• Anonym (Förälder)

Ska ni vaccinera era barn?

Ska ni vaccinera era barn i ålder 12-15 nu mot covid eller avvaktar ni?

Skulle ni vilja vaccinera även era yngre barn om det tilläts? Hur små?

Har inte hört att små barn blir direlt sjuka alls i corona och är orolig för hjärtpåverkan. Även om det läker ut känns det läskigt om resultatet blir att man givit sitt barn en hjärtmuskelinflammation som ung för att skydda mot ett virus som är extremt låg sannolikhet att det blir direkt sjukt av. Hjärtat är inte att leka med.

• Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?
  • Pentra

Vacvination mot polio, difteri och stelkramp: Ja. ... Men, att låta någon sticka Covid-sprutan i mina barn: ALDRIG I LIVET! ... Mvh, Pentra

• Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-22 22:58:13 följande:
    Jag kan tyvärr inte svara något mer ingående på det här mer här. Man får tydligen inte vara skeptiskt eller lyfta fram kritisk fakta till Mrna-injektionerna här precis som på övriga nätet utan att bli censurerad och få varningar. Tydligen bryter det mot forumet regler här.
    Men som sagt mitt svar är Nej tack! Och mitt råd till alla här är att leta efter egen fakta, bortom Msn-media. Det finns många studier och mycket statistik fakta att ta del av. Ett tips är att titta på Israel. Eller det som sker i USA.

Men alla har ett fritt val, iallafall än så länge.

Jag håller helt med om att man ska titta på den fakta som finns idag.

Du talar inte ur skägget; kan du inte länka till den fakta som du anser talar för ett resolut "nej"?

Varför är det så svårt för folk att bara länka till fakta?

• Anonym (Lilo)
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-25 07:58:55 följande:

Jag håller helt med om att man ska titta på den fakta som finns idag.

Du talar inte ur skägget; kan du inte länka till den fakta som du anser talar för ett resolut "nej"?

Varför är det så svårt för folk att bara länka till fakta?

För att det inte finns någon fakta som stärker personens propaganda.

Antivaxxers borde stängas av härifrån permanent. De ljuger och skarvar och hänvisar till rena häxdoktorer ellersjälvutnämnda "experter".

Jag har god insyn i den låtsasvärlden, trots idoga försök att utesluta mig.
  • Anonym (Ah)

Självklart ska mina barn vaccineras resonemanget kring hur stor risk de har att bli allvarligt sjuka är i mitt tycke märkligt vaccinationen är ju för att hindra att andra råkar illa ut dvs alla medborgares ansvar Iaf så länge man bryr sig om sina medmänniskor Att vaccineras minskar risken att sprida smittan vidare för alla. Även mina barn och därför är det självklart att de ska vaccineras. Det är ett samhällsansvar som man moraliskt sett får ta om man vill kunna få del i samhällets fördelar.

• Anonym (Mormor)
    Anonym (Ah) skrev 2021-09-26 01:16:49 följande:
    Självklart ska mina barn vaccineras resonemanget kring hur stor risk de har att bli allvarligt sjuka är i mitt tycke märkligt vaccinationen är ju för att hindra att andra råkar illa ut dvs alla medborgares ansvar Iaf så länge man bryr sig om sina medmänniskor Att vaccineras minskar risken att sprida smittan vidare för alla. Även mina barn och därför är det självklart att de ska vaccineras. Det är ett samhällsansvar som man moraliskt sett får ta om man vill kunna få del i samhällets fördelar.
    Precis håller med dig.
  • Anonym (…)

Jag bor i USA och det ser ut som att barn från fem år antagligen får vaccineras inom ett par veckor.

Vi kommer stå först i kön. Jag vill inte att grabben (6) ska få långtidscovid eller missa en massa skola.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-26 00:54:16 följande:
    Av den enkla anledningen att man blir censurerad och avstängd från detta forum om man lyfter fram saker som är negativt med MRNa-injektionerna. Jag har redan blivit det här tidigare för att ha gjort så. Det är precis samma här som på youtube, facebook och twitter, Det är inte tillåtet. Hade gärna delat länkar annars.

Jag är i övrigt inte emot vacciner och mediciner, men i detta fallet ja.
    Jag antar att du menar att länka till forskning när du säger att titta på fakta, eller?
    Du blir inte avstäng här för att du länkar till forskningsrapporter. Jag  har gjort det massor med gånger.
    Inte ens fått en varning för det.

Jag har länkat till forskningsrapporter i denna tråd som visar hur effektiva vaccinen är.
    Enligt dessa rapporter är vaccin som nu erbjuds väldigt bra och effektiva.

Så, återigen, länka till de forskningsrapporter du läst som fått dig att resolut säga nej.
  • Tow2Mater
    Anonym (?) skrev 2021-09-26 03:02:15 följande:

Jag bor i USA och det ser ut som att barn från fem år antagligen får vaccineras inom ett par veckor.

Vi kommer stå först i kön. Jag vill inte att grabben (6) ska få långtidscovid eller missa en massa skola.

Och vi avvaktar ännu med tonåringen. Det märks att de gor allt de kan forutom att kräva det, men det kommer väl snart. Forst i skolan var det krav på 10 dagar karantän om de var i kontakt med någon med konstaterad covid, men hade man haft mask vid kontakten var det helt ok att komma till skolan utan karäntan. Sen tvingade de alla att ha mask (de insåg for många barn hade inte mask och blev hemma i karantän), men det varade bara ett par veckor, nu är det nya direktiv som kräver både mask OCH specifika negativa test om de varit nära någon med covid om de ska tillbaka till skolan, 10 dagar karantän om test visar positivt eller om man inte vill testa. Bah.
  • Anonym (Japps)

Mina barn är 6 och 9, men skulle det bli aktuellt med vaccination för dem så är jag positiv (men bara pfeizers eller modernas). Vaccinet verkar hittills inte ge några negativa effekter men det finns barn med postcovid som påverkas i sitt vardagsliv. Jag förstår att man inte riktigt vågar ge sprutan till det finaste man har, men vilken risk anser man är störst? En eventuell biverkning av vaccin eller av covid?

Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?