Ni korta män
Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.
Har ni någonsin komplex för er längd?
Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?
Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.
Har ni någonsin komplex för er längd?
Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?
Fast det är ju kvinnorna som skapar osäkerheten. Kvinnor på Tinder som skriver att män ska vara över 180, osv. Jag har aldrig någonsin sett en kvinna som söker en man under 180 cm.
Frågar du en kvinna om hon vill ha en kort eller lång man så svarar 99 % att dom vill ha en lång.
Ja, menar hade kvinnorna inte brytt sig om längd hade ingen brytt sig.
Sen i dessa trådar brukar det sägas att det handlar om preferenser och alla gillar olika. Problemet här är väl att alla gillar långa män och väldigt få gillar korta.
Men statistiskt sätt så kan inte alla kvinnor få en lång man. Så naturligtvis måste även korta då till det annars hade många kvinnor och män fått vara utan partner. Eller inte leva monogamt.
Sen fattar väl vem som helst att personlighet och självförtroende är viktigt för att få en partner. Skillnaden är att långa behöver inte det. Bara genom att vara lång framstår som som självsäkra. Medan korta automatiskt får negativa egenskaper som att de har komplex , osv. Folk sätter värderingar utefter utseendet.
Ja, som bedömer ytliga saker hos andra människor. Träffa människor IRL istället, då kommer du att inse att längden har mkt liten betydelse, om ens någon.
Ja, som bedömer ytliga saker hos andra människor. Träffa människor IRL istället, då kommer du att inse att längden har mkt liten betydelse, om ens någon.
Varenda undersökning och intervjuer med kvinnor överallt i hela världen är konsensus att längre killar är bättre.
Jag möter ett motstånd inom dejting helt klart. Mest med jämn långa kvinnor. Men det finns även korta kvinnor som tyckt jag varit kort. Idag är dessutom många kvinnor över 170 cm i Sverige.
Sen är det inte omöjligt trots att jag bara är 174. Jag har haft ett par kortare förhållanden. Men det är inget som hjälper direkt för dejting.
Vanligt kan det väl knappast vara att folk skriver "korta killar ska inte skriva till mig"?
Vikten kan du påverka men inte längden.
Så dubbel moralen är total.
Väljer du själv fulaste tjejen på dejtingsajten för att vara snäll?
Oj ! Trodde man var kort under 170cm.
Jag är 170 iallafall. Aldrig haft problem att finna tjejer vare sig dom är kortare eller längre än mig.
O är en del så ytliga att dom kräver längre så är inte det något problem för mig. Snarare skönt att slippa dras med såna som inte värdesätter personlighet istället.
Verkligheten. Ser massor av män som är under 180 som har förhållanden. Vi som lever i verkligheten, dvs arbetar, har intressen, träffar vänner och släkt, reser osv, vi ser ju hur folk ser ut. Men självklart, sitter man hemma och läser på internet så får man en skev bild av verkligheten.
Vad man svarar i en undersökning har mkt lite med verkligheten att göra. De flesta vill säkert ha en rik partner, men ändå har de flesta med låg eller medelmåttig lön förhållanden.
Oj ! Trodde man var kort under 170cm.
Jag är 170 iallafall. Aldrig haft problem att finna tjejer vare sig dom är kortare eller längre än mig.
O är en del så ytliga att dom kräver längre så är inte det något problem för mig. Snarare skönt att slippa dras med såna som inte värdesätter personlighet istället.