Anonym (Isabell) skrev 2021-12-15 09:08:37 följande:
Jag skulle uppmuntrat tonåringarna att lyssna till sin magkänsla. Känns det inte rätt och dem inte vill i dagsläget,
kanske vill fundera ett tag till - låt dem vänta.
De är inte i riskgrupp överhuvudtaget och den absoluta majoriteten av alla tonåringar får bara milda symtom.
Aldrig i mitt liv att jag skulle ens försöka tvinga på någon något sådant
Spucks skrev 2021-12-15 09:18:44 följande:
Varför vill han inte?
Om det var så enkelt vore det inte ett problem.
Den andra foräldern är emot vaccinet (fast den nu tvingats vaccinera sig) men är nu ok med att barnet också vaccineras. Men med allt tal både hemma, i skola (kompisar vaccinerar inte) och på TV etc om biverkningar, att det inte hjälper mot senaste mutationen, etc etc och att barnet nästan svimmade av forsta dosen (av ett annat vaccin han fick sist svimmade han faktist) vill han inte ta andra dosen.
Kunde det bara vänta vore det inget storre problem, men jag forsoker forbereda for resa till sommaren och med all sport under våren/forsommaren och att vaccinen nu kommer modifieras igen mot varianter skulle det inte vara optimalt att vänta. Men det kanske måste bli så iallafall. Pga att inreserestriktioner etc ändras med kort varsel går det inte att vänta for länge heller, det måste goras. Vill inte stå på flygplatsen den dag de ändrar reglerna till att alla som ska komma in i ett land måste vara fullvaccinerade sedan två veckor tillbaka, eller ha en veckas isoleringskrav om man inte är fullvaccinerad.