• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Go o gla

Grattis!

testade också tidigt (bim-7) med samma test och minns jag var extra på luren och orolig för eventuell tidigt mf som jag inte skulle reagerat på fall mensen skulle kommit som vanligt. Men, den kom inte och är gravid ännu (peppar peppar). Peppar för dej mej!

• Nejlika08

majarg: Ja ta det inte om du kan hitta andra sätt att lindra det. Jag har märkt att stress påverkar illamåendet jättemycket så jag tar det lugnt som en sengångare nu på morgnarna. Kan sån tur är göra det för jag jobbar hemifrån. Funkar det för dig om du äter något alltså? Det funkar inte för mig. Det som funkar för mig hittills är att vila, ta det lugnt, andas, tänka att det bara är progesteronet i kroppen som härjar. Om jag äter något skulle jag kräkas tror jag. Fast frukost måste man ju såklart ha. Äter bara lite senare. Nej, fy, trots att jag är så glad över graviditeten hatar jag dom första veckorna! 

• Nejlika08
    Tanya85 skrev 2022-02-18 08:01:47 följande:

Tack!!!?? hoppas det håller i sig den här gången..

Ja jag känner likadant. Man vet ju aldrig. 
  • Rosen3
    majarg skrev 2022-02-17 12:49:18 följande:
    Relaterar! jag också SÅ svullen, ser riktigt gravid ut även fast jag vet att det inte är en gravidmage. 

kontoret första dagen idag på länge, visste inte alls hur jag skulle klä mig. Fick ta en tofs för att inte ha byxorna helt öppna Förvånad

Haha samma här! Speciellt när jag har ätit så går det typ inte att dölja, börjar bli lite fundersam hur jag ska börja klä mig så inga vänner anar något fram tills det är dags att berätta.

Har du oxå som mensvärk på nätterna ibland? Om jag råkar nysa så får jag sådan kramp. Glad

• Miisery

Läser att det är fler som dras med illamående nu. Jag är i v.6 och det började denna veckan, varvas med illamående och magsjuka känsla. Är också otroligt känslig för dofter och äcklas av det mesta Obestämd Får knappt i mig något vettigt att äta mer än rostad macka med mjukost och nyponsoppa.
    Skrev till min BM mottagning idag om tips och råd, för det är första gången jag är gravid och dels blir jag orolig att jag inte får i mig vad jag ska för den lilla pluppen där inne men också för min egen del såklart.
    Hon ringde upp ganska snabbt och tipsade om något som heter "prostafen" så jag ska nog köpa hem så jag har iaf, jag är inte mycket för läkemedel, tar helst inte ens alvedon i vanliga fall. Men att må såhär dagarna i ända är ju inte kul.
    Noll energi, vill bara netflixa Skäms

Är ni fler som känner det så tydligt eller har känt?

Jag tycker verkligen det känns jätte skönt med den här tråden och få läsa om er alla, kunna skriva och bolla Hjärta

• majarg
    Miisery skrev 2022-02-18 12:29:32 följande:

Läser att det är fler som dras med illamående nu. Jag är i v.6 och det började denna veckan, varvas med illamående och magsjuka känsla. Är också otroligt känslig för dofter och äcklas av det mesta Obestämd Får knappt i mig något vettigt att äta mer än rostad macka med mjukost och nyponsoppa.
    Skrev till min BM mottagning idag om tips och råd, för det är första gången jag är gravid och dels blir jag orolig att jag inte får i mig vad jag ska för den lilla pluppen där inne men också för min egen del såklart.
    Hon ringde upp ganska snabbt och tipsade om något som heter "prostafen" så jag ska nog köpa hem så jag har iaf, jag är inte mycket för läkemedel, tar helst inte ens alvedon i vanliga fall. Men att må såhär dagarna i ända är ju inte kul.
    Noll energi, vill bara netflixa Skäms

Är ni fler som känner det så tydligt eller har känt?

Jag tycker verkligen det känns jätte skönt med den här tråden och få läsa om er alla, kunna skriva och bolla Hjärta

Åh va jobbigt! lider med dig :( 

Gällande illamåendet, har du testat att äta lite varje timme? 

för min del så funkar det bättre, märker att om det går för lång tid mellan måltider går inte illamåendet att rädda den dagen 

• majarg
    Rosen3 skrev 2022-02-18 12:24:41 följande:

Haha samma här! Speciellt när jag har ätit så går det typ inte att dölja, börjar bli lite fundersam hur jag ska börja klä mig så inga vänner anar något fram tills det är dags att berätta.

Har du oxå som mensvärk på nätterna ibland? Om jag råkar nysa så får jag sådan kramp. Glad

haha jaa det är så svårt, min kille sa tom igår ?Hur ska du kunna dölja det där? Skrikandes

inte just på nätterna men på dagarna, tycker dock det är mycket mindre nu än tidigare. 

om det blir kramp i samband med nysningar så kan jag tänka mig att det är ligament eller något som känns extra mycket. 
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-18 07:35:00 följande:

majarg: Ja ta det inte om du kan hitta andra sätt att lindra det. Jag har märkt att stress påverkar illamåendet jättemycket så jag tar det lugnt som en sengångare nu på morgnarna. Kan sån tur är göra det för jag jobbar hemifrån. Funkar det för dig om du äter något alltså? Det funkar inte för mig. Det som funkar för mig hittills är att vila, ta det lugnt, andas, tänka att det bara är progesteronet i kroppen som härjar. Om jag äter något skulle jag kräkas tror jag. Fast frukost måste man ju såklart ha. Äter bara lite senare. Nej, fy, trots att jag är så glad över graviditeten hatar jag dom första veckorna! 

Testade igår att äta lite varje timme pga jag behövde vara på kontoret och då höll sig illamåendet i bättre schack faktiskt. 

oh jobbigt känsla :( bra iaf att det fungerar med att vila och andas för dig. 

ja, första veckorna är inte charmigt alls känner jag

Svar på tråden BF oktober 2022