• Anonym (Förälder)

Ska ni vaccinera era barn?

Ska ni vaccinera era barn i ålder 12-15 nu mot covid eller avvaktar ni?

Skulle ni vilja vaccinera även era yngre barn om det tilläts? Hur små?

Har inte hört att små barn blir direlt sjuka alls i corona och är orolig för hjärtpåverkan. Även om det läker ut känns det läskigt om resultatet blir att man givit sitt barn en hjärtmuskelinflammation som ung för att skydda mot ett virus som är extremt låg sannolikhet att det blir direkt sjukt av. Hjärtat är inte att leka med.

• Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?
  • AndreaBD
    Anonym (Förälder) skrev 2021-09-29 10:59:36 följande:
    Var det så? Missat den bedömningen. Det senaste jag hörde var tvärtom för pojkar men att det du beskriver gällde flickor.
    Jag har inte kollat i detalj, har inte barn i den åldern.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-28 22:47:10 följande:
     Och även om du känner dig trygg med det så kan du inte påstå att du eller någon vet vad långtidseffekterna är, det vet vi först om några år, då det inte finns några studier på det än såklart.

Den stora osäkerheten kring långtidseffekterna av en genomgången Covid-19 infektion skrämmer dig inte. Bara vaccinets osäkerhet kring långtidseffekter?

Jag har länkat till massor med fakta och forskningsrapporter, både i denna tråd och i andra. Har du läst något jag länkat till här?

Jag är övertygad om att om du länkar till en forskningsrapport så blir du varken censurerade eller avstängd pga det.

• Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-29 23:03:35 följande:

Nej Corona skrämmer inte mig, däremot skrämmer detta vaccinationsdrev och alla märkliga utspel och mörkläggning, både runt Corona, mediciner och vacciner mig en hel del.

Det finns redan bra mediciner som visat sig väldigt effektiva mot Corona (nämner inga namn här då det troligen leder till avstängning). Men istället för att bejaka dem så körde man effektiva smutskastningskampanjer för att istället effektivt förbjuda dem i västvärlden och orsaken till det är mest trolig att man inte hade fått MRNa medicinerna nödgodkända annars. Då det endast kunde ske om det inte fanns något annan bot.

Mörkläggning finns bara i ditt huvud.

De "effektiva" medicinerna fungerar inte alls bra.

Detta hade du vetat om du läst riktiga forskningsrapporter istället för att titta på Youtube.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 10:36:50 följande:

Haha nädå på youtube blir all kritik bortplockat så där finns ingen info att hämta.

Men skitsamma om jag blir censurerad för det här men du kan b la läsa på om ivermectin som använts väldigt framgångsrikt på många platser b la i Indien och Japan samt i USA innan de körde gång en smutskastningskampanj och istället lyfte fram det helt overksamma remdesivir (som kostar ca 50 tusen behandling) ivermectin som inte ligger under patent längre är däremot väldigt billigt och använts flitigt i Afrika mot olika parasitsjukdomar.

Om du vågar avslöja vem du är så kan jag dela en intressant video om hur de smutskastade ivermectin från big pharma. Vill inte dela den här som du vet.

Jag jobbar som läkare och vet dels fakta om ivermectin, dels vilka källor som är tillförlitliga och vilka som inte är det.
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 10:36:50 följande:

Haha nädå på youtube blir all kritik bortplockat så där finns ingen info att hämta.

Men skitsamma om jag blir censurerad för det här men du kan b la läsa på om ivermectin som använts väldigt framgångsrikt på många platser b la i Indien och Japan samt i USA innan de körde gång en smutskastningskampanj och istället lyfte fram det helt overksamma remdesivir (som kostar ca 50 tusen behandling) ivermectin som inte ligger under patent längre är däremot väldigt billigt och använts flitigt i Afrika mot olika parasitsjukdomar.

Om du vågar avslöja vem du är så kan jag dela en intressant video om hur de smutskastade ivermectin från big pharma. Vill inte dela den här som du vet.

Jag jobbar som läkare och vet dels fakta om ivermectin, dels vilka källor som är tillförlitliga och vilka som kan antas vara mer tvivelaktiga.

Har du läst detta?

ebm.bmj.com/content/early/2021/05/26/bmjebm-2021-111678
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 18:40:23 följande:

Tyvärr så ger det dig inte så mycket trovärdighet i denna frågan då du är skyldig att följa Läkemedelsverket som i sin tur följer EMA (Det europeiska läkermedelsverket) och det amerikanska läkermedelsverket ( FDA) Dessa styrs tyvärr av stora ekonomiska intressen som har visat sig på ett flertal områden, vilket tyvärr för att de inte alltid går att lita på. (Vilket iof är ganska självklart då det är privata läkemedelsföretag som har som sitt primära mål att tjäna pengar).

Ivernectin precis som Hydroxiklorokin som också visat sig vara effektivt mot covid-19 har aktivt bekämpats av läkermedelsindustrin, just för att de är billiga och inte går tjäna några pengar på. Däremot Remdesvir en medicin som fortfarande går under patent och kostar ca 3000 dollar per behandlad och som samtidigt har visat sig både verkningslös och ge farliga biverkningar rekommenderas av samtliga Läkemedelsverk.

Du kan se detta klipp här som beskriver turerna med ivermectin

swebbtv.se/w/t1MP1eWwM3rEjaAqAu41HN

Du kan även läsa mer här

www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/ivermektin-skulle-kunna-vara-det-som-avslutar-pandemin/

När det kommer till smutskastningen om hydroxiklorokin så kan jag ta fram fula otvivelaktigheter från läkemedelsbolagen där med. Där publicerades bla en ren fakeartikel i medical jurnal tror jag det var. Det ansågs så viktigt att denna viktiga information kom ut snabbt så den fick komma med utan att studien blivit pier reviwed, men när det senare skulle göras i efterhand så visade det sig att studien inte höll och medical jurnal om det nu var den tidskriften fick plocka bort den och be sina läsare om ursäkt. Dock så gick ju allt enligt planerna då det sågs till att studien uppmärksammades stort i all västlig msm media men det var ganska knäpptyst när bluffen avslöjades. Detta resulterade i bla ett förbud om att skriva ut hydroxiklorokin här i Sverige och i västvärlden i stort.

Sen finns det mycket mer av detta inom läkermedelsindustrin, du har bla vikten av näringsriktig mat, vitaminer, mineraler och så industrins kassako, det kolesterolsänkande statinerna. Här finns mycket starka krafter att förhindra sanningen.

Nej, jag tror helt enkelt inte på dina teorier här. Det är orimligt att inte läkemedelsverk vill stoppa en pandemi om det fanns mediciner som effektivt skulle göra det. Varför menar du att personer vid dessa som du hänvisar till skulle ha en dold agenda att stoppa läkemedel som fungerar? Varför menar du att tjänstemännen skulle vilja det? Menar du att ingen tjänsteman inom någon av de myndigheter du hänvisar till skulle visselblåsa?

Det ser också i ditt svar ut som du menar att EMA och FDA är privata företag, ja antar att det är en felskrivning.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 18:58:20 följande:

Det är ju just sådana som tystas, visselblåsare. Se filmen jag länkade till det är en bra början.

Nej EMA och FDA är inga privata företag men läkermrdelsbolagen är och de styr läkermedelsindustrin och har stor påverkan i vad som ska anses som rätt medicin. Just follow the money. Så är det tyvärr med det mesta i vårt globalistiska samhälle, klimatet är en annan.

Kort svar: nej, jag tror inte på dina teorier här. Så du kommer inte övertyga mig. Jag tror mycket styrs av pengar i världen men jag tror också att världen i stort är för tråkig och för genomlyst för att stora grandiosa konspirationsteorier är sanna, även om de låter spännande och intressanta när man spelar upp dem. Det är för byråkratiskt i verkligheten för att konspirationsteorier skulle vara riktiga, det är min övertygelse. De låter ju ofta häftigare än verkligheten, men verkligheten är nog ofta rätt torr.

Jag tror inte att medicinen du lyfter skulle vara den stora lösningen men att man tystat ned den för att tjäna pengar på vaccin. Varför tror jag inte det? För att jag har omöjligt svårt att se att alla läkare och forskare i världen som sitter på ledande positioner gemensamt skulle kommit överrens om att hålla det hemligt.

Så, jag tror helt enkelt att dina teorier är fel. Punkt.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 18:40:23 följande:
    Tyvärr så ger det dig inte så mycket trovärdighet i denna frågan då du är skyldig att följa Läkemedelsverket som i sin tur följer EMA (Det europeiska läkermedelsverket) och det amerikanska läkermedelsverket ( FDA) Dessa styrs tyvärr av stora ekonomiska intressen som har visat sig på ett flertal områden, vilket tyvärr för att de inte alltid går att lita på. (Vilket iof är ganska självklart då det är privata läkemedelsföretag som har som sitt primära mål att tjäna pengar).

Ivernectin precis som Hydroxiklorokin som också visat sig vara effektivt mot covid-19 har aktivt bekämpats av läkermedelsindustrin, just för att de är billiga och inte går tjäna några pengar på. Däremot Remdesvir en medicin som fortfarande går under patent och kostar ca 3000 dollar per behandlad och som samtidigt har visat sig både verkningslös och ge farliga biverkningar rekommenderas av samtliga Läkemedelsverk.

Du kan se detta klipp här som beskriver turerna med ivermectin

swebbtv.se/w/t1MP1eWwM3rEjaAqAu41HN

Du kan även läsa mer här

www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/ivermektin-skulle-kunna-vara-det-som-avslutar-pandemin/

När det kommer till smutskastningen om hydroxiklorokin så kan jag ta fram fula otvivelaktigheter från läkemedelsbolagen där med. Där publicerades bla en ren fakeartikel i medical jurnal tror jag det var. Det ansågs så viktigt att denna viktiga information kom ut snabbt så den fick komma med utan att studien blivit pier reviwed, men när det senare skulle göras i efterhand så visade det sig att studien inte höll och medical jurnal om det nu var den tidskriften fick plocka bort den och be sina läsare om ursäkt. Dock så gick ju allt enligt planerna då det sågs till att studien uppmärksammades stort i all västlig msm media men det var ganska knäpptyst när bluffen avslöjades. Detta resulterade i bla ett förbud om att skriva ut hydroxiklorokin här i Sverige och i västvärlden i stort.

Sen finns det mycket mer av detta inom läkermedelsindustrin, du har bla vikten av näringsriktig mat, vitaminer, mineraler och så industrins kassako, det kolesterolsänkande statinerna. Här finns mycket starka krafter att förhindra sanningen.
    Förhindra sanningen? Det måste vara jobbigt att tro att världen består av så många ondskefulla människor som gärna vill att millioner människor dör, bara för att dom vill tjäna pengar. Regeringar, riksdagar, myndigheter, WHO, forskare, läkare, läkemedelstillverkare osv, du verkar tro att alla de inte berörs av att millioner dör, utan ljuger och bara tänker på pengar.

Man ska alltså inte lita på världen främsta experter, utan man ska sitta på sin kammare och dra sina egna slutsatser grundade på någon random allmänläkare, någon shaman och diverse videos som man fått av någon New Age bekant. Varför?

Känner du ingen forskare, och du vet inte hur det funkar inom forskningsvärlden? Föraktar du utbildning? Har du någon gång blivit illa behandlad av någon myndighetsanställd eller politiker så du misstror alla? Eller varifrån kommer alla dessa konspirationsteorier?

Mera On Topic, jag är glad att min 15 åring vaccinerades innan de började prata om hjärtmuskelinflammation, då hade man väl fått beslutsångest. Känner en tonåring som fick hjärtmuskelinflammation, han var svårt förkyld men genomförde trots det ett tufft orienteringspass. Han var risig en vecka men sen blev han helt återställd. Fast tror säkert att jag ändå låtit vaccinera min son, även om jag känt till riskerna med hjärtmuskelinflammation, vill inte att han ska förlora smak- och luktsinnet, få långtidscovid, smitta äldre etc. 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-29 23:03:35 följande:
    Nej Corona skrämmer inte mig, däremot skrämmer detta vaccinationsdrev och alla märkliga utspel och mörkläggning, både runt Corona, mediciner och vacciner mig en hel del.

Det finns redan bra mediciner som visat sig väldigt effektiva mot Corona (nämner inga namn här då det troligen leder till avstängning). Men istället för att bejaka dem så körde man effektiva smutskastningskampanjer för att istället effektivt förbjuda dem i västvärlden och orsaken till det är mest trolig att man inte hade fått MRNa medicinerna nödgodkända annars. Då det endast kunde ske om det inte fanns något annan bot.
    Kan du inte bra skriva titel på forskningsrapporter.
    Det blir du inte avstängd för.

Eller är det inga forskningsrapporter?
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 21:09:29 följande:
    Jag har ju delat lite här uppe, jag har hittills inte blivit avstängd denna gången. Men är väl först när någon anmäler än.
     Nej du har inte delat forskningsrapporter, du har delat nonsense. 
Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?