• Anonym (Förälder)

Ska ni vaccinera era barn?

Ska ni vaccinera era barn i ålder 12-15 nu mot covid eller avvaktar ni?

Skulle ni vilja vaccinera även era yngre barn om det tilläts? Hur små?

Har inte hört att små barn blir direlt sjuka alls i corona och är orolig för hjärtpåverkan. Även om det läker ut känns det läskigt om resultatet blir att man givit sitt barn en hjärtmuskelinflammation som ung för att skydda mot ett virus som är extremt låg sannolikhet att det blir direkt sjukt av. Hjärtat är inte att leka med.

• Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?
  • Anonym (ja)
    Anonym (Jo) skrev 2021-12-14 21:35:48 följande:
    Vaccinerade smittar
    ... i mindre utsträckning än ovaccinerade.
  • AndreaBD
    Anonym (ja) skrev 2021-12-14 22:01:44 följande:
    ... i mindre utsträckning än ovaccinerade.
    Precis. Jag tror det var bara 20 % så mycket. 
  • FuckGoggleAskMe
    Tow2Mater skrev 2021-12-14 15:56:47 följande:

Så, vad gör ni om era yngre tonåringar vägrar vaccinera sig? Om resonemang om fördelarna och mutor inte fungerar. Ge mig tips.

Min tonåring har ju vaccinerat sig, men om inte skulle jag väl dra upp att du som är så smart, lyssna till vad världens främsta vetenskapsmän säger. Du faller väl inte för fake News från navelskådare? Jag kommer att bli väldigt ledsen om du får permanenta skador av Covid som begränsar ditt liv. 
  • Anonym (Isabell)

Så, vad gör ni om era yngre tonåringar vägrar vaccinera sig? Om resonemang om fördelarna och mutor inte fungerar. Ge mig tips.

Jag skulle uppmuntrat tonåringarna att lyssna till sin magkänsla. Känns det inte rätt och dem inte vill i dagsläget, kanske vill fundera ett tag till - låt dem vänta.
    De är inte i riskgrupp överhuvudtaget och den absoluta majoriteten av alla tonåringar får bara milda symtom. 

Aldrig i mitt liv att jag skulle ens försöka tvinga på någon något sådant
  • Spucks

Varför vill han inte?
  • Tow2Mater
    Anonym (Isabell) skrev 2021-12-15 09:08:37 följande:
    Jag skulle uppmuntrat tonåringarna att lyssna till sin magkänsla. Känns det inte rätt och dem inte vill i dagsläget, kanske vill fundera ett tag till - låt dem vänta.
    De är inte i riskgrupp överhuvudtaget och den absoluta majoriteten av alla tonåringar får bara milda symtom. 

Aldrig i mitt liv att jag skulle ens försöka tvinga på någon något sådant
    Spucks skrev 2021-12-15 09:18:44 följande:
    Varför vill han inte?
    Om det var så enkelt vore det inte ett problem.

Den andra foräldern är emot vaccinet (fast den nu tvingats vaccinera sig) men är nu ok med att barnet också vaccineras. Men med allt tal både hemma, i skola (kompisar vaccinerar inte) och på TV  etc om biverkningar, att det inte hjälper mot senaste mutationen, etc etc och att barnet nästan svimmade av forsta dosen (av ett annat vaccin han fick sist svimmade han faktist) vill han inte ta andra dosen.

Kunde det bara vänta vore det inget storre problem, men jag forsoker forbereda for resa till sommaren och med all sport under våren/forsommaren och att vaccinen nu kommer modifieras igen mot varianter skulle det inte vara optimalt att vänta. Men det kanske måste bli så iallafall. Pga att inreserestriktioner etc ändras med kort varsel går det inte att vänta for länge heller, det måste goras. Vill inte stå på flygplatsen den dag de ändrar reglerna till att alla som ska komma in i ett land måste vara fullvaccinerade sedan två veckor tillbaka, eller ha en veckas isoleringskrav om man inte är fullvaccinerad.

• Anonym (Anna)

Nej, vi har inte vaccinerat äldsta barnet, som är 13. Finns ingen som helst anledning då han inte är i riskgrupp, det är inte farligt för honom att få covid. 

Sedan är det ju bara en så galen situation just nu. Hur folk kan gå omkring och tänka att vaccinet är effektivt, samtidigt som de måste springa och ta boosters för att det inte är effektivt, och i nästa tanke så är det ovaccinerade barns fel att fullvaccinerade och tresprutade eller fyrasprutade dör av covid. Så otroligt snurrigt. 

• AndreaBD
    Drottningen1970 skrev 2021-12-21 09:57:44 följande:
    Alltså du har ju alltid varit speciell på detta forum. Ibland har jag spekulerat i om du skaffat en särskilt karaktär. Typ ANOF, men förstått att det nog ändå inte är så då du ibland skriver vettiga saker.

Men nu har ju nån slags gräns passerats när jag ser dina inlägg i diverse covidtrådar.

Jag tror inte du mår bra på riktigt. Det är ju rejäla och allvarliga vanföreställningar som du skaffat dig genom att konsumera en cocktail av desinformation som du försöker sprida som sanning. Dels är du en fara för andra med dina påståenden, dels är jag på allvar orolig för din psykiska hälsa om du på allvar tror allt konstigt om globala konspirationer etc etc.
    Bra sagt. 
  • Drottningen1970

Jag har svårt att relatera till att detta skulle hända då min tonåring är ganska smart. En 13 åring tar man ju inte under armen och bär i väg med som med en tvååring, så om barnet verkligen vägrar är det svårt.

Om det inte funkade att resonera, skulle jag i andra hand försöka muta. I tredje hand skulle jag hota med att dra in förmåner.
  • Tow2Mater
    Drottningen1970 skrev 2021-12-21 10:02:41 följande:
    Jag har svårt att relatera till att detta skulle hända då min tonåring är ganska smart. En 13 åring tar man ju inte under armen och bär i väg med som med en tvååring, så om barnet verkligen vägrar är det svårt.
    Om det inte funkade att resonera, skulle jag i andra hand försöka muta. I tredje hand skulle jag hota med att dra in förmåner.
    Hmmm..... menar du då indirekt att min tonåring inte är smart pga han inte vill vaccinera?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Moa) skrev 2022-01-16 07:06:41 följande:
    Lägg din tid på att läsa lite vetenskapliga rapporter istället, eller vill du vi länkar in enskilda historier där det gått illa för både unga och gamla som fått infektionen Covid-19?

Dessutom granska dina källor.

www.bitchute.com/

är ett sånt ställe där personer som stormade Capitolium hänger, du vet Trump's Proud Boys och såna som blev avstänga på seriösa sidor.

Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?