Kallamakka skrev 2022-02-17 12:01:11 följande:
Jaaa det är bra om man kan luta sig tllbaka lite och vara i nuet. Att tänka att just idag är jag gravid är nog bara sunt. För mig går det lite upp och ner, för mycket tid till reflektioner är för mig negativt, då är det bättre att göra saker för att vara sysselsatt. Vi har försökt få barn i sex år och för oss har det verkligen varit en viktig ingrediens att vara här och nu i relationen och rå om den. Det tycker jag mycket om, och ska försöka göra mer sånt med honom tänker jag. Kanske har ni också gjort saker som distraktioner innan som man kan fortsätta med nu? Jag ska prova planera in roligheter i alla fall.
Tidiga missfall är såklart en oro och det vanligaste(så man är väl inte så konstig som oroar sig för det). Jag är mer oroad för ett sent missfall. Men det kommer nog från mina erfarenheter. Jag har just nu ett ultraljud i veckan som bedövar lite oro Men som sagt - vi kan inte påverka situationen och jag tror alla gånger på att man ska stå på sig kring vad man tror sig behöva för att bedöva oro, eller må bra. Det är så viktigt att se till att må så bra man kan under tiden.
Att boka in roliga saker var ett bra råd, det ska jag göra. Vanligtvis brukar jag träna mycket men det kan jag inte nu pga att jag är sjuk i coviden. Men så snart jag är helt frisk så ska jag träna och basta efteråt, då mår man bra. Och jag försöker äta extra god mat, allt jag blir sugen på. Idag var jag tex extremt sugen på stekt squash med vitlök haha. Så då lagade jag det. Bättre det än lösgodis som jag blev sugen på sen. Ok, sex år är lång tid. Jag och min man har försökt i nästan två år, 1,5. Det kändes som en lång och tuff period. Men förhoppningsvis så är den över nu för oss båda! Ja, man får försöka vara i nuet. Jag är väldigt glad och tacksam, det är bara då och då som oron kommer. Skönt att kunna skriva av sig här. Jag har inte berättat för någon utom för min man. Har du?