• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (A)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 15:20:43 följande:
    Så de undersökningar som gjorts är inte i gjorda i verkligheten. Allt handlar om din tolkning av verkligheten? Ok så vet vi.
    Du missförstår. Visst är det riktiga människor som svarar i undersökningar och de har ju sina önskningar och drömmar hur en partner ska se ut. Men sedan i verkligheten så väljer man inte enbart efter utseende utan efter personlighet. 
    Man träffar folk IRL och blir kär eller intresserad och då är det inte längden som är det intressanta utan andra saker.

Förstår du nu?

Dessutom är det inte min tolkning av verkligheten,  verkligheten ser ut så, på riktigt. Massor av korta killar och män har förhållanden. Det är fakta. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Kille) skrev 2021-05-12 14:49:21 följande:

Oj ! Trodde man var kort under 170cm.

Jag är 170 iallafall. Aldrig haft problem att finna tjejer vare sig dom är kortare eller längre än mig.

O är en del så ytliga att dom kräver längre så är inte det något problem för mig. Snarare skönt att slippa dras med såna som inte värdesätter personlighet istället.

Problemet är med TS inlägg att han bara syftar på nätdejting och krogen.

Det är väl ingen som genast ser någons personlighet på krogen/Tinder?
  • Anonym (K)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 14:38:48 följande:

Nej, men just längden har väldigt lite med om hon är ful eller inte.

Ser finns snygga långa och snygga korta tjejer.

Frågan är om du väljer de kvinnorna du tycker är fula för att vara snäll och inte om du väljer bort just korta kvinnor.

Det är många män som gillar att kvinnor är kortare.

Precis som många män anser att långa ben och stora bröst , långt hår är attraktivt på kvinnor tycker vissa kvinnor att långa män är attraktiva.

Inte alla givetvis. Det är också en smaksak.

Men du tycker att just de kvinnor som vill ha långa män ska välja korta?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (K) skrev 2021-05-12 16:41:53 följande:

Frågan är om du väljer de kvinnorna du tycker är fula för att vara snäll och inte om du väljer bort just korta kvinnor.

Precis som många män anser att långa ben och stora bröst , långt hår är attraktivt på kvinnor tycker vissa kvinnor att långa män är attraktiva.

Nej, jag väljer inga kvinnor för att vara snäll.

Det spelar ingen roll vad jag tycker. Jag bara konstaterar hur det är och ser ut.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (K) skrev 2021-05-12 16:41:53 följande:

Varför är det ok att selektera efter längd men inte fetma?
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 16:46:52 följande:
    Nej, jag väljer inga kvinnor för att vara snäll.

Det spelar ingen roll vad jag tycker. Jag bara konstaterar hur det är och ser ut.
    Ja, då får du ställa in dig på att leva ensam, om du nu är så övertygad om att du blir bortvald pga din längd. 

Det komiska är att även du väljer bort kvinnor, du vill ju bara ha supersmala kvinnor. Varför är det ok, att du får välja men inte kvinnorna?
  • Anonym (A)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 16:56:01 följande:
    Varför är det ok att selektera efter längd men inte fetma?
    Man får väl selektera hur man vill, tycker du inte det?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-12 16:57:48 följande:

Ja, då får du ställa in dig på att leva ensam, om du nu är så övertygad om att du blir bortvald pga din längd. 

Det komiska är att även du väljer bort kvinnor, du vill ju bara ha supersmala kvinnor. Varför är det ok, att du får välja men inte kvinnorna?

Det känns ju mer okej att välja bort någon för vikten kan du påverka. Vill tjejer få chans på fler killar kan dom gå ned i vikt.

Som kille är du fast med den längd du föds.

Du kan inte träna eller äta dig till att bli längre.

Så jag tycker det är mer ok att välja bort någon som har för högt BMI än för att någon är för kort.
  • Anonym (Xi)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 17:01:47 följande:

Så jag tycker det är mer ok att välja bort någon som har för högt BMI än för att någon är för kort.

Det är väl alltid ok att välja bort någon oavsett orsak? Eller tycker du man ska tvinga folk vara ihop med varandra?
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 17:01:47 följande:
    Det känns ju mer okej att välja bort någon för vikten kan du påverka. Vill tjejer få chans på fler killar kan dom gå ned i vikt.

Som kille är du fast med den längd du föds.

Du kan inte träna eller äta dig till att bli längre.

Det är din åsikt, att tjejer ska banta för att få en kille. Men du gillar ju inte ens normalviktiga tjejer med BMI mellan 20-25. 

Dvs du ställer också krav på utseende, men du tycker att dina krav är mer giltiga, men så är det inte. Alla krav är lika giltiga. 
Svar på tråden Ni korta män