• Jenzia

Gravid efter IVF

Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF

• Svar på tråden Gravid efter IVF
  • Always choklad
    EllaLo skrev 2021-05-16 09:04:09 följande:

Har nog läst lite blandat vissa har kört på eget bevåg medan vissa får längre ordinerat. Men vad jag har förstått gör olika kliniker/regioner olika. Ser några som skrivit ovan i tråden som har fått sin ordination mycket längre än 3 veckor.

Har du haft problem med spottings innan graviditeten också?

Hej jag fick det samma vecka som jag testade mån testade fre sen höll det i sig typ en vecka efter det.
  • EllaLo
    Always choklad skrev 2021-05-16 10:28:29 följande:

Hej jag fick det samma vecka som jag testade mån testade fre sen höll det i sig typ en vecka efter det.

Behöver ju inte vara just lutinusen som ger dig spottings, kan ju vara graviditeten i sig det är ju rätt vanligt att det förekommer.

Håller som sagt tummarna för dig :)!
  • Always choklad
    EllaLo skrev 2021-05-16 10:52:11 följande:

Behöver ju inte vara just lutinusen som ger dig spottings, kan ju vara graviditeten i sig det är ju rätt vanligt att det förekommer.

Håller som sagt tummarna för dig :)!

Hej jo läst allt om föreliggande moderkaka och så är de det kan vara eller så nått helt annat oförklarligt ibland blöder man bara..men psykiskt käns det bättre utan blödningarna helt klart.
  • Always choklad

Hej lite gravtecken rapar före och efter mat som bara den! När jag är hungrig då kommer det och efter mat kommer det. Kan även vara om jag vänder runt mig i sängen, då kommer det en rap så där lite smidigt. Inga små heller utan som en hel karl. Men det där med illamående och att spy som det alltid är på film verkar lysa med sin frånvaro. Hur är det för er?

• Frida123123

Jag går in i vecka 6 nästa vecka. Tycker det är svårt med symptom, om det är Lutinus eller graviditet. Men oavsett så märker jag av trötthet, spända bröst, smått illamående. Har ni valt barnmorska ännu. Kanske för tidigt?

• Bula2021
    Always choklad skrev 2021-05-16 17:08:59 följande:

Hej lite gravtecken rapar före och efter mat som bara den! När jag är hungrig då kommer det och efter mat kommer det. Kan även vara om jag vänder runt mig i sängen, då kommer det en rap så där lite smidigt. Inga små heller utan som en hel karl. Men det där med illamående och att spy som det alltid är på film verkar lysa med sin frånvaro. Hur är det för er?

Inget illamående alls här (än) - peppar peppar, däremot heller inte alls sugen på mat. Vill inte ha nåt. Eller typ jordgubbskräm, men inte mat-mat :)
  • Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-05-16 18:35:16 följande:

Inget illamående alls här (än) - peppar peppar, däremot heller inte alls sugen på mat. Vill inte ha nåt. Eller typ jordgubbskräm, men inte mat-mat :)

Inget direkt illamående här heller än men börjar känna mig äcklad av mat. Och dofter. Känner absolut inte att jag vill kräkas. Men som du inte sugen på mat. Kan inte komma på typ en enda sak jag vill ha. Jo vitt bröd med skinka och gurka haha. Luktar så mycket lök hemma just nu för min sambo lagar middag. Får tomma kväljningar. Men känner mig samtidigt tom i magen väldigt ofta och ett stort behov av att äta. Lite dryg kombo.
  • Always choklad

Hej

Där är jag tvärtom jättehungrig och blir förbannad om jag inte kan äta på en gång när suget kommer ser svart och vill bara slå någon. Så i vanliga fall åxå men ännu mer extremt nu. Blir bara tyst så jag inte säger nått jag inte egentligen vill säga hehe. Har sparat mitt gravtest som jag tar fram å tittar på ibland för att se att det är på riktigt men vill inte dra upp för mycket förväntningar nu innan ul. 3ivf så varit många upp och nedgångar.

• Bula2021
    Krizty88 skrev 2021-05-16 19:10:06 följande:

Inget direkt illamående här heller än men börjar känna mig äcklad av mat. Och dofter. Känner absolut inte att jag vill kräkas. Men som du inte sugen på mat. Kan inte komma på typ en enda sak jag vill ha. Jo vitt bröd med skinka och gurka haha. Luktar så mycket lök hemma just nu för min sambo lagar middag. Får tomma kväljningar. Men känner mig samtidigt tom i magen väldigt ofta och ett stort behov av att äta. Lite dryg kombo.

Jag är inte särskilt orolig över icke-suget. Tänker att det jämnar ut sig i längden och att vad det nu är som växer där inne tar och får det som behövs ändå

Jag har väldigt låg blodtryck till vardags och kan även känna av lågt blodsocker på morgonen när jag går upp. Det kommer som lite yrselkänsla och lätt illamående, då funkar lite juice och en banan för att snabbt jämna ut. Men det är inget unikt nu utan har alltså haft så även förr.
Svar på tråden Gravid efter IVF