitt bästa att kommunicera. Ställer frågor om henne och visar mitt intresse på det viset. Jag upplever ofta att jag får styra samtalet. Ibland är tjejern aktiv och frågar saker också.
3. Jag håller bra hygien. Varken röker eller snusar och tränar mycket. Jag har provat att vara rakad och ha lite stubb. Verkar inte spela någon roll.
Har jag utan skägg ser jag dock rätt barnslig och pojkaktig ut.
4. Nope, inget sånt. Pratar aldrig sex på första dejten.