• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • majarg

woho! Nu har jag varit på inskrivning och känns så bra {#emotions_dlg.flower} även om jag inte riktigt förstår än att jag är gravid. 

ska på tidigt ultraljud nästa vecka, mest för att kolla att den fäst sig på rätt ställe. Detta pga jag hade utomkvedshavandeskap engång när jag var yngre. Är idag v.6 (5+4). Så kommer troligtvis vara för tidigt o se något mer än så

• Miisery
    majarg skrev 2022-02-18 12:54:27 följande:

Åh va jobbigt! lider med dig :( 

Gällande illamåendet, har du testat att äta lite varje timme? 

för min del så funkar det bättre, märker att om det går för lång tid mellan måltider går inte illamåendet att rädda den dagen 

Jag äter nog något litet ganska ofta faktiskt, försöker iaf. Har köpt hem mariekex och rån för det skulle hjälpa enligt google.

Läste att du var på inskrivningen idag, gick det bra? Massa info att ta in eller?
    Jag ska dit om två veckor först.
    Skönt för dig att få göra VUL, särskilt med tanke på din historia {#emotions_dlg.flower}
    Jag hade också velat göra ett sådant snart,mest pga oro men antar att jag snällt kommer få vänta.

• Miisery
    majarg skrev 2022-02-18 13:02:59 följande:

woho! Nu har jag varit på inskrivning och känns så bra {#emotions_dlg.flower} även om jag inte riktigt förstår än att jag är gravid. 

ska på tidigt ultraljud nästa vecka, mest för att kolla att den fäst sig på rätt ställe. Detta pga jag hade utomkvedshavandeskap engång när jag var yngre. Är idag v.6 (5+4). Så kommer troligtvis vara för tidigt o se något mer än så

Eller nu skrev jag fel, det är inte VUL du ska göra då kanske?
    Oavsett, skönt för dig SoligHjärta

• Solskensdag

känner igen mig så mycket i det ni skriver! 
    Försöker också med att äta lite hela tiden, känner mig som en sån riktig gravid som alltid har en snack i handen haha. På det tycker jag bröd är lättast att få ned - har dock inte gått upp så mycket i vikt än som tur haha! 

Jag har inte heller haft ork med motion. Vi har hund så går ju promenader med honom och gör lite lätt yoga på morgonen , men är ju inte just konditionsträning haha. Tänkte försöka simma för har årskort, men mår så illa jag inte vågar! Ser framför jag spyr i poolen haha usch.

och byxorna! Fan vad tighta. Går runt härhemma med öppna byxor och har redan slängt de tighta jeansen ner i förrådet. Tänkte köpa lite billiga byxor i hm i helgen som kanske inte direkt är mama-kläder men iaf lite mer baggy! Fick också tips av en kompis om en sorts inlägg man kan sätta på byxorna så man gör de större, det såg lite töntigt ut men är väl smart så man inte behöver köpa massor nytt :) 

och till slut får jag bara instämma jag har SÅ ont i magen. Den är stor som en ballong och gör oooooont. 

Stor kram till alla ni kämpar och trevlig helg!

• majarg
    Miisery skrev 2022-02-18 13:41:54 följande:

Jag äter nog något litet ganska ofta faktiskt, försöker iaf. Har köpt hem mariekex och rån för det skulle hjälpa enligt google.

Läste att du var på inskrivningen idag, gick det bra? Massa info att ta in eller?
    Jag ska dit om två veckor först.
    Skönt för dig att få göra VUL, särskilt med tanke på din historia {#emotions_dlg.flower}
    Jag hade också velat göra ett sådant snart,mest pga oro men antar att jag snällt kommer få vänta.

vad bra! testa något lite matigare i samband med det om du har möjlighet såklart Skämssom jag har förstått det blir illamåendet värre just när magen är tom. 

det gick jätte bra, blev lite stressigt för kunde inte hitta en enda parkering haha. Mycket information helt klart, hon skickade med info också. Sen inbokat kub-test o så. Fick jätte bra intryck av barnmorskan! 

Ja, det känns skönt. Hon erbjöd det direkt när jag berättade om min historik. kanske blir mer verkligt då också. Det enda jag önskar är att man kanske kan se hjärtat då också, men lite för tidigt misstänker jag. Sen såklart viktigast av allt att det ser bra ut. 

• majarg
    Solskensdag skrev 2022-02-18 14:01:39 följande:

känner igen mig så mycket i det ni skriver! 
    Försöker också med att äta lite hela tiden, känner mig som en sån riktig gravid som alltid har en snack i handen haha. På det tycker jag bröd är lättast att få ned - har dock inte gått upp så mycket i vikt än som tur haha! 

Jag har inte heller haft ork med motion. Vi har hund så går ju promenader med honom och gör lite lätt yoga på morgonen , men är ju inte just konditionsträning haha. Tänkte försöka simma för har årskort, men mår så illa jag inte vågar! Ser framför jag spyr i poolen haha usch.

och byxorna! Fan vad tighta. Går runt härhemma med öppna byxor och har redan slängt de tighta jeansen ner i förrådet. Tänkte köpa lite billiga byxor i hm i helgen som kanske inte direkt är mama-kläder men iaf lite mer baggy! Fick också tips av en kompis om en sorts inlägg man kan sätta på byxorna så man gör de större, det såg lite töntigt ut men är väl smart så man inte behöver köpa massor nytt :) 

och till slut får jag bara instämma jag har SÅ ont i magen. Den är stor som en ballong och gör oooooont. 

Stor kram till alla ni kämpar och trevlig helg!

Vilken härlig energi :D och bra tips med simning!! den tanken hade inte ens slagit mig än.

Har varit så inriktad på att jag ska tillbaka i styrketräna och börja med gravidyoga. Inser mer och mer att jag kanske inte ska planera så mycket, utan ta det som det kommer 

trevlig helg! :D
  • Rosen3
    majarg skrev 2022-02-18 12:56:48 följande:
    haha jaa det är så svårt, min kille sa tom igår ?Hur ska du kunna dölja det där? Skrikandes

inte just på nätterna men på dagarna, tycker dock det är mycket mindre nu än tidigare. 

om det blir kramp i samband med nysningar så kan jag tänka mig att det är ligament eller något som känns extra mycket. 
    Haha, ja det blir knepigt. Kommer få gå i lösa tröjor hela tiden typ :) 

Jaa, precis! Så är det säkerligen :)
  • Lilloppan
    majarg skrev 2022-02-18 13:02:59 följande:

Jag har också ett utomkveds i bagaget och fick göra mitt första ul 5+4, förra fredagen, då såg vi faktiskt hjärtat slå och ett litet streck som var embryot! :) så hoppas du får göra det också. Har fått ytterligare en tid för ul nästa vecka! Hoppas kunna se den röra sig då. Lycka till och hoppas ditt ultraljud går bra!
  • Kallamakka

I veckan var jag på mitt andra ultraljud. Gjorde ju ett i vecka 5+5 där hon kunde tyda ett hjärta som pulserade. I torsdags var det dags igen, i vecka 6+5 istället och det hade hänt mycket på en vecka. Klumpen syntes tydligt och hjärtat slår än. Det enda lite konstiga var området som den lilla ligger i, hinnsäcken, som hon noterade var väldigt lång (och oregelbunden). Men det gjorde mig lite orolig, jag behöver nog inte så mycket för att bli orolig. Det känns i alla fall bra att liten har växt och lever ännu! På torsdag är det dax för ultraljud igen så det känns också bra, att inte behöva vänta så länge.  

För mig blir ultraljuden som små andningspauser, hoppas verkligen att det går att andas lite mer snart utan dem. Kan ju inte springa där vecka ut och in . Så ikväll har vi bokat in oss på bio och ska framöver försöka hitta annat skoj att göra också, distraktion here I come! Håller tummar och tår för er allihopa också!! 

Svar på tråden BF oktober 2022