• KlantSmurfen

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Nelliee skrev 2021-05-09 01:03:48 följande: #42
    KlantSmurfen skrev 2021-05-09 00:27:18 följande:

    Varenda tråd är en lögn, incelforum är en lögn och utifrån dessa lögner antar du att moderatorerna är män som besitter samma åsikt.

    Inlägg från hatiska feminister får vara kvar men du vet ju ändå vilken åsikt moderatorerna har eftersom de inte raderar inlägg från hatiska män.

    Att de 4 exemplen existerar tycker du talar för att lögn inte är en lögn.

    men logik kanske inte är din starka sida, hade den varit det hade du fattat att andra fattar att det är något skevt med logiken och försökt vara lite smidigare när du själv skapar trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner.

    Kan det grunda sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet?

    Besitter ett lägre intellekt?


    Jag tycker också att de flesta trådar på Flashback innehåller någon form av kvinnoförakt och jag tycker att du ska lämna tråden om du inte vill diskutera sakfrågan utan bara bete dig som en omogen fjortis. Omoget trams och påhopp hör mer hemma på Flashback
     När jag ifrågasätter TS med TS egna frågor beter jag mej som en omogen fjortis och sånt omoget trams och påhopp hör mer hemma på Flashback.
    Thinking Face  rolling-on-the-floor-laughing.gif
  • KlantSmurfen
    Anonym (Lite salt) skrev 2021-05-09 08:52:09 följande: #49
    KlantSmurfen skrev 2021-05-09 00:27:18 följande:

    Varenda tråd är en lögn, incelforum är en lögn och utifrån dessa lögner antar du att moderatorerna är män som besitter samma åsikt.

    Inlägg från hatiska feminister får vara kvar men du vet ju ändå vilken åsikt moderatorerna har eftersom de inte raderar inlägg från hatiska män.

    Att de 4 exemplen existerar tycker du talar för att lögn inte är en lögn.

    men logik kanske inte är din starka sida, hade den varit det hade du fattat att andra fattar att det är något skevt med logiken och försökt vara lite smidigare när du själv skapar trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner.

    Kan det grunda sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet?

    Besitter ett lägre intellekt?


    Har du inga argument? Ditt inlägg är bara en radda sätt att förminska ts. TS är underlägsen, besitterett lägre intellekt, logik är inte hens starka sida? Inga sakargument alls, bara påhopp.
    När jag ifrågasätter TS med TS egna frågor heter det Inga sakargument alls, bara påhopp..
    Thinking Face  rolling-on-the-floor-laughing.gif

    Har du själv några sakargument som stödjer "Varenda tråd", incelforumet" "Men jag antar att dessa moderatorer också är män SOM BESITTER SAMMA ÅSIKT"

    eller?

    ne, tror inte det så du försöker få stackars TS att framstå som offer istället.
     
    KlantSmurfen skrev 2021-05-09 01:53:19 följande: #44
     När jag ifrågasätter TS med TS egna frågor beter jag mej som en omogen fjortis och sånt omoget trams och påhopp hör mer hemma på Flashback.
    Thinking Face  rolling-on-the-floor-laughing.gif
    KlantSmurfen skrev 2021-05-08 04:37:29 följande: #2

    Flashback är inget incelforum och varenda innehåller inte kvinnoförakt.
    Första meningen börjar med en grov och uppenbar lögn.

    Tror ni att det här ljugandet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de som skriver såhär?
    Många trådar som den här skapas endast i syfte att förminska och trycka ner folk, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade nötter hakar på.


     
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 03:50:53 följande:

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet  grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.


     
  • KlantSmurfen
    momjanet skrev 2021-05-09 10:31:37 följande: #51

    Blir lite smålöjligt att sitta och klaga på ett annat forum. Att kasta sten i glashus är alltid kontraproduktivt.

    Än värre är faktiskt manshatet som svämmar över på familjeliv och som lämnas helt okommenterat.
    Det spelar ingen roll vilket genus hatet riktar sig mot. Det allvarliga är att det är hat och att det blivit PK.


     Det löjliga är väl att överdriva rejält när man vill diskutera ett problem som existerar.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-05-09 11:27:32 följande: #56
    nihka skrev 2021-05-09 11:16:24 följande:
    Ja, mycket märkligt beteende. Det kan till och med gå över i stalkning, så han förföljer kvinnan för att tala om hur ful, fet, dum i huvudet och värdelös han tycker hon är.

    Förr kunde man besöka varandras "kryp in", titta på varandras foton och skriva meddelanden i varandras gästböcker här på familjeliv. Det skulle aldrig gå idag just pga hatare och stalkers och förföljelser som börjar på nätet och fortsätter irl.

    Familjeliv är ju kraftigt kvinnodominerat så den här typen av män dras så klart hit. Nu har de flesta medlemmar helt anonyma identiteter och har säkert spärrat sin sida för okända besökare. Det har iaf jag gjort efter mordhot. Det var en man som skickade "kärleksbrev" till inboxen med sjuka musikvideos där kvinnan alltid dog på slutet.  

    Det handlar om en väldigt liten grupp män som borde sinnesundersökas och vem vet de kanske redan är frihetsberövade men har (begränsad?) tillgång till internet, men de förstör så oerhört mycket för alla andra. De försöker få det till att de är "vanliga" män och därmed ge alla män dåligt rykte och att kvinnor som inte låter sig förföras av deras charm eller till och med går emot dem är talibanfeminister. Kort och gott så försöker de normalisera ett beteende som inte är normalt någonstans.
    Att spy galla på män utan anmälan eller avstängning är ju redan normaliserat här på forumet. 
     när du är så smurfig att du använder ett av dina vanliga nick, tråden handlar om såna som du
  • KlantSmurfen
    StudierKemi skrev 2021-05-09 12:15:22 följande: #61

    Män har mycket varierande intelligens av vad jag har läst. Antingen är de i gruppen av de under-begåvade, eller över-begåvade, eller i den tredje gruppen som är normalbegåvade. När det gäller kvinnor är den absolut största folkmassan normalbegåvade. :) Därav är just männen på riktigt problemet här! Den stora gruppen män som inte förstår bättre, som prioriterar helt fel, och som förväntar sig för mycket efter för lite insats, och det går inte heller att omskola de till ett rätt tänk. Riktigt synd verkligen... Svårt att komma på hur man bör göra för ALLAS bästa med denna stora, dystra och problematiska grupp med individer?? Som består av män. Men yttrandefrihet i den grad som FB erbjuder är helt fel. Någon förändring krävs. Den saken är säker. Vad bra att Du uppmärksammar det här TS. Tack så mycket.

    Ni får lita på mig att männens IQ varierar massor från individ till individ, eller leta upp statistik/bevis själva. Jag har inte sådant sparat på min mobil för att visa upp precis när som helst, vilket säger något positivt om mig hoppas jag! Här skriver jag i förbifarten, helt enkelt. :)


     det gör jag inte.
  • KlantSmurfen
    Anonym (TS) skrev 2021-05-09 16:19:53 följande: #94

    Hej alla!

    Syftet med den här tråden är att diskutera vad det är som ligger till grund för den här typen av beteende att skriva förminskade och föraktfullt om kvinnor på forumet Flashback.

    Syftet är INTE att diskutera huruvida det stämmer eller inte att detta beteende förekommer på forumet Flashback eftersom man bara kan gå in själv och läsa för att se att det stämmer. Det är med andra ord ingenting att diskutera något som redan bevisat sig stämma.

    Med det sagt så hoppas jag att vi kan återgå till att diskutera själva sakfrågan.

    Några punkter som jag vill höra era resonemang kring är:

    - Vilka är personerna bakom de hatiska kommentarerna? Är det endast så kallade incels eller är det män oberoende av socioekonomisk bakgrund, status i samhället, politisk åskådning, ålder, utbildning osv?

    - Vad grundar sig kvinnoföraktet och hatet mot kvinnor i?


     Du lägger ner en 'hel kvart' (nästan inget) på "efterforskningar" och får till en del fel som du vägrar diskutera, syftet är inte ju att diskutera huruvida dina påståenden stämmer eller inte....du vill bara diskutera själva sakfrågan Thinking Face

    Det är flera medlemmar som säger att början på ditt inlägg inte stämmer, några av dem är kvinnor, en av dem började inlägget med 'det är lögn'.

    Är grov övergeneralisering om medlemmarna och antaganden om moderatorernas åsikter bara utfyllnad så det ska bli extra mycket att läsa?  Ska man ignorera en del av dina inägg?

    Du lägger ner nästan ingen tid och vägrar att diskutera felaktigheter, du kan inte ens läsa och länka en arikel om dem så du har något att gå på men du förväntar dej att folk ska ge dej alla svar

    " Syftet med den här tråden är att diskutera vad det är som ligger till grund för den här typen av beteende att skriva förminskade och föraktfullt om kvinnor på forumet Flashback. "

    Det är samma som de som skriver på FL.
    Det finns en del om det i någon tråd på FL, som jag inte kommer att länka till men det handlar ju inte om medlemmarna på Flashback och moderatorerna, det tar mer än 15 min att gå igenom så det är nog inget för dej.

    eftersom man bara kan gå in själv och läsa för att se att det stämme
  • KlantSmurfen
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-10 06:59:23 följande: #129
    pyssel skrev 2021-05-10 06:44:46 följande:
    TS har uttryckt sig svepande och förekomsten är inte i de flesta trådarna eller de flesta forumen, men det blir inte mer väsentligt påstående än man gör det till. Kärnan är väl ändå att det är tillåtet och finns i drivor. FB "ickecensur" gör förstås att man ostört kan hetsa mot grupper, vilket givetvis drar till sig folk som kan kombinera invektiv jag inte ens kunnat fantisera ihop själv. Och man blir avtrubbad, även vi som de flesta påhopp riktas mot, individuellt eller i grupp. Det är många år sedan jag läste ordet "sliddjur" där inne för första gången och hur det vände sig i magen av både rädsla och äckel inför så mycket exponerat hat. Nu scrollar jag förbi det och noterar "ännu en", förmodligen utåt sett normal man, med ett beckmörker i sig.

    Vi har nog bara sett början på polariseringen mellan män och kvinnor. Här har du en av anledningarna:


    www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867


     det är inga anledningar till polarisering, bara ursäkter.
  • KlantSmurfen
    pyssel skrev 2021-05-10 06:44:46 följande: #128
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 02:32:46 följande:

     Du lägger ner en 'hel kvart' (nästan inget) på "efterforskningar" och får till en del fel som du vägrar diskutera, syftet är inte ju att diskutera huruvida dina påståenden stämmer eller inte....du vill bara diskutera själva sakfrågan

    Det är flera medlemmar som säger att början på ditt inlägg inte stämmer, några av dem är kvinnor, en av dem började inlägget med 'det är lögn'.

    Är grov övergeneralisering om medlemmarna och antaganden om moderatorernas åsikter bara utfyllnad så det ska bli extra mycket att läsa?  Ska man ignorera en del av dina inägg?

    Du lägger ner nästan ingen tid och vägrar att diskutera felaktigheter, du kan inte ens läsa och länka en arikel om dem så du har något att gå på men du förväntar dej att folk ska ge dej alla svar

    " Syftet med den här tråden är att diskutera vad det är som ligger till grund för den här typen av beteende att skriva förminskade och föraktfullt om kvinnor på forumet Flashback. "

    Det är samma som de som skriver på FL.

    Det finns en del om det i någon tråd på FL, som jag inte kommer att länka till men det handlar ju inte om medlemmarna på Flashback och moderatorerna, det tar mer än 15 min att gå igenom så det är nog inget för dej.

    eftersom man bara kan gå in själv och läsa för att se att det stämme


    TS har uttryckt sig svepande och förekomsten är inte i de flesta trådarna eller de flesta forumen, men det blir inte mer väsentligt påstående än man gör det till. Kärnan är väl ändå att det är tillåtet och finns i drivor. FB "ickecensur" gör förstås att man ostört kan hetsa mot grupper, vilket givetvis drar till sig folk som kan kombinera invektiv jag inte ens kunnat fantisera ihop själv. Och man blir avtrubbad, även vi som de flesta påhopp riktas mot, individuellt eller i grupp. Det är många år sedan jag läste ordet "sliddjur" där inne för första gången och hur det vände sig i magen av både rädsla och äckel inför så mycket exponerat hat. Nu scrollar jag förbi det och noterar "ännu en", förmodligen utåt sett normal man, med ett beckmörker i sig.
      Inte bara svepand. Tänker du lika om man kritiserar något annat som .t.e.x feminister?
  • KlantSmurfen
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-10 07:33:39 följande: #134
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 07:23:02 följande:
     det är inga anledningar till polarisering, bara ursäkter.

    Om en växande grupp människor hamnar i utanförskap tror jag att polariseringen mellan i det här fallet könen kommer öka.


    "Vad händer i ett samhälle som har överskott på män som har sämre förutsättningar att etablera sig på arbetsmarknaden? Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet som forskat om parbildning, lyfter fram att män som förlorar på arbetsmarknaden förlora även på partnermarknaden. Det kan leda till förlorad social respekt. Frustrationen kan bli grogrund för kriminalitet, missbruk eller politisk extremism. Annan forskning pekar på att mansöverskott leder till mer våld mot kvinnor oavsett var man tittar i världen (GP debatt 28/1 2016). " 

    https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867


     Några av de värre som tråden handlar om har social fobi/ångest, många lever social isolerade, många har ASD, projicerat självhat. Men det är inget de nämner när de "kritiserar" kvinnor och samhället, 99.999% är om något helt annat.

    Flickvänner är varken psykologer eller arbetsförmedlare så en relation löser knappast deras problem.
    Att kvinnor drar ifrån på arbetsmarknaden är ingen anledning att vara grinig på kvinnor men de är experter på att på ursäkter och anledningar som inte har med dem själva att göra.
    Svårt att avgöra vad som är hönan och ägget men med tanke på hur de resonerar är det inte omöjligt att det största problemet var de sjäva redan från början.
  • KlantSmurfen
    Postman skrev 2021-05-10 07:34:42 följande: #135
    pyssel skrev 2021-05-10 06:44:46 följande:

    TS har uttryckt sig svepande och förekomsten är inte i de flesta trådarna eller de flesta forumen, men det blir inte mer väsentligt påstående än man gör det till. Kärnan är väl ändå att det är tillåtet och finns i drivor. FB "ickecensur" gör förstås att man ostört kan hetsa mot grupper, vilket givetvis drar till sig folk som kan kombinera invektiv jag inte ens kunnat fantisera ihop själv. Och man blir avtrubbad, även vi som de flesta påhopp riktas mot, individuellt eller i grupp. Det är många år sedan jag läste ordet "sliddjur" där inne för första gången och hur det vände sig i magen av både rädsla och äckel inför så mycket exponerat hat. Nu scrollar jag förbi det och noterar "ännu en", förmodligen utåt sett normal man, med ett beckmörker i sig.


    Ja det är därför det är viktigt att skolan görs om till att passa pojkar bättre och att man ska fånga upp dom som har eventuellt mörker i sig. Idag skiter skolan i pojkarna och låter dom medvetet hamna i utanförskap. Utanförskap skapar bara hat och destruktiva parallellvärldar.
     Skolan ska göras om ändå men det verkar som att genus"vetare" får tolkningsföreträde.
    Det är väl först när/om det inte funkar för deras egna ungar de börjar tänka om, om ens då.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-10 08:03:40 följande: #139
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 08:00:12 följande:
     Några av de värre som tråden handlar om har social fobi/ångest, många lever social isolerade, många har ASD, projicerat självhat. Men det är inget de nämner när de "kritiserar" kvinnor och samhället, 99.999% är om något helt annat.

    Flickvänner är varken psykologer eller arbetsförmedlare så en relation löser knappast deras problem.
    Att kvinnor drar ifrån på arbetsmarknaden är ingen anledning att vara grinig på kvinnor men de är experter på att på ursäkter och anledningar som inte har med dem själva att göra.
    Svårt att avgöra vad som är hönan och ägget men med tanke på hur de resonerar är det inte omöjligt att det största problemet var de sjäva redan från början.
    Ur ett samhällsperspektiv är det ju alltid lättast att lägga tillbaka allt ansvar på individen. Blev pojkar helt plötsligt dummare än flickor?
     Läs om läs rätt.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-10 08:32:03 följande: #143
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 08:05:29 följande:
     Läs om läs rätt.
    Jag anser fortfarande att ditt resonemang är att lägga tillbaka ansvaret på individen.
    Läs om läs rätt
  • KlantSmurfen
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-10 08:38:51 följande: #144
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 08:04:17 följande:
     Skolan ska göras om ändå men det verkar som att genus"vetare" får tolkningsföreträde.
    Det är väl först när/om det inte funkar för deras egna ungar de börjar tänka om, om ens då.

    Den tysta feministiska revolutionen där man låter kvinnorta plats i samhället på männens bekostnad. Det tog ett par generationer men nu är samhällsomställningen med 80-90% kvinnor på universiteten snart i hamn. Företagen höjer kraven på formell utbildning och vips är det bara kvinnor som kan söka de bra jobben.

    "Tyvärr ser prognosen dyster ut. Allt för många pojkar misslyckas med sina grundläggande studier och det är inget nytt fenomen. När det gäller betygen i grundskolan klarar sig pojkar som grupp sämre än flickor. Statistik från Skolverket avslöjar att nästan 21 procent av pojkarna som gick ut nian 2017 inte blev behöriga till gymnasiet, bland flickor är siffran runt 13 procent. Färska data från myndigheten visar glädjande nog att bland pojkarna ökade behörigheten med drygt 3 procentenheter i år men det är fortfarande oroande siffror och osäkert om vändningen håller i sig. "


    https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867


     Det spelar ingen roll om du upprepar samma sak 85859959 gånger, de problem jag tog upp försvinner inte bara för att du gör det.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-10 08:38:51 följande: #144
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 08:04:17 följande:
     Skolan ska göras om ändå men det verkar som att genus"vetare" får tolkningsföreträde.
    Det är väl först när/om det inte funkar för deras egna ungar de börjar tänka om, om ens då.

    Den tysta feministiska revolutionen där man låter kvinnorta plats i samhället på männens bekostnad. Det tog ett par generationer men nu är samhällsomställningen med 80-90% kvinnor på universiteten snart i hamn. Företagen höjer kraven på formell utbildning och vips är det bara kvinnor som kan söka de bra jobben.

    "Tyvärr ser prognosen dyster ut. Allt för många pojkar misslyckas med sina grundläggande studier och det är inget nytt fenomen. När det gäller betygen i grundskolan klarar sig pojkar som grupp sämre än flickor. Statistik från Skolverket avslöjar att nästan 21 procent av pojkarna som gick ut nian 2017 inte blev behöriga till gymnasiet, bland flickor är siffran runt 13 procent. Färska data från myndigheten visar glädjande nog att bland pojkarna ökade behörigheten med drygt 3 procentenheter i år men det är fortfarande oroande siffror och osäkert om vändningen håller i sig. "


    https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867


     Det finns kvinnor som har samma problem som de ensamma männen, är det också feminismens fel?
  • KlantSmurfen
    EnAnonumius skrev 2021-05-10 12:27:11 följande: #154
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 12:12:05 följande:
    Då har ni alltså misslyckats med pojkarna.

    Vi lär våra barn att visa respekt för andra utan att vara undfallande. Vi vill inte att vår pojke ska sluta som mansbebis eller att våra flickor ska hamna i förhållanden med mansbebisar.

    Till skillnad från er verkar vi också lyckas.
    VA? Hur kan du påstå att han och hans fru/sambo har misslyckats med pojkarna?

    Eller anser du och din man/sambo att pojkar skall behandlas respektlöst och som skit av kvinnor, och ändå respektera kvinnor?
      Det blir svårare för mindre mogna kvinnor att få en man om män har krav
  • KlantSmurfen
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 13:53:41 följande: #159
    EnAnonumius skrev 2021-05-10 12:18:36 följande:
    Men det var inte det du skrev.
    Du skrev klart och tydligt att det var förbjudet att föda flickor i Kina. Vilket det har aldrig varit. Det har inte funnits ett sådant formellt förbud.

    Det du gör är att du förväxlar  "hur det görs i praktiken" med  Lagtexten/Förbudet utformning..

    Så bara för att många (inte alla) Kineser gjorde sig av med flickfoster (via abort) eller satte flickor på barnhem, så är det fortfarande fel att skriva "det är förbjudet att föda flickor i Kina". 
    Personen skriver: "Jag lär mina barn, både tjejer och killar att vara rädda om sig och nog akta sig för att hamna i energisugande destruktiva relationer. Det är nog pojkarna vi är mest oroliga för. Vi ser otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter."

    det är väl att misslyckas när personen trots att han försökt lära sina pojkar att undvika energislukande relationer ser sina pojkar göra det motsatta "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter.
    Du vill inte att pojkarna ska bli mansbebisar och du vill inte att flickorna ska hamna i förhållanden med mansbebisar.
    Inget om att du inte vill att flickorna ska bli kvinnobebisar eller att du inte vill att pojkarna ska hamna i förhållanden med kvinnobebisar.

    så ni är väl lika misslyckade då.

    Av de kvinnor jag känner är det bara de omogna som kallar sina män 'extra barn', de är lika lata och omogna, hade de varit lite mognare hade de fått mognare män men omognad funkar ju ofta så att det är inte samma sak när man själv är omogen. pojkarna
  • KlantSmurfen
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 15:12:46 följande: #166
    Anonym (Socialliberal klok farbror) skrev 2021-05-10 14:59:41 följande:
    Du resonerar bakvänt. Det är väl flickvännernas föräldrar som misslyckats när de uppfostrat tjejer som är så olyckliga, härsklystna, självcentrerade med sina mobiler, speglar, ätstörningar, oförmåga att glädjas i livet, oförmåga att känna kärlek annat än om de dominerar sina pojkvänner med missnöjdhet, borskämdhet och allmän surhet i nyckfulla anfall.

    Du känner nog till typen. Låt dessa sura misslyckade varelser låta glada friska människor vara ifred. De ska inte parasitera på stackars mäns energi och pengar. Vad får grabbarna tillbaka? Inget av värde, bara bekymmer. Glad
    Mansbebis är en ganska träffande benämning på en man som har svårigheter att klara de mest elementära här i livet om hen inte har en kvinna som kan ta hand om hen.

    Hagga som du använder är väl däremot enbart nedsättande.

    Du menar alltså att dina pojkar är offer, de saknar egen förmåga att kunna värja sig från alla de "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerlighete".

    Kan det rentav vara så att dina pojkar är blivande mansbebisar eller åtminstone en liten fårskock i miniatyr som vallas runt av de härsklystna flickvänner som de inte förmår värja sig motSkrattande
     www.familjeliv.se/forum/thread/79356373-oppen-fraga-till-alla-mansbebisar
  • KlantSmurfen
    EnAnonumius skrev 2021-05-10 17:17:38 följande: #173
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 15:12:46 följande:
    Mansbebis är en ganska träffande benämning på en man som har svårigheter att klara de mest elementära här i livet om hen inte har en kvinna som kan ta hand om hen.

    Hagga som du använder är väl däremot enbart nedsättande.

    Du menar alltså att dina pojkar är offer, de saknar egen förmåga att kunna värja sig från alla de "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerlighete".

    Kan det rentav vara så att dina pojkar är blivande mansbebisar eller åtminstone en liten fårskock i miniatyr som vallas runt av de härsklystna flickvänner som de inte förmår värja sig löjligt..
    Vilket löjligt svar..

    Det är precis lika nedsättande att använda "mansbebis" som hagga". Båda är invektiv.

    Det kvinnor jag sett använda ordet "mansbebis" är SAMMA kvinnor som gnäller på männen att det inte gör saker på samma sätt som HON anser att det skall göras på. D.v.s kvinnor som vägrar att acceptera att man kan göra saker på olika sätt. En träffande beskrivning av dessa kvinnor är att kalla dem för hagga/kvinnogris. Och skicka dem till någon KBT terapeut för att lära dem att acceptera att folk är olika och man gör saker på olika sätt.
     Har sagt mansbebis själv några gånger men det det ligger något i det det du skriver.
    I en artikel om jämställhetens fiende nr1 (känslosamt arbete) nämns en bok av Gemma Hartely.
    Gemma är enligt en recension av boken precis som du beskriver det.

    Känslomässigt arbete är feminismens nästa kamp
    www.expressen.se/kultur/bocker/man-det-ar-dags-att-borja-jobba-nu/
    Recension: Hartely, Gemma; Så jävla trött; 2018
    feministbiblioteket.se/sa-javla-trott/
  • KlantSmurfen
    Anonym (Killgissa) skrev 2021-05-10 19:16:17 följande: #175
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 18:13:12 följande:
     Har sagt mansbebis själv några gånger men det det ligger något i det det du skriver.
    I en artikel om jämställhetens fiende nr1 (känslosamt arbete) nämns en bok av Gemma Hartely.
    Gemma är enligt en recension av boken precis som du beskriver det.

    Känslomässigt arbete är feminismens nästa kamp
    www.expressen.se/kultur/bocker/man-det-ar-dags-att-borja-jobba-nu/
    Recension: Hartely, Gemma; Så jävla trött; 2018
    feministbiblioteket.se/sa-javla-trott/
    Killgissa är också ett tillmäle som är PK.

    Att förlöjliga män rent allmänt och hissa unga kvinnor ger också pluspoäng. Särskilt om det är en man som gör sig lustig på en annan man.

    Ungefär som vissa manliga medlemmar här på forumet.
     
    Ny Sifo visar: Så vanligt är det att svenskarna faktiskt ?killgissar? | Nextory

    ? De flesta av oss killgissar väl någon gång då och då, det är ingen jättestor sak. Samtidigt tror vi att killgissningar och alternativa fakta skulle minska om fler läste mer böcker. Något vår tjänst kan hjälpa till med. En utmärkt present till en älskad men killgissande pappa på fars dag kan därför vara ett bokabonnemang med ett obegränsat lager fakta, säger Elin Bäckman, marknadschef på Nextory.
    [...]

    Vem av följande i din familj tycker du "killgissar" mest?
    Min man/fru/partner/sambo - 11 %
    Min pappa - 10 %
    Min bror - 8 %
    Min son/bonusson - 5 %
    Min syster - 5 %
    Min mamma - 4 %
    Min dotter/bonusdotter - 2 %
    Min morfar/farfar - 1 %
    Min mormor/farmor - 1 %
    Ingen i min familj killgissar - 44 %
    Annan - 21 %
    www.mynewsdesk.com/se/nextory/pressreleases/ny-sifo-visar-saa-vanligt-aer-det-att-svenskarna-faktiskt-killgissar-2792413

    Forskare: Därför "killgissar" killar | SvD
    Det visade sig att deltagarna som fått testosteron gjorde betydligt sämre ifrån sig på testet än de som fått placebo. I snitt svarade de förstnämnda rätt på 20 procent färre frågor än de andra. De gav dessutom fel svar snabbare, och rätt svar dröjde längre. Den här effekten syntes inte på det enkla mattetestet.

    "Vi såg att testosteron-gruppen var mycket mer ivriga att ge snabba svar på kuggfrågor, där ens första gissning oftast är fel. Vi tror att testosteronet antingen hämmar processen att fundera igenom din insats, eller så ökar det känslan av att 'jag har definitivt rätt'", säger professor Colin Camerer, en av forskarna bakom studien, i ett pressmeddelande.
    www.svd.se/forskare-darfor-killgissar-killar
     
  • KlantSmurfen
    Anonym (hyckel pyckel) skrev 2021-05-11 14:28:57 följande: #203

    Som sagt inlägget var från tråden www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor och som svar på det vanliga gnället om att invandringen är problemet.


    Ignoramus skrev 2021-04-24 14:23:39 följande:

    En annan supereffektiv och konkret åtgärd hade ju varit att from idag abortera alla manliga foster, så skulle vi knappt behöva några fängelser - eller ffa fundera kring begreppet dödligt våld eller våldtäkt - om 75 år.


    Ignoramus skrev 2021-04-24 15:02:30 följande:

    HAHA ja jag svarade iofs bara med exakt samma sorts retorik som föregående talare. Jag vill naturligtvis inte utrota alla manliga foster, men det hade varit en extremt effektiv åtgärd för att bli av med problemen. Hur kan du inte se vad jag spelar på? Smakar den egna medicinen verkligen så illa?


    Att Postman alltså både vinklar och utelämnar information står klart (att han sen också sällan kritiserar rasister eller män som slå kvinnor är en annan sak)
     www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor/37
    www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor/35

    www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor/2/nick/81087755
    www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor/35
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback