• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (K) skrev 2021-05-12 18:04:17 följande:

Varför skulle tjejerna vilja ha någon som bara bryr sig om deras vikt?

Inte ens smala tjejer vill ha någon som tänker så oftast.

Ja varför ska killarna vilja ha en tjej som bara bryr sig om deras längd?
  • Anonym (K)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 18:05:40 följande:

Varför skulle killar vilja tjejer som bara bryr sig om deras längd ?

Inte ens långa killar vill ha någon som tänker så oftast.

Ingen har påstått att killar ska vilja ha tjejer som bara vill ha långa killar / bara bryr sig om deras längd.

Du påstår däremot att tjejer ska banta för att de ska hitta killar som endast vill ha de smala.
  • pyssel
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 18:30:30 följande:

Så om en kille ser en bild på en tjej och säger "hon är för fet för mig" så är det hur lugnt som helst? Precis som om en tjej säger att en kille är för kort för henne?

Ja, så klart. Ungefär som jag säger "han är för tjock".
  • Anonym (K)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 18:31:39 följande:

Vem påstår att killarna ska vilja ha dessa tjejer?

Långa killar får också nobba vem de vill.
  • Anonym (Xi)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 18:30:30 följande:

Så om en kille ser en bild på en tjej och säger "hon är för fet för mig" så är det hur lugnt som helst? Precis som om en tjej säger att en kille är för kort för henne?

Ja givetvis, men man behöver ju inte säga det till personen, det går ju att säga att man bara inte tycker man passar ihop. Gäller i båda fallen.

Många tjejer vill inte ha feta killar heller, och en del killar har också längdpreferenser.

Jag bryr mig inte om längden på en kille men vill inte ha en som är fet heller. Alltså överdrivet överviktig. Några trivselkilon är väl ok.
  • Anonym (Xi)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 18:31:39 följande:

Det behöver de ju inte?

Alla får ha PRECIS vilka krav man vill. Gäller åt båda hållen.
  • Anonym (Steffe)
    pyssel skrev 2021-05-12 18:36:30 följande:

Ja, så klart. Ungefär som jag säger "han är för tjock".

Ok. För pratar du med gemene kvinna och säger att du inte attraheras av överviktiga tjejer kommer du i 99% av fallen klassas som ett svin.
  • pyssel
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 18:58:07 följande:

Ok. För pratar du med gemene kvinna och säger att du inte attraheras av överviktiga tjejer kommer du i 99% av fallen klassas som ett svin.

Jag brukar inte prata med gemene män eller kvinnor om preferenser. I synnerhet inte om det finns en risk att de själva skulle ta åt sig negativt.Men på rak fråga i en tråd, eller annat sammanhang som passar sig, tycker jag inte det är okänsligt. Jag skulle dock aldrig säga till en kort eller tjock killkompis vad jag föredrar. Det skulle vara onödigt att indirekt peka ut honom som mindre fördelaktigt lottad, fysiskt. Väldigt onödigt, faktiskt. Sedan, när det kommer till kritan, är jag inte särskilt kategorisk i mina utseendeval. Mellan kortast och längst skiljer det nog en 35 cm sisådär. Vikt, mkt svårare att uppskatta spannet.
  • jrockyracoon

Självklart kan alla välja vilka preferenser de önskar.

Detta gör samtidigt livet väldigt orättvist och tråkigt för de stackare som inte passar in i den norm som de flesta väljer efter. Korta killar, överviktiga tjejer, fula personer i allmänhet, etc.

Det känns ju orättvist att en person har mycket svårare att hitta en kärleksrelation än en annan enbart baserat på genetiska förutsättningar - men sådan är verkligheten och den behöver vi till viss del acceptera, även om det är svårt.

Det vi faktiskt kan göra är att ifrågasätta knasiga normer och uppmuntra människor som väljer att följa sin egen väg, utan att hela tiden snegla sig över axeln vad andra tycker. Vi behöver hylla mångfald avseende yttre och inre skönhetsideal.

Till dem som förnekar att t.ex. korta män har mindre attraktionskraft än långa, vill jag hänvisa till den stora mängden vetenskapliga undersökningar som tydligt visar ett samband. Att många korta män ändå har relationer, är kanske för att de varit tvungna att kompensera med andra typer av förmågor, för att uppnå något som andra män har fått gratis. 

Det är naturligtvis så att även om det generellt är så att kortare män är mindre attraktiva för kvinnor på det generella planet, finns det alltid undantag. Detta eftersom attraktion avgörs av många olika faktorer, och en intagande personlighet, utseende, beteende och liknande saker också spelar in. Men detta betyder inte att längden hos mannen inte alls saknar betydelse.

Dock så håller jag inte med om att en man som är 170 cm eller över kan betraktas som särskilt kort. Jag skulle definiera korta män de som är under 170 cm åtminstone. 

• Anonym (Iko)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-05-12 07:38:38 följande:

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

En polare till mig är 1.74. Han är grymt bra på att skaffa brudar.
Svar på tråden Ni korta män