• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Nejlika08
    Kallamakka skrev 2022-02-17 12:01:11 följande:
    Jaaa det är bra om man kan luta sig tllbaka lite och vara i nuet. Att tänka att just idag är jag gravid är nog bara sunt. För mig går det lite upp och ner, för mycket tid till reflektioner är för mig negativt, då är det bättre att göra saker för att vara sysselsatt. Vi har försökt få barn i sex år och för oss har det verkligen varit en viktig ingrediens att vara här och nu i relationen och rå om den. Det tycker jag mycket om, och ska försöka göra mer sånt med honom tänker jag. Kanske har ni också gjort saker som distraktioner innan som man kan fortsätta med nu? Jag ska prova planera in roligheter i alla fall. 

Tidiga missfall är såklart en oro och det vanligaste(så man är väl inte så konstig som oroar sig för det). Jag är mer oroad för ett sent missfall. Men det kommer nog från mina erfarenheter. Jag har just nu ett ultraljud i veckan som bedövar lite oro  Men som sagt - vi kan inte påverka situationen och jag tror alla gånger på att man ska stå på sig kring vad man tror sig behöva för att bedöva oro, eller må bra. Det är så viktigt att se till att må så bra man kan under tiden.

Att boka in roliga saker var ett bra råd, det ska jag göra. Vanligtvis brukar jag träna mycket men det kan jag inte nu pga att jag är sjuk i coviden. Men så snart jag är helt frisk så ska jag träna och basta efteråt, då mår man bra. Och jag försöker äta extra god mat, allt jag blir sugen på. Idag var jag tex extremt sugen på stekt squash med vitlök haha. Så då lagade jag det. Bättre det än lösgodis som jag blev sugen på sen. Ok, sex år är lång tid. Jag och min man har försökt i nästan två år, 1,5. Det kändes som en lång och tuff period. Men förhoppningsvis så är den över nu för oss båda! Ja, man får försöka vara i nuet. Jag är väldigt glad och tacksam, det är bara då och då som oron kommer. Skönt att kunna skriva av sig här. Jag har inte berättat för någon utom för min man. Har du? 
  • Kallamakka
    Att boka in roliga saker var ett bra råd, det ska jag göra. Vanligtvis brukar jag träna mycket men det kan jag inte nu pga att jag är sjuk i coviden. Men så snart jag är helt frisk så ska jag träna och basta efteråt, då mår man bra. Och jag försöker äta extra god mat, allt jag blir sugen på. Idag var jag tex extremt sugen på stekt squash med vitlök haha. Så då lagade jag det. Bättre det än lösgodis som jag blev sugen på sen. Ok, sex år är lång tid. Jag och min man har försökt i nästan två år, 1,5. Det kändes som en lång och tuff period. Men förhoppningsvis så är den över nu för oss båda! Ja, man får försöka vara i nuet. Jag är väldigt glad och tacksam, det är bara då och då som oron kommer. Skönt att kunna skriva av sig här. Jag har inte berättat för någon utom för min man. Har du? 

Vi kanske får tipsa varann om roliga saker att göra då. Min nummer ett är att boka bord på restaurang ett himla bra ställe detta, för allt möjligt! 

Jobbigt med covid! Hade också det för några veckor sedan men klarade mig lindrigt undan. Hoppas detsamma för dig! 

Och .. Stekt squash med vitlök lät minst sagt spännande. Vi beställde kina mat häromdagen men jag blev så besviken, åt bara nötterna för lukten gjorde mig illamående. Haha, antar att man kommer uppleva mer sånt konstigt.
  • majarg
    Rosen3 skrev 2022-02-17 06:03:15 följande:
    Jag är 30, hur gammal är du? :)
    Samma här {#emotions_dlg.flower}
  • majarg
    Go o gla skrev 2022-02-16 21:38:58 följande:

Kul med aktivitet i tråden o med än fler nygravida! Här fortsätter man känna mol, trötthet, och enar mej med skaran som är varma. Särskilt nattetid... ugh. Svullen som tusan är jag och har en allmän känsla av att vara uppblåst. Mycket elegant, not. 

Har börjat röra mej lite mer. Har ett stillasittande arbete och växer på bredden så börjat ta raska promenader. Hoppas det hjälper med energin och svullo-känslan i längden...

Relaterar! jag också SÅ svullen, ser riktigt gravid ut även fast jag vet att det inte är en gravidmage. 

kontoret första dagen idag på länge, visste inte alls hur jag skulle klä mig. Fick ta en tofs för att inte ha byxorna helt öppna Förvånad
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-16 15:15:21 följande:
    Jo jag förstår den känslan, man ska lyssna på kroppen tycker jag och dom här första veckorna är speciella, mycket att vänja sig vid. Vad jobbigt att du mår så illa, jag har lite illamående på morgonen bara men inte när jag är ute och rör på mig. Dock är magen svullen och ja, det känns som om kläderna är tighta över magen! Redan haha. Men det är nog för att magen är spänd, det är ju ingen riktig gravidmage ännu. Vill du testa Lergigan eller nåt mot illamåendet? 

Hmm lergigan, fungerar det? Ska ta med det tipset om det eskalerar {#emotions_dlg.flower}

Tänker att jag vill undvika sånt i så stor utsträckning som möjligt, illamående är än så länge hanterbart. blir som värst vissa kvällar och när jag anstränger mig 

• Nejlika08

Kallamakka: ja, restaurang är alltid härligt att se fram emot. Men det är nog knepigare att gå som gravid gissar jag, i alla fall jag är rätt känslig för lukt och smaker just nu. Känner mig nästan äcklad av mat och sen plötsligt jättehungrig. Man får gå till en restaurang där man vet att maten är god haha. Andra saker jag ser fram emot är vårpromenader i solen och att kunna fika utomhus. Tack, coviden har varit som en rejäl förkylning för mig men nu börjar jag bli bättre. Hoppas att det inte påverkar graviditeten. 

• Nejlika08

Majarg: kan inte citera av nån anledning men jag fick Lergigan förra gången jag var gravid, tyckte dock inte att det hjälpte alls. Det låter klokt att undvika läkemedel, Lergigan var som rena sömnmedlet för mig minns jag. Jag mår illa på morgnarna men försöker att andas och ta det lugnt, då har det gått över. Hittills. 

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-17 13:55:38 följande:

Majarg: kan inte citera av nån anledning men jag fick Lergigan förra gången jag var gravid, tyckte dock inte att det hjälpte alls. Det låter klokt att undvika läkemedel, Lergigan var som rena sömnmedlet för mig minns jag. Jag mår illa på morgnarna men försöker att andas och ta det lugnt, då har det gått över. Hittills. 

låter som en farlig kombo med tanke på hur trött jag är nu haha :D

blir det bättre när du äter också?

• Tanya85

Hej! Vet knappt om jag vågar gå med i den här tråden för det är alldeles för tidigt att ropa hej. Min Bim är om fem dagar och min ÄL var för ca 8-9 dagar sen. Gjorde ett testa tidigt test (Clear blue) som visade ett svagt streck. Precis haft missfall och blött ut efter att embryot slutade växa i 6+5 så hoppas innerligt att det här går vägen. BF borde vara ca 29 oktober. Inte vågat sätta igång ngn app för vill inte bli besviken. Bifogar bild!

• Tanya85

Hej! Vet knappt om jag vågar gå med i den här tråden för det är alldeles för tidigt att ropa hej. Min Bim är om fem dagar och min ÄL var för ca 8-9 dagar sen. Gjorde ett testa tidigt test (Clear blue) som visade ett svagt streck. Precis haft missfall och blött ut efter att embryot slutade växa i 6+5 så hoppas innerligt att det här går vägen. BF borde vara ca 29 oktober. Inte vågat sätta igång ngn app för vill inte bli besviken. Bifogar bild!

Svar på tråden BF oktober 2022