Anonym (Joojo) skrev 2021-09-17 15:35:28 följande:
Och om någon är antivaxxer? Än sen då? Precis som om det vore jordens undergång att bli kallad antivaxxer av någon som har svårt att acceptera och vara respektfull kring att andra gör andra val än de själva. Vad tror du att du uppnår genom att kalla någon antivaxxer, oavsett om de är det eller inte? Tror du att reaktionen blir åh nej! Någon kallar mig antivaxxer! Nu måste jag genast sluta fundera, räta mig i ledet och genast springa och ta sprutan!? Kan upplysa dig om att nej, det blir den inte. Reaktionen blir mer jaha eller jasså ännu en sån där typ ja, ibland fyfan vad trött jag blir på denna one-liner. I vissa fall blir effekten att man blir ännu mer avigt inställd till vaccinet och de som förespråkar det för att ni framstår som rabiata mobbare som vägrar låta någon ifrågasätta eller fundera kring ämnet. Inte trovärdigt.
Man ska kalla saker för sitt rätta namn. Varför tar du så otroligt illa vid dig av det? För att du inte kan erkänna för dig själv eller vågar stå för dina åsikter?
Du missbrukar orden "mobbing" och "respekt" totalt. (Ta gärna reda på vad de egentligen betyder).
Det är inte vad du tycks tro, att få medhåll. Projicera inte dina känslor på det jag skriver. Läs sakligt och tänk sakligt så kanske du inser detta. Om du blir så himla trött bör du sluta läsa och skriva. För du får fakti8skt ta ansvar för det du känner och inte kräva att andra ska anpassa sina inlägg efter ditt känsloliv.
Jag struntar faktiskt helt i vad du känner utan det viktiga är och kommer alltid att vara
källkritik. Att ge andra en chans att se vad som finns bakom orden.
I vilket fall som helst så är det så att jag träffade rätt. Man känner sig sällan träffad om det inte ligger något i det. Jag struntar som sagt totalt i din personliga övertygelse, det är inte och kommer aldrig att handla om dig personligen. Det här handlar om hela världen och alla som lever där. Jag inser att det kan vara svårgreppbart men så är det.