Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-08 16:57:16 följande:
Jag kan förstå att du har sådana känslor.
Du känner så och för dig, för att du väljer att enbart utgå från dig själv, är det svårt att hantera det fel som TS har begått.
Men rent faktamässigt ligger det ingenting i ditt känslosamma inlägg.
Det kan vara precis lika illa att tvinga på en annan person en dålig sanning som personen absolut inte vill ha.
Du väljer bara att utgå från dig själv, det är också möjligt att många skulle hålla med dig, men du kan aldrig någonsin vara säker på att sambon verkligen vill veta.
Att medvetet välja att skada sin sambo och sin familj bara för att döva sitt eget dåliga samvete är verkligen inte irrelevant.
Hur tänkte du där???
Det kanske inte alls handlar om att undanhålla otroheten för sin partner utan det kan faktiskt handla om att respektera och skona sin partner från något som partnern absolut inte vill veta något om.
Du tror att du kan vara säker på hur det faktiskt förhåller sig och din tro baserar du enbart på dina egna känslor. Det måste du klara av att förstå att du kan absolut inte vara säker på vad TS sambo vill och vad TS sambo skulle välja och önska.
Faktamässigt är det självfallet helt omöjligt för dig att med säkerhet veta.
Är det nu vår gamla vän "Anonym(Man med egen erfarenhet)" som är på gång igen och propagerar?
Det du säger om att det skulle vara respektfullt att inte berätta vad som hänt, eftersom vi inte vet om han vill veta eller välja och önska, gäller ju även åt andra hållet.
Han kan lika gärna
vilja veta för att ta ett eget beslut hur HAN vill ha sin framtid.
Han kan tycka att det är jävligt avgörande för deras äktenskap om man är otrogen eller inte. Helt enkelt respektlöst att hålla en sådan sak för sig själv.
Trotts allt talar det om en hel del vad det är för en människa man lever med.
Dessutom verkar det som de allra flesta som hamnar i denna situation vill ha reda på det. I.a.f de enkäter jag sett på FL
Men jag vet att du tycker det är ok att bedra sin partner bara "det man inte vet har man inte ont av"... Men många, bl.a. Molly, har haft andra infallsvinklar på detta.
Även om man inte vet, är det inte ovanligt att det finns en magkänsla och oro att något inte stämmer, som i sin tur gör att förhållandet långsamt utarmas. Har själv varit med om det, där det visade sig senare att det stämde. Hur blir det då?