• Anonym (Markus)

Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?

Har en fråga om det är sexigst att säga lilla gumman till en kvinna eller tjej? Eller är det helt ok säga så? Har hört några som inte tycker om det men fattar inte själv vad som skulle vara fel eller sexigst med det.

Alltså t ex
    Ska jag hjälpa dej lilla gumman?
    Fin du e Lilla gumman!

Vad tycker ni tjejer?

• Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Markus) skrev 2021-05-21 00:28:58 följande:

Har en fråga om det är sexigst att säga lilla gumman till en kvinna eller tjej? Eller är det helt ok säga så? Har hört några som inte tycker om det men fattar inte själv vad som skulle vara fel eller sexigst med det.

Alltså t ex
    Ska jag hjälpa dej lilla gumman?
    Fin du e Lilla gumman!

Vad tycker ni tjejer?

Om man har varit tillsammans ett längre tag och vet att hon gillar det kan det vara ok. Annars är det bara nedsättande!!
  • Anonym (haha)
    Anonym (F) skrev 2021-05-21 06:15:49 följande:
    Och du gillar att bli kallad Lilla gubben?
    Inte egentligen, men jag går inte i taket av det.
  • Anonym (Beror på)

För er som inte fattar hur olämpligt det är att använda nedsättande termer gentemot en grupp som har lägre status eller utsätts för diskriminering kan vi jämföra att man inte säger "Tjena svartis" till en färgad person heller.

• Panduro

Sexistiskt vet jag inte. Däremot är det lite nedvärderande, och för tankarna till ett litet barn. Är väl mest det jag skulle reagera på, att det känns som om man inte blir tagen på allvar, eller som att ens åsikter inte riktigt räknas.

• Anonym (F)
    Anonym (haha) skrev 2021-05-21 06:20:37 följande:

Inte egentligen, men jag går inte i taket av det.

Hade någon sagt detta på mitt jobb hade det ansetts helt tondövt. Av alla. Där ser man hur olika det kan vara.
  • Frontline

Jag säger älskling behöver du hjälp eller så vacker du är älskling, skulle aldrig säga gumman till min underbara fru utan det är älskling eller hennes namn som gäller..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Physalis

Om det sägs ironiskt av en person som kan timea den typen av skämt så tycker jag det är underhållande.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (haha)
    Anonym (F) skrev 2021-05-21 06:45:21 följande:
    Hade någon sagt detta på mitt jobb hade det ansetts helt tondövt. Av alla. Där ser man hur olika det kan vara.
    Jo det är tondövt, men det är ett ganska monotont jobb. Dessutom var det hon som började med "Daddy" och "Yes please daddy".
  • mammabitch

För mig ger det en vibb av att den som säger det är äldre, småberusad och gärna klappar flickor i rumpan  när han kommer åt.

• Anonym (F)
    Anonym (haha) skrev 2021-05-21 06:52:42 följande:

Jo det är tondövt, men det är ett ganska monotont jobb. Dessutom var det hon som började med "Daddy" och "Yes please daddy".

Haha jaja... då förstår jag.

Trevlig fredag!
Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?