Anonym (förälder till både son och dotter) skrev 2021-09-19 17:10:58 följande:
Jag vet inte vad det är nu men i februari redovisade Astrid Lindgrens barnsjukhus att 214 barn behandlades för långtidscovid enbart i Stockholms området.
Av dessa kunde vissa gå i skolan och vissa var helt sängliggande.
Snitt åldern är 11-13 år.
Som jag skrivit tidigare har 275 barn drabbats av allvarlig hyperinflammation och 60 barn har behandlats på intensiven.
Studier visar också att covid kan ge hjärtmuskelinflammation.
Så är det nog ang. inflammationen, frågan är hur vanligt det är bland samma grupp.
Jag gillar vaccin, jag vill bara inte ge det till någon som har låg risk att drabbas allvarligt om det finns olustiga biverkningar av vaccinet som är relativt vanliga.
Jag tycker själv att FHM varit väldigt dåliga att dela med sig av underlag till sina riskbedömningar under hela pandemin, utan agerat rätt, vet inte vilket ord jag söker helt men arrogant eller drygt är i närheten - att man gjort bedömningar så nu får alla lita till dem. Jag uppskattar möjligheten att titta själv med.
Sedan är det ju detta med att vaccinera innan man vet hela bilden; hade jag vetat för egen del att modernas vaccin höll så otroligt mkt bättre än Pfizers långsiktigt hade jag ju önskat att få Modernas. Det var ju en jätteskillnad i hur mkt de avtog. Istället kanske jag nu behöver få en tredje dos vaccin pfizer framöver som man inte vet hur länge den håller. Det är ju mkt beslut man tar i förhoppningen att det ska hjälpa, och de är svåra nog för mig själv, och än mer så att ta åt ett barn.