• Anonym (Förälder)

Ska ni vaccinera era barn?

Ska ni vaccinera era barn i ålder 12-15 nu mot covid eller avvaktar ni?

Skulle ni vilja vaccinera även era yngre barn om det tilläts? Hur små?

Har inte hört att små barn blir direlt sjuka alls i corona och är orolig för hjärtpåverkan. Även om det läker ut känns det läskigt om resultatet blir att man givit sitt barn en hjärtmuskelinflammation som ung för att skydda mot ett virus som är extremt låg sannolikhet att det blir direkt sjukt av. Hjärtat är inte att leka med.

• Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?
  • Tow2Mater
    Anonym (Japps) skrev 2021-09-26 15:19:39 följande:

Mina barn är 6 och 9, men skulle det bli aktuellt med vaccination för dem så är jag positiv (men bara pfeizers eller modernas). Vaccinet verkar hittills inte ge några negativa effekter men det finns barn med postcovid som påverkas i sitt vardagsliv. Jag förstår att man inte riktigt vågar ge sprutan till det finaste man har, men vilken risk anser man är störst? En eventuell biverkning av vaccin eller av covid?

Tydligen anser Sveriges styrande att man låter andra länder offra sina barn på biverkningarnas altare och ser hur det går först, innan man vill riskera vaccin till sitt eget lands barn.
  • molly50
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-26 00:54:16 följande:
    Av den enkla anledningen att man blir censurerad och avstängd från detta forum om man lyfter fram saker som är negativt med MRNa-injektionerna. Jag har redan blivit det här tidigare för att ha gjort så. Det är precis samma här som på youtube, facebook och twitter, Det är inte tillåtet. Hade gärna delat länkar annars.

Jag är i övrigt inte emot vacciner och mediciner, men i detta fallet ja.
    Om du blir cencurerad/avstängd för att du har länkat till forskningsrapporter här så är det förmodligen för att någon har anmält ditt inlägg.
    Inte för att det bryter mot forumets regler.
    Jag har själv länkat till forskningsrapporter och faktasidor i trådar om covid och vaccin här utan att bli avstängd.
    Jag skulle också vilja se de forskningsrapporter du hänvisar till.
    Jag är själv fullvaccinerad och planerar att sonen ska få ta sitt vaccin. (Han vill också ta det själv.)
    Men det skulle ändå vara intressant att se de rapporter du hänvisar till.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Japps) skrev 2021-09-26 15:19:39 följande:

Mina barn är 6 och 9, men skulle det bli aktuellt med vaccination för dem så är jag positiv (men bara pfeizers eller modernas). Vaccinet verkar hittills inte ge några negativa effekter men det finns barn med postcovid som påverkas i sitt vardagsliv. Jag förstår att man inte riktigt vågar ge sprutan till det finaste man har, men vilken risk anser man är störst? En eventuell biverkning av vaccin eller av covid?

Varför inte Astra? Astra har ju ett gott skydd mot sjukdom med. På samma sätt som du är skeptisk mot det (?) är ju andra skeptiska mot Pfizer/Modemra.
  • Anonym (Anonym)

Jag är skeptiskt till långtidscovid och till vaccinet till vi vet mer och har mer stöd av forskning och vetenskap. Det finns säkert de som drabbas av besvär långt efter en infektion men det finns risk att det är lite hysteri över allt som det är just nu. Ungefär som att det var inne med apatiska flyktingbarn under en period.

Jag är tveksam till om nyttan verkligen överväger riskerna. Det får vi säkert veta framöver men just nu är det för tidigt och då tycker jag att det är bättre att avvakta.

• Anonym (Moa)
    Tow2Mater skrev 2021-09-26 15:59:53 följande:
    Tydligen anser Sveriges styrande att man låter andra länder offra sina barn på biverkningarnas altare och ser hur det går först, innan man vill riskera vaccin till sitt eget lands barn.
    Sverige bestämmer inte över andra länders regler och Sverige har därför inte offrat andra länders barn.
    Du tänker heltokigt när det gäller detta.
  • Tow2Mater
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-26 19:59:50 följande:
    Sverige bestämmer inte över andra länders regler och Sverige har därför inte offrat andra länders barn.
    Du tänker heltokigt när det gäller detta.
    Eftersom man inte vill ge det innan man vet mera och inväntar andra länders resultat, blir det ju absolut så att man tar del av resultatet av andras offer utan att bidra själv.
  • Anonym (Moa)
    Tow2Mater skrev 2021-09-26 21:18:18 följande:
    Eftersom man inte vill ge det innan man vet mera och inväntar andra länders resultat, blir det ju absolut så att man tar del av resultatet av andras offer utan att bidra själv.
    Återigen Sverige har inte bestämt hur andra länder ska göra.
    Om inga länder hade startat vaccination för 12-15 åringar hade kanske Sverige väntat ännu längre med beslut, då Sverige inte tvingar andra länder till någonting. Men Sveriges beslut är ju Sveriges och hade inte tillräcklig data funnits, hade Sverige kanske inväntat större studier.

Du tänker helt tokigt när det gäller detta. Sverige har inte alls, inte på något sätt, offrat andra länders barn.
  • Tow2Mater
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-26 21:22:56 följande:
    Återigen Sverige har inte bestämt hur andra länder ska göra.
    Om inga länder hade startat vaccination för 12-15 åringar hade kanske Sverige väntat ännu längre med beslut, då Sverige inte tvingar andra länder till någonting. Men Sveriges beslut är ju Sveriges och hade inte tillräcklig data funnits, hade Sverige kanske inväntat större studier.

Du tänker helt tokigt när det gäller detta. Sverige har inte alls, inte på något sätt, offrat andra länders barn.
    Det har jag ju inte heller påstått. Sverige utnyttjar andra länders barn utan att bidra själv. 
  • Anonym (Moa)
    Tow2Mater skrev 2021-09-26 21:29:10 följande:
    Det har jag ju inte heller påstått. Sverige utnyttjar andra länders barn utan att bidra själv. 
    Nej, Sverige utnyttjar inte andra länders barn.
  • Spucks
    Tow2Mater skrev 2021-09-26 21:18:18 följande:
    Av andras offer? Du vet att det inte finns någon tvång till vaccination även i andra länder, och att det var ett frivilligt val av ungdomarna och/eller föräldrarna?
Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?