• Anonym (Förälder)

Ska ni vaccinera era barn?

Ska ni vaccinera era barn i ålder 12-15 nu mot covid eller avvaktar ni?

Skulle ni vilja vaccinera även era yngre barn om det tilläts? Hur små?

Har inte hört att små barn blir direlt sjuka alls i corona och är orolig för hjärtpåverkan. Även om det läker ut känns det läskigt om resultatet blir att man givit sitt barn en hjärtmuskelinflammation som ung för att skydda mot ett virus som är extremt låg sannolikhet att det blir direkt sjukt av. Hjärtat är inte att leka med.

• Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 21:08:00 följande:

För det första handlar det inte om vad som är spännande eller ej, för mig är det istället en ångest att veta att samhället inte är gott, utan styrs av en människor som bara vill öka sina tillgångar. Det är hemskt när man börjar inse hur mkt hänger ihop idag.

Sedan är inte alla läkare och vetenskapsmän överens, det är ju hur många som helst som gått ut på olika sett men de har ju blivit hårt censurerade. De du hör i media deltar där för att de för fram den rätta åsikten, du får ju aldrig se en som är kritisk till vaccinerna eller något som har med Corona att göra.

Börja med att se på videoklippet jag delade här uppe så borde iallafall ett frö av nyfikenhet inom dig att sås. Jag kan tipsa dig om mer.

Nej tack. Jag har inte din nyfikenhet för spekulation och teorier. Jag tror helt enkelt inte på den världsbild du har hur saker fungerar.

Visst vore det fascinerande om vi aldrig landat på månen, om Area51 hade utomjordingar, om corona vore en enorm konspiration för att få några särskilda intressen att tjäna pengar. Jag kan uppskatta att läsa om sådant i en Dan Brown-bok när jag vill fly verkligheten ett tag.

Men jag tror inte något av det. Jag tror det finns korruption, självfallet, och att privata företag vill tjäna pengar på sina produkter. Jag tror inte att alla människor är goda, den naiviteten släppte jag för länge sen. Men därifrån till att skapa världsomspännande konspirationer som inte upptäcks och avslöjas med så otroligt många fyrkantiga byråkrater som arbetar på världens alla myndigheter. Nä. Jag tror inte på det. Världen är inte lika spännande som man kan vilja få den till att vara.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 21:08:00 följande:
    För det första handlar det inte om vad som är spännande eller ej, för mig är det istället en ångest att veta att samhället inte är gott, utan styrs av en människor som bara vill öka sina tillgångar. Det är hemskt när man börjar inse hur mkt hänger ihop idag.

Sedan är inte alla läkare och vetenskapsmän överens, det är ju hur många som helst som gått ut på olika sett men de har ju blivit hårt censurerade. De du hör i media deltar där för att de för fram den rätta åsikten, du får ju aldrig se en som är kritisk till vaccinerna eller något som har med Corona att göra.

Börja med att se på videoklippet jag delade här uppe så borde iallafall ett frö av nyfikenhet inom dig att sås. Jag kan tipsa dig om mer.
    Medierna låter de personer tala som har underlag för vad de säger.
    Ingen försökte mörka att det fanns en risk för död med Astras vaccin. Vi gick så långt som att avbryta vaccineringen med just det vaccinet för de åldersgrupper som drabbats av denna biverkan. Där fanns det fakta och vetenskapliga argument för att ta upp den negativa sidan av just det vaccinet.
    Om man däremot försöker dela med sig av teorier och tankar som inte har någon substans så är det naturligt att man inte får stor plats i allmän media.
  • Anonym (Nej tack!)
    Anonym (ja) skrev 2021-09-30 21:30:49 följande:

Medierna låter de personer tala som har underlag för vad de säger.

Ingen försökte mörka att det fanns en risk för död med Astras vaccin. Vi gick så långt som att avbryta vaccineringen med just det vaccinet för de åldersgrupper som drabbats av denna biverkan. Där fanns det fakta och vetenskapliga argument för att ta upp den negativa sidan av just det vaccinet.

Om man däremot försöker dela med sig av teorier och tankar som inte har någon substans så är det naturligt att man inte får stor plats i allmän media.

Så du tror att det bara är av Astras injektioner folk har dött?
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 23:21:56 följande:

Ja och jorden är väl platt, jag tror ju självfallet på allt det med, för det gör väl alla som är kritiska till det som sker med Corona och de sk vaccinerna. Allt handlar om att man försöker tysta vissa obekväma röster istället för att ta debatten mot dem, man skulle ju enligt dem själva vinna den enkelt. Men det gör man inte för de vet att de skulle få stora problem.

Hade du sett på filmen så ser du att den lyfter fram hur experter, läkare och vetenskap har tystats till förmån för patenterade läkemedel och utveckling av vaccin. Detta var ett måste för annars hade vi inte fått dessa nödvacciner godkända i huvudtaget men det tror jag heller inte så många vet om. Tänk dig själv vad pengar det finns att tjäna på att lyckas övertyga hela världen att alla måste ta ditt vaccin och sedan kontinuerligt för framtiden, för dos nr kommer även för vuxna och barn även 4,5,6 osv för att du ska ett fullgott skydd. Kom ihåg det sen när de kraven kommer.

Du svalde svininfluensan också när den var på tapeten. Den gången lyckades man inte men man gjorde ju om riktlinjerna för vad en pandemi var och så, så man förberedde sig nog väl och att viruset med all sannolikhet även kommer från ett lapp i wuhan spä ju även på alla de samband som vi sk folihattar ser.

För mig så är detta lika många konstiga händelser som när det kommer till exempelvis Estonia eller klimathysterin. Tvivlar man där så är man tydligen också en foliehatt ;)

Som sagt. Jag delar inte din världsbild av stora globala och nationella konspirationer. Jag anser att du har fel och ger världen dimensioner den helt enkelt inte har, och människor förmågor att bedra en värld jag helt enkelt inte ser som rimliga.

Det är alltid lättare och roligare att ifrågasätta än att acceptera att något är så tråkigt och ospektakulärt som en vardagssanning är.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 23:24:21 följande:
    Så du tror att det bara är av Astras injektioner folk har dött?
    Sa jag det?
    Jag tror säkert att det finns enstaka fall där någon har dött även efter att ha vaccinerats med Pfizer eller Moderna. Det finns definitivt fall där någon har dött i nära anslutning till vaccination, men då kanske av andra orsaker.
    Direkt orsakssamband mellan dessa vaccin och död ser jag som något oerhört ovanligt, med färre än en på miljonen som drabbas. Precis som med övriga läkemedel och vacciner.
    Har du någon trovärdig källa som säger annat?
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 23:21:56 följande:
    Allt handlar om att man försöker tysta vissa obekväma röster istället för att ta debatten mot dem, man skulle ju enligt dem själva vinna den enkelt. Men det gör man inte för de vet att de skulle få stora problem.
    "Man skulle enligt dem själva vinna den enkelt..."
    Nej, det är just det som man inte skulle, eftersom de inte har något som visar att det de väljer att säga faktiskt stämmer. Om de skulle vinna den enkelt så hade de redan gjort det.

Du verkar övertygad om att tex Sveriges läkare skulle vara så korkade att man väljer att inte behandla med något som fungerar för att man är rädd för repressalier, och man väljer att vaccinera sig och sina patienter fast vaccinet inte fungerar, bara för att "FHM säger att det är bra".
    Du tror inte att läkarna vet något mer? Något annat? Tex, att dessa "botande mediciner" inte alls fungerar bra, och att man vet hur vaccin fungerar och ser att vaccinerna mot Covid-19 är bra?
    I början av pandemin använde även Sveriges läkare sådant som inte var godkänt för just detta virus, för att man testade allt av ren desperation. Man gick emot vetenskap och beprövad erfarenhet då Covid var något helt nytt. Man märkte själva att det inte fanns någon "mirakelmedicin". Man klarar dessutom att tolka forskningsrapporter.

Det finns många åkommor som behandlas med läkemedel som inte är godkända för detta, för att man ser att det fungerar (beprövad erfarenhet). Det är rätt vanligt att läkemedel används till annat än just det de är godkända för. Sveriges läkare är inte rädda för att behandla sina patienter.
  • AndreaBD
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 23:03:56 följande:
    Du kan titta här.

www.familjeliv.se/leave%3A//swebbtv.se/w/t1MP1eWwM3rEjaAqAu41HN

Och här, länkar till källor finns längst ned.

www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/ivermektin-skulle-kunna-vara-det-som-avslutar-pandemin/
    www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19

Här har du rimliga argument varför man inte vill använda det. Det skulle ju verkligen vara att chansa, helt utan att vet vad som kan hända. Enkelt sammanfattat - det skulle krävas höga doser för att det  -  kanske - skulle kunna ge effekt. Och man har anledning att tro att det skulle vara farligt med så höga doser. Samtidigt forskar man ju vidare runt Ivermektin, så man har ju inte förkastat det för alltid. 
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 18:40:23 följande:
    Du kan se detta klipp här som beskriver turerna med ivermectin
    swebbtv.se/w/t1MP1eWwM3rEjaAqAu41HN
    Nu har jag sett filmen som jag upplevde som mycket vinklad och den säger inget annat än att vi inte har något effektivt vetenskapligt bekräftat behandlingsmedel mot Covid-19.
    Bäst är att förebygga. Som dr Rajten (som filmen framhåller som en av de som tycker att Ivermectin skulle lösa allt) själv säger om Ivermectin:
    “It’s not a miracle cure, we’re not talking about a miracle cure, to me the message remains the same as it’s been all along: social distancing, stay away from people, wear a mask, which I took off for the interview, wash your hands, when you bring something into the home make sure you sanitize everything, that is really the message,”

De vill på något vis även få det till att tex Facebook, Twitter och Youtube är de skyldiga till att vanliga människor är offer för Covid-19.

Angående användandet av Remdesivir är det säkert så att det ligger ekonomiska intressen bakom. Filmen försöker dock få det till att tex Dr Fauci missleder, när han tvärtom är tydlig med att det inte har visat sig ha någon påverkan på dödligheten i Covid-19. Samtidigt säger man att "det är nästan som om man designat guidlines för att få patienterna till den punkt när de kan behandlas med Remdesivir" eftersom man inte ger det annat än till de allra sjukaste. Snarare skulle det väl varit ekonomiskt fördelaktigt om riktlinjerna förespråkade användning till alla, redan tidigt i sjukdomsförloppet?

Ivermectin är för övrigt tillåtet att använda i USA, men eftersom de studierna som gjorts haft sina brister (små eller bristande design) kan man varken rekommendera eller avråda, dvs det är sannolikt ofarligt, men samtidigt inte självklart att det gör någon nytta.

Generellt kan man väl säga att antivirala läkemedel har bäst effekt de första 1-2 dygnen av en virussjukdom, och därefter är det andra faktorer som påverkar förloppet. På så vis kan man tänka sig att om alla i Sverige äter en dos Ivermectin regelbundet (1-2 gånger per vecka) så skulle man kunna bromsa vissas sjukdomsförlopp. Vad tror du om compliance för det?
  • AndreaBD
    www.politico.eu/article/rise-and-fall-of-coronavirus-miracle-cure-ivermectin/

Här är en intressant artikel om medicinen. Läkare anser ju helt uppenbarligen att det inte går att säga om det är meningsfullt och/eller om det är farligt. Och det pågår studier... Den här är iofs lite äldre. Ska kolla vidare om jag hittar resultat. 

Men argumentet att man skulle hindra läkare från att uttala sig, att man alltså skulle tvinga personal att inte säga si eller så - det ser man ju att man inte kan hindra dem. Många har uttalat sig, och ofta då med negativa nyheter. Man skulle ju aldrig hinna förhindra sånt. 
  • zmfybglnda

Men för i helvetet antivaxxare försvinn!

Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?