• Anonym (Förälder)

    Ska ni vaccinera era barn?

    Ska ni vaccinera era barn i ålder 12-15 nu mot covid eller avvaktar ni?

    Skulle ni vilja vaccinera även era yngre barn om det tilläts? Hur små?

    Har inte hört att små barn blir direlt sjuka alls i corona och är orolig för hjärtpåverkan. Även om det läker ut känns det läskigt om resultatet blir att man givit sitt barn en hjärtmuskelinflammation som ung för att skydda mot ett virus som är extremt låg sannolikhet att det blir direkt sjukt av. Hjärtat är inte att leka med.

  • Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-28 17:59:26 följande:
    Jo jag har ju precis blivit detta här på FL, två gånger dessutom och avstängd 24 timmar varje gång. Så sluta prata om sånt du inte vet.

    Det är samma visa även på youtube, facebook och twitter. Det står till och med inskrivet i deras regler specifikt och det gjorde även labbteorin tidigare innan Biden administrationen började öppna upp för det. Då togs den bort. Men det andra finns kvar så vitt jag vet.

    Jag tittade bakåt i denna tråd (till 19:e september) och inga inlägg sedan dess har tagit bort.

    Den 19 september togs 2 inlägg från dig bort. Båda är citerade så de går fortfarande att se vad du skrev.

    Det fanns ingen som helst länkning till någon forskning/fakta i något av de två inläggen, bara påståenden från dig om att det som ges nu inte ens är vaccin, att det dör många av vaccinen och att mRNA-tekniken inte ens fungerar i djurförsök.


    En hel massa skit med andra or utan en enda uppbackning till fakta. Så var är din fakta, länka till forskning så vi kan ta dig på allvar.


     


    Sen har du mage att ljuga om att du blir censurerad för att du länkar till fakta, det har du ju inte.

  • Tow2Mater
    Anonym (Q) skrev 2021-09-28 17:50:00 följande:

    Det är ingen vits med att vaccinera sig då du efter drygt 7 månader bara har ca 10-15 % skydd kvar


    Så fungerar ju vanliga influensavaccin också, vad är problemet? I många andra länder rekommenderas alla att ta det varje år, vet inte varfor de inte gor det i Sverige (bara till riskgrupper och äldre tydligen).
  • Anonym (Förälder)
    Tow2Mater skrev 2021-09-28 18:23:20 följande:

    Så fungerar ju vanliga influensavaccin också, vad är problemet? I många andra länder rekommenderas alla att ta det varje år, vet inte varfor de inte gor det i Sverige (bara till riskgrupper och äldre tydligen).


    Skillnaden är väl här att man inte massvaccinerar gratis mot influensa varje år. Ska man göra det med covid? Hur gör man med olika råd för vaccinerade/ovaccinerade? Och ska alla som jobbar inom sjukvården vaccineras en gång i halvåret?

    Skillnaden är väl också att det är olika typ av influensavaccin varje år medan covidvaccinet går på samma virus (?) så man måste undersöka om samma vaccin kan godkännas för multipelanvändning. Nu är det väl bara godkänt för 2 doser fortfarande eftersom det är vad som studerats?
  • AndreaBD
    Anonym (Q) skrev 2021-09-28 17:50:00 följande:

    Det är ingen vits med att vaccinera sig då du efter drygt 7 månader bara har ca 10-15 % skydd kvar


    Rapporter om att antikropparna minskar snabbare än vad vi trodde är förstås ett bakslag. Men vi vet inte så exakt hur mycket skydd vi har kvar. Kan hända att en del bara har 15 % antikroppar kvar efter 7 månader, men det är inte samma sak som 15 % "skydd". Totalt oseriöst att skriva så! Det är inte bara antikroppar som kan skydda. 
  • Anonym (Nej tack!)
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-28 18:16:06 följande:

    Jag tittade bakåt i denna tråd (till 19:e september) och inga inlägg sedan dess har tagit bort.

    Den 19 september togs 2 inlägg från dig bort. Båda är citerade så de går fortfarande att se vad du skrev.

    Det fanns ingen som helst länkning till någon forskning/fakta i något av de två inläggen, bara påståenden från dig om att det som ges nu inte ens är vaccin, att det dör många av vaccinen och att mRNA-tekniken inte ens fungerar i djurförsök.

    En hel massa skit med andra or utan en enda uppbackning till fakta. Så var är din fakta, länka till forskning så vi kan ta dig på allvar.

     

    Sen har du mage att ljuga om att du blir censurerad för att du länkar till fakta, det har du ju inte.


    Jag sa inte att det var just i denna tråden. Men ja jag har fått inlägg borttagna här i denna tråden med. Men du får titta runt själv helt enkelt precis som jag gjorde, när det inte riktigt verkade gå ihop. Det är för mig ganska ofattbart att det fortfarande finns människor som köper allt som pumpas ut helt okritiskt.

    Och nej jag är inte negativt till läkemedel och riktiga vacciner generellt, utan har tagit många vacciner både jag och mina barn.

    När det kommer till detta nödgokända preparat som inte är ett traditionellt vaccin så är jag fortsatt väldigt skeptisk och ju mer tiden går och mer kunskap kommer upp, desto mer skeptisk blir iallafall jag.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Q) skrev 2021-09-28 17:50:00 följande:

    Det är ingen vits med att vaccinera sig då du efter drygt 7 månader bara har ca 10-15 % skydd kvar


    Jag har mycket hellre 10-15% skydd än 0%. 10-15% mindre risk att bli svårt sjuk eller dö. Och om det behövs börjar de väl ge fler sprutor. 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-28 18:47:15 följande:
    Jag sa inte att det var just i denna tråden. Men ja jag har fått inlägg borttagna här i denna tråden med. Men du får titta runt själv helt enkelt precis som jag gjorde, när det inte riktigt verkade gå ihop. Det är för mig ganska ofattbart att det fortfarande finns människor som köper allt som pumpas ut helt okritiskt.

    Och nej jag är inte negativt till läkemedel och riktiga vacciner generellt, utan har tagit många vacciner både jag och mina barn.

    När det kommer till detta nödgokända preparat som inte är ett traditionellt vaccin så är jag fortsatt väldigt skeptisk och ju mer tiden går och mer kunskap kommer upp, desto mer skeptisk blir iallafall jag.

    Du skriver att vi ska vara källkritiska och själva läsa fakta. Men du skriver bara en massa påståenden utan att ge något som helst stöd till dem någonstans ifrån. Du anger ingen fakta alls.


    Varför skulle vi bara blint lita på dig. Låter ju idiotiskt.

  • Anonym (Moa)
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-28 20:08:46 följande:
    Jag har mycket hellre 10-15% skydd än 0%. 10-15% mindre risk att bli svårt sjuk eller dö. Och om det behövs börjar de väl ge fler sprutor. 

    Precis jag skulle tom vara OK med att det går ned till 0 % så länge skyddet mot svår sjukdom fortfarande finns där.


     


    ”Trots sjunkande antikroppsnivåer ser vaccinens skyddseffekt mot svår sjukdom ut att hålla i sig i många undersökningar, enligt Charlotte Thålin.


     


    www.svd.se/antikroppar-minskar-kraftigt-efter-sju-manader


     

  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-28 20:49:05 följande:

    Precis jag skulle tom vara OK med att det går ned till 0 % så länge skyddet mot svår sjukdom fortfarande finns där.

     

    ?Trots sjunkande antikroppsnivåer ser vaccinens skyddseffekt mot svår sjukdom ut att hålla i sig i många undersökningar, enligt Charlotte Thålin.

     

    www.svd.se/antikroppar-minskar-kraftigt-efter-sju-manader

     


    Ja för ens egen skull håller jag med. Jag vaccinerade inte mig för att eliminera risk för mild covid, den skrämmer mig inte. För mig är huvudsaken att inte få allvarlig covid.

    Min fundering är mer om man inte får skydd mot mild-måttlig covid med 2 doser om samma krav på vaccinpass som folk ropar på nu för ovaccinerade även kommer gälla för de med bara två doser om de ändå kan smitta andra. Och hur resonemanget/debatten kring det kommer gå. Om man kommer ge även spruta 3 gratis om två ändå skyddar mot allvarlig sjukdom.
Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?