Mina pojkar 2 skrev 2022-02-17 02:02:34 följande:
Hejsan!
Grattis till alla som plussat
fantastiskt att äntligen fått byta till en graviditetstråd. har haft svårt att bli gravid och haft en del missfall, sista missfallet upptäcktes att jag har hypotyreos, äter medicin nu och hoppas att liten är här för att stanna.
Hur mår ni? Har ni mycket symtom?
Vi fick hjälp via IVF och svårt att veta hur jag ska räkna vilken vecka jag befinner mig i, man räknar inte sista mensens först dag, utan räknar från befruktningen. kliniken räknade ut att beräknad förlossning blir 19 okt, någon som vet vilken vecka jag är i nu? Kan vecka 6 stämma?
Jag känner mig inte gravid, känns overkligt och har svårt att ta i, hemskt att inte våga känns in någon lycka ännu. mina missfall har tidigare varit i vecka 6.
känner inga symtom förutom fruktansvärda humörsvängningar, kan bli vansinnigt arg från ingenstans. Hur är ert humör?
Hej och grattis till dig med! Jag har också gjort IVF. Jag googlade på "due date IVF calculator' och fick ett svar där, när jag försökte räkna ut bf.
Vad bra att de upptäckte hypotyreos så du äter det nu, det är ju inte så bra om det stiger för högt.

Har samma problem själv, men bara när jag blir gravid.
Humörsvängningar är väl ett graviditetssyntom? Då känner du ju nåt

jag fick lite mer i vecka sju, då kom illamåendet och extrem hunger.
Det där med att inte vara glad för graviditeten än, count me in! Det är jättesvårt för mig med. Om det inte kommer med tiden så kommer jag att ta samtalsstöd har jag tänkt. Vill inte riskera att man håller massa inne hela vägen om man får komma så långt. Men det ska vi, allihop!