• Anonym (Förälder)

Ska ni vaccinera era barn?

Ska ni vaccinera era barn i ålder 12-15 nu mot covid eller avvaktar ni?

Skulle ni vilja vaccinera även era yngre barn om det tilläts? Hur små?

Har inte hört att små barn blir direlt sjuka alls i corona och är orolig för hjärtpåverkan. Även om det läker ut känns det läskigt om resultatet blir att man givit sitt barn en hjärtmuskelinflammation som ung för att skydda mot ett virus som är extremt låg sannolikhet att det blir direkt sjukt av. Hjärtat är inte att leka med.

• Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?
  • Anonym (Moa)

Något annat intressant jag sett antydning om är att man tror risken för hjärtmuskelinflammation i samband med andra dos skulle kunna minskas genom att ha längre tid än 3 veckor mellan dos 1 och dos 2.
    I Sverige har vi ju 9 veckor.

covidcalltohumanity.org/wp-content/uploads/2021/06/Science_Israel-reports-link-between-rare-cases-of-heart-inflammation-and-COVID-19-vaccination-in-young-men.pdf

"One possibility is that the very high antibody levels that both generate in young people may also, in rare cases, lead to a sort of immune overreaction that inflames the heart.
    ...
    One important question is whether delaying the second vaccine dose might reduce any potential risk. There may be an opportunity to find out: Several countries have stretched the interval between the two doses from the 3 weeks tested and recommended by Pfizer to 12 or even 16 weeks, because they want to give as many people as possible at least one shot. A drop in myocarditis cases among those whose second dose was delayed might show up in data in the months ahead. Lowering the dose in young people may also be worth considering, Liu says. Pfizer’s and Moderna’s vaccines are now being tested at lower doses in children under 12, with results expected in the coming months."

• Anonym (Moa)
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-18 16:05:04 följande:

Det står på flera ställen att om man drabbas så får man det tidigt, dvs nära vaccinationen.
    Man ska vara uppmärksam på symptom efter vaccination, vad jag tolkat infinner sig symptomen inom en vecka efter vaccination, på vissa sidor står det bara "soon after vaccination". 

Kan 2 månader verkligen räknas som "soon"?

Får man inte hjärtmuskelinflammation kan man väl träna som vanligt, eller?

www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/sa...

"Seek medical care if you or your child have any of these symptoms, especially if it?s within a week after COVID-19 vaccination."

Detta tolkar jag som att den kritiska tiden är en vecka efter vaccination, eller?
    För att inte riskera att träna hårt med en hjärtmuskelinflammation man är omedveten om förstår jag det som att det är en vecka man behöver ta det lugnt på.

Var har din man läst att hjärtmuskelinflammation pga vaccination kan uppkomma så långt som 2 månader efter vaccination?

Varför räknas inte FHM?

I följande artikel står några dagar:

covidcalltohumanity.org/wp-content/uploads/2021/06/Science_Israel-reports-link-between-rare-cases-of-heart-inflammation-and-COVID-19-vaccination-in-young-men.pdf

"Israeli health officials first flagged the issue in April, when they reported more than 60 cases, mostly in young men who had received their second dose of vaccine a few days earlier"

• Spucks
    Anonym (Lion) skrev 2021-09-18 17:13:20 följande:

Aldrig i livet. Vet 2 tjejer som blödig i 4 månaders tid efter sprutan, en som dött efter första dosen. Ingen annan som känner någon som åkt på biverkningarna än? Läs nyheter som kommer utomlands ifrån, typ Israel, USA som inte är så riktade att följa strömmen bara för att.. var källkritiska nog att själva kolla upp fakta för helt efter kan man ju inte vara som inte kollar upp all typ av information istället för att vara hund och lyda en REKOMMENDATION, som det faktiskt är. Jag hade avvaktat för att inte låta mina barn få vara testlagningar i denna hets att vaccinera. Deltavarianten är det ju bara vaccinerade som drabbas av( biverkning av viruset).. vad skulle det annars vara om ingen ovaccinerad inte drabbats och hur kommer de sig att du skrämmas som avaccinerad efter 2 sprutor och 14 dagar? Jo för att vissa inte tål vacciner och för av covid, för att du då inte räknas som vaccinerad. Så lustigt systemet fungerar.

Du har glömt att även nämna något om Bill Gates och 5G. Skärp dig!
  • Tow2Mater
    Spucks skrev 2021-09-18 16:54:27 följande:
    Jaha, varifrån har du fått den informationen att man ska vila i 2 månader efter vaccinationen för att inte riskera en hjärtmusekinflammation?
    Det är vad maken sagt, jag vet inte varifrån det kommer.
  • Tow2Mater
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-18 17:00:59 följande:

Något annat intressant jag sett antydning om är att man tror risken för hjärtmuskelinflammation i samband med andra dos skulle kunna minskas genom att ha längre tid än 3 veckor mellan dos 1 och dos 2.
    I Sverige har vi ju 9 veckor.

"One possibility is that the very high antibody levels that both generate in young people may also, in rare cases, lead to a sort of immune overreaction that inflames the heart.
    ...
    One important question is whether delaying the second vaccine dose might reduce any potential risk. There may be an opportunity to find out: Several countries have stretched the interval between the two doses from the 3 weeks tested and recommended by Pfizer to 12 or even 16 weeks, because they want to give as many people as possible at least one shot. A drop in myocarditis cases among those whose second dose was delayed might show up in data in the months ahead. Lowering the dose in young people may also be worth considering, Liu says. Pfizer?s and Moderna?s vaccines are now being tested at lower doses in children under 12, with results expected in the coming months."

Det var intressant, tack. Kanske om några månader vet man mer om det. (Så pga att vissa länder beaktade ekonomiska orsaker i sina råd kan man kanske ha det underlaget).
  • Spucks
    Tow2Mater skrev 2021-09-18 17:26:09 följande:
    Det är vad maken sagt, jag vet inte varifrån det kommer.
    Då borde du/ni kanske kolla upp det, innan ni tar detta som grund till ert beslut.
  • Tow2Mater
    Spucks skrev 2021-09-18 17:31:02 följande:
    Då borde du/ni kanske kolla upp det, innan ni tar detta som grund till ert beslut.
    Det är inte grund till vårt beslut. Det är vad han säger. Vill jag vaccinera, är kravet från honom att det blir vila i 2 månader.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Lion) skrev 2021-09-18 17:13:20 följande:
    Aldrig i livet. Vet 2 tjejer som blödig i 4 månaders tid efter sprutan, en som dött efter första dosen. Ingen annan som känner någon som åkt på biverkningarna än? Läs nyheter som kommer utomlands ifrån, typ Israel, USA som inte är så riktade att följa strömmen bara för att.. var källkritiska nog att själva kolla upp fakta för helt efter kan man ju inte vara som inte kollar upp all typ av information istället för att vara hund och lyda en REKOMMENDATION, som det faktiskt är. Jag hade avvaktat för att inte låta mina barn få vara testlagningar i denna hets att vaccinera. Deltavarianten är det ju bara vaccinerade som drabbas av( biverkning av viruset).. vad skulle det annars vara om ingen ovaccinerad inte drabbats och hur kommer de sig att du skrämmas som avaccinerad efter 2 sprutor och 14 dagar? Jo för att vissa inte tål vacciner och för av covid, för att du då inte räknas som vaccinerad. Så lustigt systemet fungerar.
    Oj, det var många påståenden på en gång.

Kan du länka till fakta som stödjer alla dina påståenden?

Jag är extra intresserad av ett av dina påståenden: "Deltavarianten är det ju bara vaccinerade som drabbas av"
    Så just det påståendet får du gärna ha extra många länkar till så vi kan granska källan, som du skriver att vi bör.
  • LadyJane
    Spucks skrev 2021-09-18 17:22:44 följande:
    Du har glömt att även nämna något om Bill Gates och 5G. Skärp dig!
    Ställ istället krav på FL att rensa bort propaganda och falsk information.
    De flesta stora aktörer på internet har insett att de måste ta ansvar för att inte bli extremisters språkrör. Därför rensas sånt här bort från bla fb. Så anmäl och ställ krav på moderering istället för att kommentera sån smörja.

• Anonym (Moa)
    Tow2Mater skrev 2021-09-18 17:30:16 följande:
    Det var intressant, tack. Kanske om några månader vet man mer om det. (Så pga att vissa länder beaktade ekonomiska orsaker i sina råd kan man kanske ha det underlaget).
    Varifrån får du att länder gjort det pga ekonomiska orsaker?
Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?