• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 11:13:48 följande:

Fast det är ju kvinnorna som skapar osäkerheten. Kvinnor på Tinder som skriver att män ska vara över 180, osv. Jag har aldrig någonsin sett en kvinna som söker en man under 180 cm.

Frågar du en kvinna om hon vill ha en kort eller lång man så svarar 99 % att dom vill ha en lång.

Ja, menar hade kvinnorna inte brytt sig om längd hade ingen brytt sig.

Sen i dessa trådar brukar det sägas att det handlar om preferenser och alla gillar olika. Problemet här är väl att alla gillar långa män och väldigt få gillar korta.

Men statistiskt sätt så kan inte alla kvinnor få en lång man. Så naturligtvis måste även korta då till det annars hade många kvinnor och män fått vara utan partner. Eller inte leva monogamt.

Sen fattar väl vem som helst att personlighet och självförtroende är viktigt för att få en partner. Skillnaden är att långa behöver inte det. Bara genom att vara lång framstår som som självsäkra. Medan korta automatiskt får negativa egenskaper som att de har komplex , osv. Folk sätter värderingar utefter utseendet.

Går du in på dejtingsajter är det som du säger oerhört vanligt att kvinnor uttryckligen skriver att korta män inte behöver göra sig besvär.

Hade män skrivit att kvinnor med ett BMI över 24 inte behöver göra sig besvär hade de setts som totala svin, gubbslem, fatshamare osv.
    Anonym (A) skrev 2021-05-12 11:35:22 följande:

Ja, som bedömer ytliga saker hos andra människor. Träffa människor IRL istället, då kommer du att inse att längden har mkt liten betydelse, om ens någon. 

Fast alla undersökningar som görs bland kvinnor visar att längden är väldigt viktig för kvinnor. Vad har du för bevis på motsatsen?
  • Anonym (A)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 12:13:18 följande:
    Går du in på dejtingsajter är det som du säger oerhört vanligt att kvinnor uttryckligen skriver att korta män inte behöver göra sig besvär.

Hade män skrivit att kvinnor med ett BMI över 24 inte behöver göra sig besvär hade de setts som totala svin, gubbslem, fatshamare osv.
    Anonym (A) skrev 2021-05-12 11:35:22 följande:

Ja, som bedömer ytliga saker hos andra människor. Träffa människor IRL istället, då kommer du att inse att längden har mkt liten betydelse, om ens någon. 

Fast alla undersökningar som görs bland kvinnor visar att längden är väldigt viktig för kvinnor. Vad har du för bevis på motsatsen?
    Verkligheten. Ser massor av män som är under 180 som har förhållanden. Vi som lever i verkligheten, dvs arbetar, har intressen, träffar vänner och släkt, reser osv, vi ser ju hur folk ser ut. Men självklart, sitter man hemma och läser på internet så får man en skev bild av verkligheten. 

Vad man svarar i en undersökning har mkt lite med verkligheten att göra.  De flesta vill säkert ha en rik partner, men ändå har de flesta med låg eller medelmåttig lön förhållanden.
  • Anonym (pppp)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 08:55:29 följande:

Varenda undersökning och intervjuer med kvinnor överallt i hela världen är konsensus att längre killar är bättre.

Jag möter ett motstånd inom dejting helt klart. Mest med jämn långa kvinnor. Men det finns även korta kvinnor som tyckt jag varit kort. Idag är dessutom många kvinnor över 170 cm i Sverige.

Sen är det inte omöjligt trots att jag bara är 174. Jag har haft ett par kortare förhållanden. Men det är inget som hjälper direkt för dejting.

Detta med längd är nog underordnat för många: om allt annat stämmer så skiter man faktiskt i längden. Därför tänker jag att du kanske ska se efter "felet" i något annat än din längd? 
  • Anonym (pppp)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 12:13:18 följande:
    Vanligt kan det väl knappast vara att folk skriver "korta killar ska inte skriva till mig"?
  • Anonym (K)
    Anonym (pppp) skrev 2021-05-12 12:35:15 följande:

Vanligt kan det väl knappast vara att folk skriver "korta killar ska inte skriva till mig"?

Haha , ja.

Och söker vissa tjejer långa killar ( eller vad som helst ) på nätet är det förståeligt.

De flesta har ytligare krav gällande nätdejtning.

Man måste ju sålla bort en del?

Det innebär inte att man är lika kräsen / ytlig när man träffar någon och kemin stämmer.
  • Anonym (K)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 12:07:32 följande:

Vikten kan du påverka men inte längden.

Så dubbel moralen är total.

Väljer du själv fulaste tjejen på dejtingsajten för att vara snäll?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (K) skrev 2021-05-12 13:58:36 följande:

Väljer du själv fulaste tjejen på dejtingsajten för att vara snäll?

Nej, men just längden har väldigt lite med om hon är ful eller inte.

Ser finns snygga långa och snygga korta tjejer.
  • Anonym (Kille)

Oj ! Trodde man var kort under 170cm.

Jag är 170 iallafall. Aldrig haft problem att finna tjejer vare sig dom är kortare eller längre än mig.

O är en del så ytliga att dom kräver längre så är inte det något problem för mig. Snarare skönt att slippa dras med såna som inte värdesätter personlighet istället.

• Anonym (Steffe)
    Anonym (A) skrev 2021-05-12 12:30:43 följande:

Verkligheten. Ser massor av män som är under 180 som har förhållanden. Vi som lever i verkligheten, dvs arbetar, har intressen, träffar vänner och släkt, reser osv, vi ser ju hur folk ser ut. Men självklart, sitter man hemma och läser på internet så får man en skev bild av verkligheten. 

Vad man svarar i en undersökning har mkt lite med verkligheten att göra.  De flesta vill säkert ha en rik partner, men ändå har de flesta med låg eller medelmåttig lön förhållanden.

Så de undersökningar som gjorts är inte i gjorda i verkligheten. Allt handlar om din tolkning av verkligheten? Ok så vet vi.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kille) skrev 2021-05-12 14:49:21 följande:

Oj ! Trodde man var kort under 170cm.

Jag är 170 iallafall. Aldrig haft problem att finna tjejer vare sig dom är kortare eller längre än mig.

O är en del så ytliga att dom kräver längre så är inte det något problem för mig. Snarare skönt att slippa dras med såna som inte värdesätter personlighet istället.

Det trodde jag också...

Men tjejer ser män under 180 som korta. En del har högre krav 185 eller 190 +
Svar på tråden Ni korta män