• Anonym (Nyfiken)

    Ni korta män

    Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

    Har ni någonsin komplex för er längd?

    Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

  • Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (A)
    Anonym (Hind) skrev 2021-05-12 09:47:58 följande:

    Kvinna här, men som dejtat en del korta män.

    Det absolut viktigaste för en man är karisma och självförtroende, det har männen jag talat med vittnat om, och så upplever jag det själv. Har man utstrålning och självförtroende får man kvinnor.

    Problemet är att många korta män är helt besatta av sin längd. Den ger dem dåligt självförtroende, och en del talar inte om annat. Osäkra människor som gnäller om hur förfördelade de känner sig pga sin längd är jobbigt och osexigt, och därför har en del korta killar problem med att få tjejer. De tror det är längden, men det är deras besatthet av längden som är problemet. Det blir en ond cirkel.


    Instämmer!
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Hind) skrev 2021-05-12 09:47:58 följande:

    Kvinna här, men som dejtat en del korta män.

    Det absolut viktigaste för en man är karisma och självförtroende, det har männen jag talat med vittnat om, och så upplever jag det själv. Har man utstrålning och självförtroende får man kvinnor.

    Problemet är att många korta män är helt besatta av sin längd. Den ger dem dåligt självförtroende, och en del talar inte om annat. Osäkra människor som gnäller om hur förfördelade de känner sig pga sin längd är jobbigt och osexigt, och därför har en del korta killar problem med att få tjejer. De tror det är längden, men det är deras besatthet av längden som är problemet. Det blir en ond cirkel.


    Fast det är ju kvinnorna som skapar osäkerheten. Kvinnor på Tinder som skriver att män ska vara över 180, osv. Jag har aldrig någonsin sett en kvinna som söker en man under 180 cm.

    Frågar du en kvinna om hon vill ha en kort eller lång man så svarar 99 % att dom vill ha en lång.

    Ja, menar hade kvinnorna inte brytt sig om längd hade ingen brytt sig.

    Sen i dessa trådar brukar det sägas att det handlar om preferenser och alla gillar olika. Problemet här är väl att alla gillar långa män och väldigt få gillar korta.

    Men statistiskt sätt så kan inte alla kvinnor få en lång man. Så naturligtvis måste även korta då till det annars hade många kvinnor och män fått vara utan partner. Eller inte leva monogamt.

    Sen fattar väl vem som helst att personlighet och självförtroende är viktigt för att få en partner. Skillnaden är att långa behöver inte det. Bara genom att vara lång framstår som som självsäkra. Medan korta automatiskt får negativa egenskaper som att de har komplex , osv. Folk sätter värderingar utefter utseendet.
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 11:13:48 följande:
    Fast det är ju kvinnorna som skapar osäkerheten. Kvinnor på Tinder som skriver att män ska vara över 180, osv. Jag har aldrig någonsin sett en kvinna som söker en man under 180 cm.

    Frågar du en kvinna om hon vill ha en kort eller lång man så svarar 99 % att dom vill ha en lång.

    Ja, menar hade kvinnorna inte brytt sig om längd hade ingen brytt sig.

    Sen i dessa trådar brukar det sägas att det handlar om preferenser och alla gillar olika. Problemet här är väl att alla gillar långa män och väldigt få gillar korta.

    Men statistiskt sätt så kan inte alla kvinnor få en lång man. Så naturligtvis måste även korta då till det annars hade många kvinnor och män fått vara utan partner. Eller inte leva monogamt.

    Sen fattar väl vem som helst att personlighet och självförtroende är viktigt för att få en partner. Skillnaden är att långa behöver inte det. Bara genom att vara lång framstår som som självsäkra. Medan korta automatiskt får negativa egenskaper som att de har komplex , osv. Folk sätter värderingar utefter utseendet.
    Tinder är inte verkligheten. Lev i verkligheten istället. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-12 11:19:30 följande:

    Tinder är inte verkligheten. Lev i verkligheten istället. 


    Det är verkliga människor bakom profilerna. Oftast.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (A) skrev 2021-05-12 09:42:59 följande:

    Har aldrig hört att kvinnor säger så. Och titta dig omkring, massor av korta män har förhållanden. 

    Men det finns en del män som har svårt att attrahera kvinnor, som gärna vill sprida myten om att det är längden som är problemet. Då kan man dra på sig offerkoftan, eftersom längden kan man inte göra något åt.

    Samma sak som med att 10% av killarna får 90% av tjejerna, också en myt som vissa offerkoftor gärna underhåller. 

    Det är snarare attityden som vissa korta killar har som är problemet. Men vill man inte se det, så får man skylla sig själv, för längden har inte den betydelsen som vissa vill få det till.


    Jag hör det hela tiden..och det finns massor av undersökningar som bekräftar att det är så kvinnor resonerar.

    Det betyder inte att det är helt omöjligt för en kort man att hitta en partner, det förstår vemsomhelst, men betydligt svårare.

    Att kvinnor väljer bort korta män har jag inget emot. Men det ska inte vara mer tabu att göra det än vad det är för män att välja bort tex överviktiga kvinnor.

    Dessutom är det bevisat att andelen ofrivilligt barnlösa män ökat lavinartat på 30 år. Kvinnor väljer hellre en mer framgångsrik man med barn sedan tidigare än en mindre framgångsrik barnlös man.

    www.aftonbladet.se/relationer/a/yvmJ5x/killarna-kommer-till-korta

    www.aftonbladet.se/relationer/a/VR9J54/korta-kvinnor-raggar-bast

    www.psykologisktvetande.se/val-av-partner.html
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 11:13:48 följande:

    Fast det är ju kvinnorna som skapar osäkerheten. Kvinnor på Tinder som skriver att män ska vara över 180, osv. Jag har aldrig någonsin sett en kvinna som söker en man under 180 cm.

    Frågar du en kvinna om hon vill ha en kort eller lång man så svarar 99 % att dom vill ha en lång.

    Ja, menar hade kvinnorna inte brytt sig om längd hade ingen brytt sig.

    Sen i dessa trådar brukar det sägas att det handlar om preferenser och alla gillar olika. Problemet här är väl att alla gillar långa män och väldigt få gillar korta.

    Men statistiskt sätt så kan inte alla kvinnor få en lång man. Så naturligtvis måste även korta då till det annars hade många kvinnor och män fått vara utan partner. Eller inte leva monogamt.

    Sen fattar väl vem som helst att personlighet och självförtroende är viktigt för att få en partner. Skillnaden är att långa behöver inte det. Bara genom att vara lång framstår som som självsäkra. Medan korta automatiskt får negativa egenskaper som att de har komplex , osv. Folk sätter värderingar utefter utseendet.


    Går du in på dejtingsajter är det som du säger oerhört vanligt att kvinnor uttryckligen skriver att korta män inte behöver göra sig besvär.

    Hade män skrivit att kvinnor med ett BMI över 24 inte behöver göra sig besvär hade de setts som totala svin, gubbslem, fatshamare osv.
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 11:20:22 följande:
    Det är verkliga människor bakom profilerna. Oftast.
    Ja, som bedömer ytliga saker hos andra människor. Träffa människor IRL istället, då kommer du att inse att längden har mkt liten betydelse, om ens någon. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-12 11:35:22 följande:

    Ja, som bedömer ytliga saker hos andra människor. Träffa människor IRL istället, då kommer du att inse att längden har mkt liten betydelse, om ens någon. 


    Jag har varit på krogen många gånger med min kompis som är 190 cm och tjejerna kommer fram till honom utan att han behöver göra något. Han erkänner själv att det är pga hans längd. Alla hans korta vänner behöver själv vara väldigt duktig socialt och själva ragga. Då tjejer inte kommer fram självmant.

    Jag har insett att den miljön passar inte mig.
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 11:41:04 följande:
    Jag har varit på krogen många gånger med min kompis som är 190 cm och tjejerna kommer fram till honom utan att han behöver göra något. Han erkänner själv att det är pga hans längd. Alla hans korta vänner behöver själv vara väldigt duktig socialt och själva ragga. Då tjejer inte kommer fram självmant.

    Jag har insett att den miljön passar inte mig.
    Ditt liv, ditt val.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 11:35:11 följande:

    Går du in på dejtingsajter är det som du säger oerhört vanligt att kvinnor uttryckligen skriver att korta män inte behöver göra sig besvär.

    Hade män skrivit att kvinnor med ett BMI över 24 inte behöver göra sig besvär hade de setts som totala svin, gubbslem, fatshamare osv.


    Vikten kan du påverka men inte längden.

    Så dubbel moralen är total.
Svar på tråden Ni korta män