Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 18:40:23 följande:
Tyvärr så ger det dig inte så mycket trovärdighet i denna frågan då du är skyldig att följa Läkemedelsverket som i sin tur följer EMA (Det europeiska läkermedelsverket) och det amerikanska läkermedelsverket ( FDA) Dessa styrs tyvärr av stora ekonomiska intressen som har visat sig på ett flertal områden, vilket tyvärr för att de inte alltid går att lita på. (Vilket iof är ganska självklart då det är privata läkemedelsföretag som har som sitt primära mål att tjäna pengar).
Ivernectin precis som Hydroxiklorokin som också visat sig vara effektivt mot covid-19 har aktivt bekämpats av läkermedelsindustrin, just för att de är billiga och inte går tjäna några pengar på. Däremot Remdesvir en medicin som fortfarande går under patent och kostar ca 3000 dollar per behandlad och som samtidigt har visat sig både verkningslös och ge farliga biverkningar rekommenderas av samtliga Läkemedelsverk.
Du kan se detta klipp här som beskriver turerna med ivermectin
swebbtv.se/w/t1MP1eWwM3rEjaAqAu41HN
Du kan även läsa mer här
www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/ivermektin-skulle-kunna-vara-det-som-avslutar-pandemin/
När det kommer till smutskastningen om hydroxiklorokin så kan jag ta fram fula otvivelaktigheter från läkemedelsbolagen där med. Där publicerades bla en ren fakeartikel i medical jurnal tror jag det var. Det ansågs så viktigt att denna viktiga information kom ut snabbt så den fick komma med utan att studien blivit pier reviwed, men när det senare skulle göras i efterhand så visade det sig att studien inte höll och medical jurnal om det nu var den tidskriften fick plocka bort den och be sina läsare om ursäkt. Dock så gick ju allt enligt planerna då det sågs till att studien uppmärksammades stort i all västlig msm media men det var ganska knäpptyst när bluffen avslöjades. Detta resulterade i bla ett förbud om att skriva ut hydroxiklorokin här i Sverige och i västvärlden i stort.
Sen finns det mycket mer av detta inom läkermedelsindustrin, du har bla vikten av näringsriktig mat, vitaminer, mineraler och så industrins kassako, det kolesterolsänkande statinerna. Här finns mycket starka krafter att förhindra sanningen.
Förhindra sanningen? Det måste vara jobbigt att tro att världen består av så många ondskefulla människor som gärna vill att millioner människor dör, bara för att dom vill tjäna pengar. Regeringar, riksdagar, myndigheter, WHO, forskare, läkare, läkemedelstillverkare osv, du verkar tro att alla de inte berörs av att millioner dör, utan ljuger och bara tänker på pengar.
Man ska alltså inte lita på världen främsta experter, utan man ska sitta på sin kammare och dra sina egna slutsatser grundade på någon random allmänläkare, någon shaman och diverse videos som man fått av någon New Age bekant. Varför?
Känner du ingen forskare, och du vet inte hur det funkar inom forskningsvärlden? Föraktar du utbildning? Har du någon gång blivit illa behandlad av någon myndighetsanställd eller politiker så du misstror alla? Eller varifrån kommer alla dessa konspirationsteorier?
Mera On Topic, jag är glad att min 15 åring vaccinerades innan de började prata om hjärtmuskelinflammation, då hade man väl fått beslutsångest. Känner en tonåring som fick hjärtmuskelinflammation, han var svårt förkyld men genomförde trots det ett tufft orienteringspass. Han var risig en vecka men sen blev han helt återställd. Fast tror säkert att jag ändå låtit vaccinera min son, även om jag känt till riskerna med hjärtmuskelinflammation, vill inte att han ska förlora smak- och luktsinnet, få långtidscovid, smitta äldre etc.